AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #41 Del Skrevet 11. oktober 2023 Jeg lager kalender der jeg printer ut et lite bilde relatert til det vi skal gjøre den dagen. Feks bilde av småfugler= mate fuglene, bilde av pepperkake=bake pepperkaker, bilde av bjelle= synge og spille bjelleklang, bilde av grøtbolle= sette ut grøt til nissen, bilde av stjerner= titte på stjernehimmel når det er mørk, bilde av dyrespor=titte etter dyrespor etter feks mus fugler og hare i snøen, bilde av røkelsekar= tenne røkelse, bilde av gave=lage gave til slektninger, bilde av julemarked=dra på julemarked, bilde av julestjerne=henge opp julestjerner osv, bilde av snømann=lage snømann. Det er rett og slett mange små aktiviteter relatert til jul og vinter. I tillegg kommer en og annen ting som feks ny tannbørste, sjokoladebit for variasjonens skyld. Dette begeistrer 3 åringen min, da det egentlig handler mest om å få en liten overraskelse i dagene frem til jul. Disse små aktivitetene er ting vi uansett hadde gjort, men de settes inn i en ramme av adventskalender, som skaper forventning og gjør det ekstra stas Anonymkode: d9b8b...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uperfekt mamma Skrevet 16. oktober 2023 #42 Del Skrevet 16. oktober 2023 Stacy__ skrev (På 25.9.2023 den 19.03): Jeg har begynt å tenke på julekalenderen allerede. Jeg tenkte at 3 åringen skulle få sin første pakkekalender i år, men veldig usikker på hva jeg skal ha oppi. Vanskelig å komme på 24 brukbare gaver til en på 3,5 år. Jeg ønsker ikke å samle opp masse ræl som blir liggende. Synes det er vanskelig å komme på gode, rimelige og brukbare kalendergaver spesielt til gutter… Hittil har jeg: 2 puslespill 1pk tusjer 1 par sokker 1 par hansker 1 morsom t-skjorte sjokolade hver lørdag (4 kalendergaver) 1 lue 1 hals 1 såpebobler 1 liten lekebil 1 nisselue 1 drikkeflaske 1 matboks 1 fargeleggingsbok Synes det var fine ting jeg ☺️ jeg pleier å ha jule pysjamas fast 01.12, luciadrakt dagen før luciafesten i barnehagen og glitter den dagen luciafesten er. kjolen til julaften den 23.desember, en sv julegavene dem 24. playdough selges jo ofte i 4 pakning, julekopp, noe hobbyartikler til på lage julepynt, kakeformer til pepperkaker/ kakemenn, liten kjevle, forkle til barn hsr vært en hit her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå