Gå til innhold

Har rema 1000 sluttet med 50% på datovarer? Ble ubehagelig i kassa i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var mye i datovarene på rema i dag så jeg tok en del ting, fremme i kassa slo hun inn beløp som kom på langt over 1000 kroner og jeg unnskyldte og sa jeg hadde funnet varene i datohylla, ja sa hun..

Alle varene jeg hadde funnet var priset ned 20% bare. Hun kunne ikke svare på hvorfor, i allefall måtte jeg legge tilbake alt sammen og køen ble dritlang.. 

Flere som har merket dette?

Anonymkode: 0cc03...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har merket at det varierer litt. Noe på 20, 30 og noe 50%.. Lurt å se nøye på varene🙂

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
LilleLerke skrev (Akkurat nå):

Har merket at det varierer litt. Noe på 20, 30 og noe 50%.. Lurt å se nøye på varene🙂

Ja jeg lærte på den harde måten i dag, alle varene mine var på 20% flaut

Skrevet

Har det noen gang vært så mye som 50% rabatt på varer med kort holdbarhetsdato?
Jeg trodde det var 40%.

Var det ikke påsatt egne strekkoder på varene du plukket?

Hvorfor la du tilbake alle varene?
Trengte du de ikke allikevel?

Anonymkode: d15b4...5e3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

det pleier vel å stå på hvert enkelt produkt, at de har blitt satt ned med for eksempel tjue prosent / tretti prosent / femti prosent da? 

med mindre Rema 1 000 kjører helt annerledes opplegg enn andre dagligvare-kjeder....           

Anonymkode: bdc27...45d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde det var 40%.

Nå er ikke jeg TS, men hva tror du da?

Anonymkode: 777f6...636

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde det var 40%.

Jo men jeg hadde ikke råd til de til den prisen. Jo det var egne priser, men det har alltid vært datovarepris, på den remaen har jeg betalt 50% på datovarer men på coop xtra er det 40% ja. Jeg så ikke etter, jeg trodde det var som før. 

• Hjerte 3
Skrevet

Rema 1000 er jo kjent for å forsøke å selge datovarer til fullpris. Handler ikke der uten at jeg må, i hvert fall aldri storhandling. Travelt å sjekke alle datoer på alt hele tiden, for å slippe å komme hjem med utgåtte varer man i tillegg har betalt fullpris for.

Anonymkode: 82b5f...d53

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle butikkene driver nå å priser ned kun 20% for datovarer. Helt håpløst.. hvem gidder å ta sjansen på at varen er bra med kun smuler i rabatt?!

Anonymkode: 8fe08...d44

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

På min lokale Rema-butikk varierer rabatten på datovarer fra 15% til 50%, sånn har det vært lenge. De klistrer ny prislapp på varen der rabatt% og hva den koster etter rabatten står tydelig.

På Meny her er 30% den vanligste rabatten, men en sjelden gang er noe på 40 eller 50%. På Kiwi synes jeg alle datovlrene er på 50%, men det er sjelden det noe særlig i datodisken på de Kiwibutikkene jeg er innom.

Anonymkode: 946f3...37e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle butikkene driver nå å priser ned kun 20% for datovarer. Helt håpløst.. hvem gidder å ta sjansen på at varen er bra med kun smuler i rabatt?!

Det var synd, det kommer til å bli mye svinn da, det lå mye varer i den disken i dag, som de enten selger i morgen og eller kaster

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På min lokale Rema-butikk varierer rabatten på datovarer fra 15% til 50%, sånn har det vært lenge. De klistrer ny prislapp på varen der rabatt% og hva den koster etter rabatten står tydelig.

På Meny her er 30% den vanligste rabatten, men en sjelden gang er noe på 40 eller 50%. På Kiwi synes jeg alle datovlrene er på 50%, men det er sjelden det noe særlig i datodisken på de Kiwibutikkene jeg er innom.

Anonymkode: 946f3...37e

Da har de innført samme system nå her jeg bor, for her hadde de fast 50% til sist jeg var der og handlet i august

• Liker 1
Skrevet

Vil vel ikke miste noe av det store overskuddet de allerede har. Banker og dagligvare har gode tider i møte

Anonymkode: 2396c...daa

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte rømmegraut på Rema på lørdag som var på 70% 🙋

Anonymkode: 0279d...33f

• Liker 1
Skrevet

Syns det er helt sykt at de kun tar 20% av på noe som går ut samme dagen. Også er det noen varer som ser regelrett helsefarlige ut å komsumere. Har sett begersalater som rett og slett ser råtne ut ligge i tilbudskroken. Da burde det faktisk bli kastet heller. Husker da jeg kunne kjøpe biff til halv pris, nå tar de 20%. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg trodde det var 40%.

Da jeg studerte fiikk vi varer som gikk ut samme dag eller neste dag. 100% rabatt altså. Det var gull for studenter. :D  Jeg fant denne artikkelen som sier at datovarer var gratis hos Kiwi fra 2001 til 2016.

https://www.dagbladet.no/nyheter/siden-2001-har-du-fatt-datovarer-gratis-na-er-det-slutt/60513701

Anonymkode: 5a1a9...927

• Liker 4
Skrevet

Det står tydelig prislapp på der det står hvor mye de er satt ned. I dag så jeg datavarehus var 30% avslag. Det synes jeg er lite. Håper mange slutter å kjøpe til den prisen så butikkene blir tvunget til å gi mer rabatt.

Anonymkode: 43c55...555

Skrevet

Det har vært varierende rabatt fra 20 - 50% så lenge jeg har sjekket datovarer. Det er tydelig merket, så jeg hopper bare over de som har lav rabatt hvis ikke de er helt fine og jeg skulle hatt dem likevel.

Anonymkode: ed7d4...592

Skrevet

Rema er grådige når det kommer til datovarer. Før ble det bare kastet, så begynte kjedene å sette ned 50% for å minimere tap, nå skal de skvise de som handler datovarer mest mulig. 

Ser jo resultatet på Rema butikker ved meg, datovare-disken renner over fordi Rema insisterer på 20% og 30% rabatt. Så blir varene kastet alikevel. Jeg handler prinsipp ikke disse varene hos Rema, skal de være grådige får de heller kaste det og tape penger. Da kjøper jeg heller god dato. Det er faktisk butikkenes fortjeneste at det finnes kunder som kjøper varer med dårlig holdbarhet 

NorgesGruppen er mye flinkere på dato varer, alle Kiwi butikkene jeg har vært på priser ned 50%

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Er alltid 50% på Kiwi?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...