AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Jeg må visst for første gang i mitt snart 40-årige liv ha innboforsikring. Helt latterlig, det er egentlig "ingen" verdier å forsikre. Hva er det minste man kan slippe unna med å betale, og hvem tilbyr den avtalen? Leier en liten hybelleilighet. Har knapt noe som er verdt noe. Frister nesten å heller komme til en avtale med utleier om å sette av et mindre beløp hver måned, mindre enn det forsikring koster, som vi kan dele med en fair fordelingsbrøk på et senere tidspunkt. Og så får vi ta av disse pengene om det skjer noe, som vår egen forsikringsvariant. Anonymkode: 34fb8...5ee
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Innboforsikring kan ingen pålegge deg å ha. Virker som at utleier prøver å kreve dette av deg? Anonymkode: f29b8...327
Helene Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Innboforsikring er nødvendig. Tv, telefon, evt bunad. Alt av klær. Glem utleier, ta vare på deg selv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg må visst for første gang i mitt snart 40-årige liv ha innboforsikring. Helt latterlig, det er egentlig "ingen" verdier å forsikre. Hva er det minste man kan slippe unna med å betale, og hvem tilbyr den avtalen? Leier en liten hybelleilighet. Har knapt noe som er verdt noe. Frister nesten å heller komme til en avtale med utleier om å sette av et mindre beløp hver måned, mindre enn det forsikring koster, som vi kan dele med en fair fordelingsbrøk på et senere tidspunkt. Og så får vi ta av disse pengene om det skjer noe, som vår egen forsikringsvariant. Anonymkode: 34fb8...5ee Du har ingenting av verdi. Men hvis huset brenner ned, hadde det ikke vært greit å få hotellopphold dekket, maten som du hadde i skap og kjøleskap, klærne i skapet ditt? Bare de tre tingene der og du er fort oppe i 10 000 kr som du selv må betale om du ikke er forsikret. Så kommer alt det andre - pc, tv osv. Jeg synes absolutt alle argumentere folk har for å ikke ha forsikring er idiotiske. Uansett hvor lite penger de har eller hvor "latterlig" de synes forsikring er Anonymkode: 7647c...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Alt inne i leiligheten kan forsvinne. Har du penger til ny seng, sofa, tv dyne,vintersko, undertøy og boblejakke om det brenner opp? Anonymkode: 2450e...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Vær så snill - ikke bli en av de stakkarene som må lage en Spleis etter at man har et uhell og trodde man aaalddri kunne få bruk for forsikring. Du finner priser på https://www.finansportalen.no/forsikring/innboforsikring/ Anonymkode: 70baa...7c7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Du sier du ikke har noe av verdi... men har du nok på kontoen til å erstatte hele klesskapet ditt dersom noe skulle skje? kjøpe en ny pc eller tv kan du gjøre helt uten problemer? og hvitevarer? Utleier sin forsikring vil ikke dekke ditt innbo, uansett hva du skulle betale han og hvilke avtaler dere lager. Eventuelle møbler som utleier eier, men du disponerer, er du erstatningsansvarlig for, og slikt dekkes ikke av utleier sin innboforsikring. Og husk at det kan komme skader på mange titusner... Da er det ganske rimelig med en hundrelapp eller to i måneden for en forsikring. Jeg betaler 130kr i måneden i innbo. Anonymkode: c7978...867 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg må visst for første gang i mitt snart 40-årige liv ha innboforsikring. Helt latterlig, det er egentlig "ingen" verdier å forsikre. Hva er det minste man kan slippe unna med å betale, og hvem tilbyr den avtalen? Leier en liten hybelleilighet. Har knapt noe som er verdt noe. Frister nesten å heller komme til en avtale med utleier om å sette av et mindre beløp hver måned, mindre enn det forsikring koster, som vi kan dele med en fair fordelingsbrøk på et senere tidspunkt. Og så får vi ta av disse pengene om det skjer noe, som vår egen forsikringsvariant. Anonymkode: 34fb8...5ee Du vil sette av under hundre kroner pr mnd og ha en fordelingsnøkkel? Ingen tenker på det som en sparing som dekker noe som helst. Anonymkode: a786b...37d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Innboforsikring kan ingen pålegge deg å ha. Virker som at utleier prøver å kreve dette av deg? Anonymkode: f29b8...327 Jeg bor i borettslag og her er man pliktig til å ha innboforsikring Anonymkode: ce02b...9b0
Mt3 Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 Tror du kan sette deg ned og skrive en liste over alt du har av klær, sko, pyntegjenstander, kopper og kar, også setter du en ca innkjøpspris på hver ting og legger sammen. For selv om du leier møblert så har du helt sikkert noen eiendeler som sengetøy, fat, glass, bestikk, klær, mobil... som totalt utgjør mer i verdi enn du klarer å skrape sammen på kort tid om det skulle bli røykskader/vannskader.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 Du eier kanskje ingenting av verdi, men hvis du måtte erstattet alt du eier så hadde det hatt en kostnad. Og det er derfor man har innboforsikring. Innboforsikringer er også veldig billige, så ingen grunn til å ikke ha en. Anonymkode: 5045b...33a 1
newman01 Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Det som også er fint er at bruk av sykkel som regel er omfattet av innboforsikringen. Så om du er ute og sykler og kjører på et lite barn er det forsikringsselskapet ditt som betaler ut 20 millioner for et ødelagt liv. Alternativet er at du selv må hoste opp for skade påført andre.
Rhodiola Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Det er ikke bare eiendeler som dekkes av innboforsikringen, hvis det f.eks. oppstår skade som gjør det nødvendig med alternativt bosted en periode dekker forsikringen dette. Trenger ikke å være skade hos deg selv engang, her var det vannlekkasje i naboleiligheten som førte til at hele bygget måtte saneres og alle måtte flytte ut. Anonymkode: 2b7d8...073 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå