Gå til innhold

Hvor stor er sjansen for at jeg blir gravid nå.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-ring siden jeg var 15 år gammel, altså i 14 år. Jeg kjenner defor ikke helt min egen kropp når det kommer til sånne ting 🤷‍♀️ jeg måtte avslutte p-ringen pga en konsiering. Jeg husker hvordan det var å starte opp med dette og har ikke orket det nå, da jeg blødde i 3 uker i strekk ved oppstart av det den gangen. Har nettopp blødd så mye pga konsieringen, så orket ikke og trakk en konklusjon om at jeg aldri har sex uansett, så hvorfor skal jeg proppe i meg disse hormonene.. 

For 3 dager siden så fikk jeg ut en slimhinne i utfloden og igår hadde jeg smerter på venstre side, helt nederst i magen. Tilfeldigvis så hadde jeg sex igår..(det er 4-5 mnd siden sist jeg hadde sex)  jeg sa til han at jeg ikke går på prevensjon lenger så han må ta den ut i god tid (vet at det ikke er sikkert heller, men ble revet med). Han kom allikevel inni meg. 

Jeg leser på nettet at denne slimhinnen og smertene betyr eggløsning og at man da er på sitt mest fruktbare ? 

Jeg har vært på jobb og hatt masse stress, så rakk ikke kjøpe angrepille før nå.. over et døgn etter sex. 

Er det forsent å ta angrepille da? Hvis det er eggløsning jeg har hatt samme dag som jeg har hatt sex 😬 leser også at angrepillen ikke vil fungere i dette tilfellet.. 

Anonymkode: 9fc2a...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke ut slimhinnen når man har eggløsning, muligens at du kan få litt eggløsning slim ..men dette og smerte er ikke noe god indikasjon på eggløsning. Dette kan ha noe med hormonene etc

Men nei en angrepille vil bare funke om du har eggløsning idag eller imorgen og dermed utsette den. 

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Man får ikke ut slimhinnen når man har eggløsning, muligens at du kan få litt eggløsning slim ..men dette og smerte er ikke noe god indikasjon på eggløsning. Dette kan ha noe med hormonene etc

Men nei en angrepille vil bare funke om du har eggløsning idag eller imorgen og dermed utsette den. 

Eggløsningen passer med dato også da. Men hvis det er sånn at jeg hadde eggløsning og sex igår, så har ikke angrepillen noe for seg idag? 

Skrevet

anbefaler angrepiller og analsex fremover

Anonymkode: 644e9...ae3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

anbefaler angrepiller og analsex fremover

Anonymkode: 644e9...ae3

Jo takk for veldig godt råd ✌️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eggløsningen passer med dato også da. Men hvis det er sånn at jeg hadde eggløsning og sex igår, så har ikke angrepillen noe for seg idag? 

Hvem dato går du etter? App? Men nei om du hadde eggløsning i går vil ikke pille hjelpe 

Skrevet

Hvem dato går du etter? App? Men nei om du hadde eggløsning i går vil ikke pille hjelpe 

Står at det pleier å være ca midt imellom 2 sykluser, noe det er nøyaktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står at det pleier å være ca midt imellom 2 sykluser, noe det er nøyaktig. 

Hvor mange faste sykluser har du hat?

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvor mange faste sykluser har du hat?

1 siden jeg sluttet på pringen. 

Skrevet

1 siden jeg sluttet på pringen. 

Ok da kan du dessverre ikke gå etter app eller lignende. En fast syklus med eggløsning bør være iallefall 6 mnd før du kan feste eggløsning dagen i hver syklus. Så det er jo mulig at du ikke har hat eggløsning nå 

Skrevet

Ok da kan du dessverre ikke gå etter app eller lignende. En fast syklus med eggløsning bør være iallefall 6 mnd før du kan feste eggløsning dagen i hver syklus. Så det er jo mulig at du ikke har hat eggløsning nå 

Har ikke gått etter noe app. Har bare googlet ca når man får eggløsning og det samsvarer med den strålesmerten ved eggstokken og dette slimet. Står at slimet (noen får det, ikke alle) kommer før eggløsningen også kan de smertene komme (som ikke alle heller får) 

Skrevet

Har ikke gått etter noe app. Har bare googlet ca når man får eggløsning og det samsvarer med den strålesmerten ved eggstokken og dette slimet. Står at slimet (noen får det, ikke alle) kommer før eggløsningen også kan de smertene komme (som ikke alle heller får) 

Kan...det som er order. Om det er eggløsning slim kan noen få det flere dager før eggløsning, dagen eggløsning eller dagen etter. Men det er jo bare ta pille og ta en test om 16 dager 

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si om dette er eggløsning eller ikke. Det kan jo ta tid før syklusen stabiliserer seg etter å ha gått lenge på hormoner, så ikke lett å vite altså. Hadde du blankt slim, og mener at du så blodspor i dette slimet? 

Om du faktisk hadde eggløsning og sånn sett traff «perfekt» i forhold til denne, er det statistisk sett ca 25% sjanse for graviditet🥺 (Dette er kun basert på et gjennomsnitt da, noen blir jo gravide med en gang, mens andre prøver i mange år - og alt innimellom). 

Anonymkode: 0287b...c4e

Skrevet

Kan...det som er order. Om det er eggløsning slim kan noen få det flere dager før eggløsning, dagen eggløsning eller dagen etter. Men det er jo bare ta pille og ta en test om 16 dager 

Ja, jeg fikk det slimet 2 dager før den "smerten". Ja, jeg har tatt pille. Bare lurte på sannsynligheten 

Skrevet

Vanskelig å si om dette er eggløsning eller ikke. Det kan jo ta tid før syklusen stabiliserer seg etter å ha gått lenge på hormoner, så ikke lett å vite altså. Hadde du blankt slim, og mener at du så blodspor i dette slimet? 

Om du faktisk hadde eggløsning og sånn sett traff «perfekt» i forhold til denne, er det statistisk sett ca 25% sjanse for graviditet🥺 (Dette er kun basert på et gjennomsnitt da, noen blir jo gravide med en gang, mens andre prøver i mange år - og alt innimellom). 

Det var en tykk slimhinne som var såpass hard at man ikke kunne dra den fra hverandre, som gummi. Den var gjennomsiktig med gulskjær. 

Skrevet

Ja, jeg fikk det slimet 2 dager før den "smerten". Ja, jeg har tatt pille. Bare lurte på sannsynligheten 

Sannsynligheten er jo basert på om sæden er strek nok...om egget tok imot sæden...om egget fester seg. Tror uansett når folk prøver å bli gravid på riktig tidspunkt er uansett 25 prosent. Så bare vente og ta test 

Skrevet

Det var en tykk slimhinne som var såpass hard at man ikke kunne dra den fra hverandre, som gummi. Den var gjennomsiktig med gulskjær. 

Screenshot_20230925-205215.jpg

Skrevet

Sannsynligheten er jo basert på om sæden er strek nok...om egget tok imot sæden...om egget fester seg. Tror uansett når folk prøver å bli gravid på riktig tidspunkt er uansett 25 prosent. Så bare vente og ta test 

Eksen hans tok visst abort flere ganger selvom hun var påpasselig og han ikke kom i henne direkte.. så han har fungerende sæd 🙈

Skrevet

20%* visstnok, ikke at det sikkert hjelper noe særlig

Hmm, eggløsningsslim er blankt og man kan man dra det fra hverandre mellom fingrene. Det er i samme konsistens som rå eggehvite. 

Skrevet

Eksen hans tok visst abort flere ganger selvom hun var påpasselig og han ikke kom i henne direkte.. så han har fungerende sæd 🙈

Enten var hun utro eller sp kom han i henne..blir ikke gravid ved å komme utenfor 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...