AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Har en baby på 10 dager. Matinga tar ofte veldig lang tid, ofte fordi hun sovner mens hun ammer, men så bæsjer hun samtidig og så våkner hun igjen når vi skifter bleia. Så kommer hun på at hun er sulten, får mer mat, bæsjer igjen, sovner og så vekkes hun av bleieskift. Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan komme oss ut av denne loopen? Er redd hun sover for lite, hun får i alle fall ikke 16 timer søvn i døgnet. Anonymkode: d11f4...82e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en baby på 10 dager. Matinga tar ofte veldig lang tid, ofte fordi hun sovner mens hun ammer, men så bæsjer hun samtidig og så våkner hun igjen når vi skifter bleia. Så kommer hun på at hun er sulten, får mer mat, bæsjer igjen, sovner og så vekkes hun av bleieskift. Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan komme oss ut av denne loopen? Er redd hun sover for lite, hun får i alle fall ikke 16 timer søvn i døgnet. Anonymkode: d11f4...82e Skift i rolige omgivelser. Dempet belysning, mykt og lunt sted (teppe). Ikke ta av for mye klær, bare dra ned buksa og åpne bodyen, legg eventuelt et teppe på overkroppen mens du skrifter 🥰 Pass på å ikke løfte / dra i beina, bøy de forsiktig mot magen istede. Anonymkode: 6c9f9...04d 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Om hun ikke er sår eller antydning til sår ville jeg ventet en god stund og latt henne sovne tungt før du skifter bleie, morsmelkbæsj er som salve for huden. Smør godt med sinksalve så gjør det ingenting med litt bæsj i bleia en stund. Ingen av mine har blitt sår før de begynte med fast føde. Skiftet selvsagt bæsjebleie med en gang da. Gammel sak men ; https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2011/09/06/137144/sa-ofte-bor-du-skifte-bleie?redirect=true Anonymkode: af3ba...d83 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Ikke skift bleie med en gang. Selv med bæsjebleier kan de ligge litt; man skal helst ikke vekke babyer. Anonymkode: 11bab...4a4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Ikke stress for mye med antall timer søvn i døgnet. Normalvariasjonen er veldig stor! Hilsen ei med en baby som aldeles ikke vil sove det jeg først trodde var anbefalt antall timer i døgnet😅 Anonymkode: eb832...bd3 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Er det noe du kan gjøre for å unngå at babyen sovner når du ammer? Husker jeg fikk beskjed om å unngå dette, men det er 10 år siden, og mye kan ha skjedd siden da. Det var i hvert fall snakk om å "klype"/klemme forsiktig på føttene for å vekke babyen da den holdt på å sovne, og få den til å slippe puppen for å vekke den. Anonymkode: f8dc9...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå