Gå til innhold

Kombinere lønnet og ulønnet foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal ha foreldrepermisjon i ca 16 mnd. Har i søknad til nav lagt opp til 100% uttak. Er det mulig at jeg legger inn en dag i uken som ulønnet permisjon for å strekke ut perioden? Om ja hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 736b0...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du må avklare med arbeidsgiver at du kan gjøre det slik, og så må du legge inn de pausene i form av ulønnet permisjon i planen/søknaden til NAV.

Anonymkode: c1d3f...eab

Skrevet

Ja, det er mulig. Jeg gjør en litt annen variant, jeg tar 80% for å få de 10 ukene ekstra, men skal jobbe 4 dager per måned ved siden av (20%)

Skrevet
Petra200 skrev (1 time siden):

Ja, det er mulig. Jeg gjør en litt annen variant, jeg tar 80% for å få de 10 ukene ekstra, men skal jobbe 4 dager per måned ved siden av (20%)

Får du da ca samme inntekt? For da får du 100% utbetalt for de 20% som du jobber?

Anonymkode: 6067d...a51

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Får du da ca samme inntekt? For da får du 100% utbetalt for de 20% som du jobber?

Jepp 🙂 så dra strekker vi permisjonen, mister ingen inntekt og så er det samtidig et personlig valg da jeg har veldig godt av å ikke være innestengt i babybobla i så mange måneder i strekk, og derfor får det mye bedre av å ha 6 timer i uka (2 timer ammefri) hvor jeg er sammen med kollegaer og bruker hodet på en litt annen måte 🙂

Skrevet
Petra200 skrev (12 minutter siden):

Jepp 🙂 så dra strekker vi permisjonen, mister ingen inntekt og så er det samtidig et personlig valg da jeg har veldig godt av å ikke være innestengt i babybobla i så mange måneder i strekk, og derfor får det mye bedre av å ha 6 timer i uka (2 timer ammefri) hvor jeg er sammen med kollegaer og bruker hodet på en litt annen måte 🙂

Fra når begynte du ca? :) Hvor gammel er baby?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fra når begynte du ca? :) Hvor gammel er baby?

ved ca 4 måneder 🙂

Skrevet

Så regelverket er slikt at en kan kombinere jobb og lønnet permisjon, men en kan ikke kombinere jobb med ulønnet permisjon? 

Kan en kombinere lønne og ulønnet permisjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så regelverket er slikt at en kan kombinere jobb og lønnet permisjon, men en kan ikke kombinere jobb med ulønnet permisjon? 

Kan en kombinere lønne og ulønnet permisjon?

Hvis du tar ulønnet permisjon, så sier det seg jo selv at du ikke vil jobbe og får lønn?

Skrevet

Jo, du kan kombinere jobb og ulønnet permisjon. F.eks. jobbe 50 % og ha 50 % ulønnet permisjon.

Anonymkode: c1d3f...eab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...