AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Jeg jobber som nattevakt og er gravid med lillesøster eller lillebror 🥰 Jeg er klar over at rådene er endret med tanke på at nattarbeid ikke lenger er like frarådet. Selv om jeg ikke bevisst tenker mye på risikoene ved å jobbe natt, kjenner jeg på en stor indre uro (uavhengig av om jeg er på jobb eller ikke). Det kan godt være hormonene, men jeg kjenner jeg er bekymret for om dette indre stresset kommer av at jeg gruer meg til jobb, fordi det er ufattelig slitsomt med konstant uggenhet, blodtrykksfall og slitenhet.. Er det noen andre gravide som jobber nattevakter og har noen erfaringer? Jeg har bedt om opplæring på dag for å se om det kan være bedre, men med tanke på at målgruppen er aktive mennesker med langkommet demenssykdom frykter jeg at det blir veldig mye mer utmattende og vanskelig.. Tror jeg bare søker andres erfaringer og tanker 🫠 Anonymkode: 472c1...8c9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Jeg fikk svangerskapspenger for nattevakter tidligere i år fordi det øker risikoen for spontanabort med 32%. Legen min sa at jeg skulle holde meg unna og skrev svangerskapspengesøknaden fra dag 1 (IVF). Fikk tilrettelagt endel først, men ble etterhvert for mye for sjefen (pga andre ting på jobb i samme periode) og hun ville ha meg over på svangerskapspenger istedet og skrev under på det. Legen min sa at man har blitt mer obs på risikoen. Anonymkode: 3adad...fb6
WilhelmineAmalie Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Etter at jeg spontanaborterte etter en nattvakt, jobbet jeg ingen fler da jeg ble gravid igjen. Leste dessverre noen mnd etter min at det var 32% større sjanse for spontanabort ved nattvakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå