Gå til innhold

Halv egenmelding - hvordan fylle ut sykemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ansatt i en IA bedrift hvor jeg har 24 egenmeldingsdager i en periode over 12 måneder. Nå er jeg sykemeldt og hos NAV får jeg spørsmål om jeg har tatt egenmelding de siste 16 dager. Det har jeg på 2 dager i forskjellige uker. Men bare en halv dag hver. Hvordan fyller jeg det ut hos NAV?

Anonymkode: d2a01...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvordan fylle ut når du urettmessig har benyttet halve dager, for det er ikke lov. Det må du nesten spørre NAV om da. 

Anonymkode: e0add...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei. Jeg er ansatt i en IA bedrift hvor jeg har 24 egenmeldingsdager i en periode over 12 måneder. Nå er jeg sykemeldt og hos NAV får jeg spørsmål om jeg har tatt egenmelding de siste 16 dager. Det har jeg på 2 dager i forskjellige uker. Men bare en halv dag hver. Hvordan fyller jeg det ut hos NAV?

Anonymkode: d2a01...e29

Tror det bare regnes hele dager. 

Anonymkode: ca657...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (også IA) så tells det ikke som egenmelding om man har kommet og jobbet noe og dratt hjem, da regnes de som hele arbeidsdager. Du må spørre leder om reglene på din bedrift. 

Anonymkode: 9ae75...ec1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg møter på jobb men må gå hjem grunnet sykdom telles ikke egenmeldingen og jeg lønnes som normalt. 

Hva som gjelder his dere må du lese i reglementet på din arbeidsplass.  Jeg jobber i offentlig forvaltning.  

Anonymkode: b0f14...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...