AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Skal ha siste time hos psykolog på onsdag. Har vært der ca 12 ganger. Den siste timen skal vi ha emdr / traumeterapi. Det har vi ikke gjort før. Det var kun 12 timer jeg fikk utdelt. Men kjenner jeg er lite motivert til å gå inn i noe skikkelig tungt på siste time, vel vitende - klar deg sjæl etterpå. Anonymkode: 3b3b3...ee6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Mei det hørtes svært rart og uproft ut😳🙈 Ingen kan ha god nytte av traumeterapi på 45 minutt. Da hadde jeg faktisk heller takket nei og bedt om å få ta opp noe annet eller oppsummere sammen den siste timen. Og så ville jeg heller søkt om my henvisning til psykolog for mer omfattende traumeterapi etterhvert om du føler du trenger det. Men 45 min ville jeg altså absolutt styrt unna. Det kan fort bare gjøre vondt MYE verre, som du selv frykter. Anonymkode: f4d19...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mei det hørtes svært rart og uproft ut😳🙈 Ingen kan ha god nytte av traumeterapi på 45 minutt. Da hadde jeg faktisk heller takket nei og bedt om å få ta opp noe annet eller oppsummere sammen den siste timen. Og så ville jeg heller søkt om my henvisning til psykolog for mer omfattende traumeterapi etterhvert om du føler du trenger det. Men 45 min ville jeg altså absolutt styrt unna. Det kan fort bare gjøre vondt MYE verre, som du selv frykter. Anonymkode: f4d19...0a5 Det er det jeg også tenker. Det blir hastverk opplegg. Jeg kan søke tilbake senere å få 12 nye timer, men må sikkert gå tid mellom? Jeg er jo takknemlig for den hjelpen jeg har fått, samtidig er 12 timer stress for meg, da det ikke er rom for at noe av det indre får komme opp av seg selv i prosessen. Det er litt brannslukking og ikke behandling Anonymkode: 3b3b3...ee6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Sikker på at du skalmqvsøittw? Psykologen kan ha sagt dere trenger mer tid. Men wmdr er ikkw farlig å ta en gang altså. Det avsluttes slik man er rolig når det er over. Anonymkode: ac67e...8d0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Du burde hatt sånn ca 10 av de timene med traumeterapi. Det kunne gjort deg frisk. Anonymkode: 3d69c...07f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Ikke normalt. Hadde aldri giddi det selv. Men noen psykologer synes det er greit å starte å rippe opp i ting uten å være der videre. Ikke alle avslutter EMDR på en bra måte heller. Anonymkode: 4c685...0a4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Jeg hadde bare en time med traumeterapi (EMDR). Har ikke hatt behov for noe mer i ettertid Ble egentlig ganske overrasket over hvor effektivt det fungerte på meg. Anonymkode: 29104...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Hæ, mener psykologen at du skal ha en time med emdr og ikke ha flere timer etterpå? Det er det verste jeg har hørt. Noen trenger bare et par timer ja, men mange trenger flere og man kan bli skikkelig dårlig etterpå. Anonymkode: 84031...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå