Gå til innhold

Så en jeg jobber med sitte på bar å drikke alene, hva burde jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert litt rart spørsmål, men jeg jobber i barnehage og i kveld var jeg ute å spiste med familien for å feire søsters bursdag. I baren på vei ut av restauranten så jeg tilfeldigvis en jeg jobber med (han så ikke meg), og han satt å drakk alkohol i baren helt alene. Både jeg og han skal jobbe sammen i morgen, og dette gjør meg litt bekymret. Det er vel ikke helt vanlig å drikke seg full på mandager og enda mindre dagen før jobb? I tillegg jobber jo vi barnehage så alkohol og barn hører ikke helt sammen. Det er vel heller ikke et godt tegn for noen at man sitter å drikker i en bar alene og drikker? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, har vurdert å ringe sjefen i kveld men mannen min sa jeg ikke burde. Må selvfølgelig si i fra i morgen, men jeg blir så stressa av sånt. Synes det er så ubehagelig. Har vært stressa helt siden vi kom hjem. Uff nei, blir bare mer og mer stressa.

Anonymkode: 4789a...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert litt rart spørsmål, men jeg jobber i barnehage og i kveld var jeg ute å spiste med familien for å feire søsters bursdag. I baren på vei ut av restauranten så jeg tilfeldigvis en jeg jobber med (han så ikke meg), og han satt å drakk alkohol i baren helt alene. Både jeg og han skal jobbe sammen i morgen, og dette gjør meg litt bekymret. Det er vel ikke helt vanlig å drikke seg full på mandager og enda mindre dagen før jobb? I tillegg jobber jo vi barnehage så alkohol og barn hører ikke helt sammen. Det er vel heller ikke et godt tegn for noen at man sitter å drikker i en bar alene og drikker? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, har vurdert å ringe sjefen i kveld men mannen min sa jeg ikke burde. Må selvfølgelig si i fra i morgen, men jeg blir så stressa av sånt. Synes det er så ubehagelig. Har vært stressa helt siden vi kom hjem. Uff nei, blir bare mer og mer stressa.

Tenker at det er veldig spesielt, og synes vel mest synd på vedkommende. Dersom det er tilfelle, og han ikke ventet på noen.

Men, med det sagt, jeg ville aldri blandet meg opp i slike ting, så lenge vedkommende ikke kommer beruset på jobb, så tenker jeg det er en privatsak. Da blir det bare mer styr og uhygge om man gjør noe. Så om vedkommende ikke kommer tydelig beruset på jobb, så ville jeg sterkt rådet deg til å la det ligge.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var han synlig full? 

Jeg bor alene, jobber mye og har en lederjobb der man ikke kan komme verken bakfull eller full uten at det merkes. Kan jeg likevel sitte i en bar alene på kveldstid? Før en middag, mens jeg venter på en venn, mens jeg leser sakspapirer til neste arbeidsdag? Ja. 

Anonymkode: 4708d...c3a

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Tenker at det er veldig spesielt, og synes vel mest synd på vedkommende.

Men, med det sagt, jeg ville aldri blandet meg opp i det, så lenge vedkommende ikke kommer beruset på jobb, så tenker jeg det er en privatsak. Da blir det bare mer styr om man gjør noe. Så om vedkommende ikke kommer tydelig beruset på jobb, så ville jeg latt det ligge.

Hvorfor syns du synd på vedkommende? Hun så han i forbifarten på vei ut. Alt hun så var at han satt i en bar?? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mind Your own business . Hva andre gjør i fritiden er ikke ditt problem . For alt du vet var han på en date, å daten var på toalettet . Å for alt du vet var det lettøl i glasset . Ikke vær en «karen « , de blir så mislikt . 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor MÅÅÅÅ du si ifra? Mind your own business. Hør på mannen din du

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og si at dette er trolling. Du lar ham selvfølgelig drikke i baren i fred. Du høres temmelig utrivelig ut. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da være lov å gå ut på bar å ta seg en øl ALENE uten at det skal være noe andre skal legge seg opp i? Ærlig talt. 

Syns det er ganske ekkelt at du oberverer vedkommende, og så lager en tråd på KG om det, hvor du typ fremstiller det som et problem at hen sitter på en bar alene, uten at det egentlig er noen holdepunkter for at noe er feil. 

Kan man ikke gå på pub alene? Er det ulivlig å drikke øl på mandager? 

Tar du noen øl på kvelden, betyr jo ikke det at du er full og utilregnelig neste dag - det kommer jo an på mengden og hvor lenge man holder på. Og det hae i hvert fall ikke noe å si om man er alene eller om det er mandag. 

Anonymkode: 05d54...59e

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gå bort å si hei, bare det.

Anonymkode: 5b627...d59

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå ser jeg at du vurer å koble inn arbeidsgiveren deres, det er jo helt sjukt, og at du må "si i fra i morgen". Herfered, stakkars kollega. 

Anonymkode: 05d54...59e

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du i forbifarten å se at en person drikker alkohol? Kunne vært alkoholfritt. Hvordan vet du at vedkommende er ute for å drikke seg full? Hvis du faktisk opplever at vedkommende ikke gjør jobben sin, ok. Hvis ikke holder du kjeft. 

Anonymkode: cf123...2f3

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars fyr. Her har vi jo tydeligvis en som sliter med noe, enten alkoholproblemer eller ensomhet.  Begge deler henger jo ofte sammen. Ingen sitter i en bar alene på en mandag uten at det er noe. Trå varsomt, TS. Hadde kanskje tatt en samtale med leder når det passet seg, og vært obs på hvordan vedkommende oppførte seg på jobb. 

Anonymkode: d2d88...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...