Gå til innhold

Åpen kjøkkenløsning, bråkete kjøleskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter i stua her og blir gal av bråket fra kjøleskapet. Flyttet for en stund siden inn i et hus med åpen kjøkkenløsning, og var veldig positiv til det i starten, men nå merker jeg at jeg blir mer og mer irritert på dette bråket. Det er enormt distraherende om jeg prøver å se en film eller lese en bok.

Kjøleskapet er en to år gammel Samsung, men jeg er ærlig talt ikke sikker på om det alltid har vært så bråkete, eller om det er noe nytt som har skjedd. Aldri tenkt over det før jeg flyttet hit. Har prøvd alle de vanlige tipsene, som å sjekke avstand til vegg, få det helt i vater, etc., men det bråker og bråker. Det er en slags motordur, eller som en vifte som går relativt raskt mens den skraper mot noe. Kunne jo kontaktet leverandøren, men er redd de bare ville sagt at dette er normalt, og gitt meg en feit faktura uten å gjøre noe. Eller så kunne jeg kjøpt en annen modell. men irritert meg like mye over den.

Noen som har slitt med dette her, og funnet en løsning? Absolutt siste utvei blir vel å rett og slett lukke inn hele kjøkkenet, men det er jo både kostbar, arbeidskrevende og vanskelig å få pent. Samtidig vil jeg jo ikke ha en stue jeg rett og slett ikke orker å være i.

Anonymkode: 55524...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem, noen ganger er det som en parkert bil foran meg nesten.. helt normalt!! Det er når den kjølevæsken transporteres rundt liksom.. jeg har bare lært å ignorere det

Anonymkode: 7f4bf...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det fraktet stående ved flytting? Hvis ikke… lot du det stå lenge nok før du koblet i kontakt? 
står det i vater? Ta eventuelt kontakt med reparatør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 minutt siden):

Ble det fraktet stående ved flytting? Hvis ikke… lot du det stå lenge nok før du koblet i kontakt? 

Uansett er det normalt at det i perioder går, regner ikke med at det durer 24/7 hos ts, men om det gjør det så må hun for all del ringe reperatør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjugur said:

Det husker jeg ærlig talt ikke, da det er en del måneder siden. Tenker du at jeg burde koble det fra nå, og la det stå et par dager?

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har samme problem, noen ganger er det som en parkert bil foran meg nesten.. helt normalt!! Det er når den kjølevæsken transporteres rundt liksom.. jeg har bare lært å ignorere det

Er det jeg var redd for. Tok det langt tid å bli vant med lyden? For min del blir det bare mer og mer slitsomt.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett er det normalt at det i perioder går, regner ikke med at det durer 24/7 hos ts, men om det gjør det så må hun for all del ringe reperatør

Det tar pauser på kanskje 30-45 minutter der det er helt stille, før motoren setter i gang og bråket begynner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett mye billigere å kjøpe nytt kjøleskap enn å bygge inn kjøkkenet. Jeg har åpen løsning, og min faste plass i sofaen er 2,5 m fra kjøleskapet. Jeg hører aldri noe lyd fra det.

Anonymkode: 7763e...479

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett mye billigere å kjøpe nytt kjøleskap enn å bygge inn kjøkkenet. Jeg har åpen løsning, og min faste plass i sofaen er 2,5 m fra kjøleskapet. Jeg hører aldri noe lyd fra det.

Hvilket har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk modellen, hvor mye lyd skal det lage. Så kan du evt klage. Jeg hører aldri kjøleskapet mitt. Oppvaskmaskinen hører man, men ikke så det er plagsomt. Så trenger ikke være et problem med støy om man velger rett produkt

Anonymkode: 1c3f3...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjøleskap litt skrale saker som ikke nødvendigvis tåler så godt å bli flyttet på? 

Jeg har hatt mitt kjøleskap i 12 år (overtok det brukt i en leilighet jeg leide i studietiden, så jeg aner ikke hvor gammelt det er, kanskje 15 år?) og det har vært med på fire forskjellige steder jeg har bodd - og det bråker, periodevis mye😅😅 Jeg har bare valgt å ikke bry meg om det, først fordi det aldri stoppet å fungere, og senere/nå i påvente av at jeg skal bytte ut hele kjøkkenet. Det holder jo jevn temperatur, ser greit ut, og det er kjedelig å bruke masse penger på kjøleskap! 

Anonymkode: 8dfcd...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjøleskap durer slik du beskriver, hele tiden. Vi kjøpte oss nytt Miele kjøleskap da vi pusset opp kjøkkenet for noen år tilbake, det var i fra 200-serien deres. Det bråkte konstant, holdt på å klikke. Kasta det ut etter ett års tid og bytta det med ett fra 400-serien, det var tyst som graven.

Mener det var noe med at det rimelige hadde bare en kompressor-sløyfe eller noe slikt. Mens det dyrere hadde separat for kjøl og for frys.

Anonymkode: b96e0...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilket har du?

Et Siemens kombiskap, 8 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en slags motordur, eller som en vifte som går relativt raskt mens den skraper mot noe.

Kan det være et defekt kulelager på sirkulasjonsvifta? Eller at du har kjøleskapet så fullt at maten er dyttet helt inn i bakplata? Det kan av og til få kompressoren til å jobbe mer enn nødvendig. 

Du har lydopptager på telefonen din. Ta opp lyden og send mail til Samsung kundeservice. De er der for å hjelpe. Av og til

Og det er litt vanskelig å sammenligne gamle og nye kjøleskap når det kommer til kompressorlyd og støy, siden de nå i senere år har byttet kjølegass. Nå brukes R600a

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...