Gå til innhold

Dere som ikke jobber, døgnrytme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere rutiner på når dere står opp og vekkerklokke? Eller sover dere til dere våkner av dere selv? 

jeg syns det er vanskelig med døgnrytme, blir automatisk B menneske hvis jeg ikke aktivt presser meg til noe annet.

Anonymkode: e86ca...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger oss 0130 og står opp mellom 10 og 12, alt ettersom. Ikke helt sunn døgnrytme, men iallefall stabilt. 

Anonymkode: 69ec1...d1e

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig villt hos meg, vill ha en grei døgnrytme men sliter med å finne motivasjon til å være tilstede i hverdag når det aldri skal skje noe. Det gjør at jeg noen ganger går til sengs igjen, eller bare dagdrømmer hele dagen lang. Skal også lite til for at rytmen forskyves, om jeg skal noe sliter jeg med å sove, om jeg er redd vil jeg ikke sove og slikt. Føler meg tryggere til å sove når det er lyst ute. Men vil jo opplevet de lyse timene å, spesielt nå når mørketiden kommer er jo det viktig. 

Anonymkode: 0b8f6...91e

Skrevet

Jeg styrer min egen arbeidstid og legger meg som oftest litt sent på kvelden, men står opp 8-9. Har hund som ikke lar meg ligge og dra meg.

Anonymkode: 102a6...f30

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig villt hos meg, vill ha en grei døgnrytme men sliter med å finne motivasjon til å være tilstede i hverdag når det aldri skal skje noe. Det gjør at jeg noen ganger går til sengs igjen, eller bare dagdrømmer hele dagen lang. Skal også lite til for at rytmen forskyves, om jeg skal noe sliter jeg med å sove, om jeg er redd vil jeg ikke sove og slikt. Føler meg tryggere til å sove når det er lyst ute. Men vil jo opplevet de lyse timene å, spesielt nå når mørketiden kommer er jo det viktig. 

Anonymkode: 0b8f6...91e

Samme her. 

Anonymkode: f42bd...7df

• Hjerte 1
Skrevet

Det varierer. Har barn i bhg, så jeg leverer 3 dager i uka + har en morgen med han i helgene. Står opp senest 08, i ukedagene med mindre han våkner før men han er sjeldent oppe før 0730 uansett.  Går og legger meg igjen etter han er levert, og sover 1,5 - 2 timer (fra 0930  - 1130)

Jeg sover fra kl 01/02 - 10/11 de dagene jeg ikke skal levere. Legger meg stort sett rundt samme tid de dagene jeg skal levere.

Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe. Har alltid vært veldig B menneske. 

Anonymkode: 2a466...bf9

Skrevet

Jeg jobber, men når jeg ikke har jobben som krever at jeg er til stede (fridager, ferie, helger, hjemmekontor uten møter, etc) er det helt umulig å holde døgnrytme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi legger oss 0130 og står opp mellom 10 og 12, alt ettersom. Ikke helt sunn døgnrytme, men iallefall stabilt. 

Anonymkode: 69ec1...d1e

Høres perfekt ut den døgnrytmen der da. Jeg havner lett i 07:00 - 15:00 døgnrytme. Ønsker å ha slik som din jeg.

Anonymkode: e86ca...be5

• Liker 1
Skrevet

Hadde verre døgnrytme da jeg jobbet, fordi jeg gikk turnus. 

Nå våkner jeg grytidlig, som heller ikke er noe gøy. Synes at "å få noe ut av dagen" er et latterlig uttrykk, det er mye finere å være oppe til 00-01 synes jeg.

Anonymkode: af0ea...83b

• Liker 4
Skrevet

Har sklidd helt ut etter at jeg ble arbeidsledig. Gått fra å være A+-menneske til å bli B++. 
Liker egentlig veldig godt å stå opp tidlig, føler at jeg får mer ut av livet da. Nå får jeg bare ikke sove.

Anonymkode: 1c23b...fca

Skrevet

Legger meg alltid til samme tid og står opp til samme tid. Altså legger meg 22.30. står opp 07.00

Anonymkode: 754f0...b76

• Liker 2
Skrevet

Legger meg 22-22.30, og står opp 06. Noen ganger 05. 

Har ungdommer som trenger mye hjelp om morgenen, så det er ikke noe alternativ. (spesielle behov som gjør det) 

Sover uten vekkeklokke i helgene, men våkner mellom 05 og 07 da også.

Anonymkode: 36ebe...ff0

• Hjerte 1
Skrevet

Arbeidsledig, men søker arbeid. Ser alltid Kveldsnytt før jeg legger meg. Våkner stort sett før 07 og tar et par ganger i uken en rask gåtur eller joggetur før frokost. Prøver så godt som jeg kan å unngå å bli B-menneske.

Anonymkode: 339eb...0ff

• Liker 1
Skrevet

Legger meg 23 og oppe mellom 9 og 10 hver dag. 

Anonymkode: 6a0e8...c38

Skrevet

Er hjemme i permisjon, legger meg rundt kl. 23 og står opp 7.00+7.30, noen ganger tidligere. Har to hunder som vil ut om morgnen og et barn som har skole, så uaktuelt å bli B-menneske.

Skrevet

Våkner rundt 06, står opp etter samboer reiser på jobb, han drar 0615. Da har jeg sååå lyst på kaffe at jeg ikke klarer å snu meg rundt å sove mer. Men det må kanskje sies at jeg våkner tidlig pga smerter, ikke alltid jeg har sovet noe heller, men står tidlig opp uansett, kaffe er digg🤩

og siden jeg er oppe så tidlig, og aldri tar en hvil på dagen så er jeg jo trøtt og sliten når klokke er 21-22..

ganske tragisk at livet ble slik, elsket å sitte oppe på kvelden før, sove lenge osv.. jobbet turnus før i tiden.. 

Anonymkode: 18686...698

Skrevet

Jeg er ufør og har utfordring med en del smerter som påvirker søvnen. Står ofte opp 4-5 fordi kroppen trenger endring. Synes det er vanskelig å ha andre mennesker rundt meg fordi jeg ikke klarer å tilpasse meg deres døgnrytme. Blir glad uansett når på døgnet jeg får sove litt ekstra 😊

Jeg har nok hatt tendens til å være A-menneske hele livet.

Anonymkode: 65762...9a8

Skrevet

Vært ute av arbeidslivet i fire år. Rytmen var dårlig i flere år der, pga veldig stort hvilebehov og veldig ulike dager mtp form. Nå har det stabilisert seg slik at jeg legger meg ca ved midnatt, noen ganger litt før, også sover jeg til ca ni-halv ti. Det føles godt at det er stabilt, men at det samtidig er min egen indre rytme jeg følger. Ingen press, stress eller fomo som styrer meg lenger. 

Anonymkode: e19ac...be4

Skrevet

Jeg lukker øynene for å sove rundt 1-2, står opp 8.30 for å ta medisiner og slumrer gjerne en time etter det. Noen ganger blir jeg liggende lenger, men da leser jeg nyheter og bruker tid på mobilen før jeg kravler ut av senga.

Anonymkode: e6bee...103

Skrevet

Legger meg alltid 21, ser 1 time på tv, mediterer i 30 min, setter så på lydbok og legger meg ned. Innimellom sovner jeg, andre dager fungerer imovane, så jeg sover 2 timer, andre dager må jeg ta ett par sobril og da sover jeg hele natten. Går aldri opp av senga før 7 på morgenen. 

Skjer ofte jeg sovner rundt 6 de dagene jeg ikke sover i heletatt på natt, har medisinalarm kl 9 , da står jeg alltid opp.

Anonymkode: ae4e9...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...