Stacy__ Skrevet 25. september 2023 #1 Del Skrevet 25. september 2023 Jeg har begynt å tenke på julekalenderen allerede. Jeg tenkte at 3 åringen skulle få sin første pakkekalender i år, men veldig usikker på hva jeg skal ha oppi. Vanskelig å komme på 24 brukbare gaver til en på 3,5 år. Jeg ønsker ikke å samle opp masse ræl som blir liggende. Synes det er vanskelig å komme på gode, rimelige og brukbare kalendergaver spesielt til gutter… Hittil har jeg: 2 puslespill 1pk tusjer 1 par sokker 1 par hansker 1 morsom t-skjorte sjokolade hver lørdag (4 kalendergaver) 1 lue 1 hals 1 såpebobler 1 liten lekebil 1 nisselue 1 drikkeflaske 1 matboks 1 fargeleggingsbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. september 2023 #2 Del Skrevet 25. september 2023 (endret) Du kan dele opp en pakke Duplo eller et puslespill til flere dager, en ny pepperkakeform den dagen dere skal bake, billetter til å se en julefilm på kino, plastdyr, dukkeklær, lommelykt, klistremerker, egen julepynt til å henge på treet eller ha på rommet, en julekopp, kakao på pinne eller sjokoladebomber (man putter dem i varm melk og så blir de varm sjokolade med marshmallows e.l. i), sprettballer, badeskum, badeand, magisk vaskeklut, playdoh/plastelina (her kan man kjøpe flere og gi ulike farger på forskjellige dager). Endret 25. september 2023 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Del Skrevet 25. september 2023 Pepperkakeformer og kjevle DIY julepynt Dvd med julekalender (har ikke sett det tidligere så blir første gang i år hvor vi skal se sammen 🥰) Julesokker Hårpynt Tegnesaker klistermerker Ny hårbørste Ny tannbørste (bytter ca hver 3. mnd) Små nisse sjokolade (lørdager) Tøfler Bok med juletema (Peppa gris eller lignende) Skihopper (sånn leke for å bruke i snøen) Anonymkode: f3109...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Del Skrevet 25. september 2023 Nellikspiker (vi lager adventsappelsin den første des) Kindersjokolade på lørdag ×3 Fellesgave på søndag ×3 (film, spill, bok) En pakke med dyr fordelt på 6 dager "Kinobillett" (koser oss med film og noe godt på en hverdag) Pepperkakeform (bakedag) Vaskeklut Badebombe Liten nisse Juletrepynt Sokker ×2 Tannbørste Nissesjokolade lillejulaften Julaften har vi ikke gave, for da får de julestrømpe og nissegave under treet Anonymkode: 85f6c...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stacy__ Skrevet 25. september 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pepperkakeformer og kjevle DIY julepynt Dvd med julekalender (har ikke sett det tidligere så blir første gang i år hvor vi skal se sammen 🥰) Julesokker Hårpynt Tegnesaker klistermerker Ny hårbørste Ny tannbørste (bytter ca hver 3. mnd) Små nisse sjokolade (lørdager) Tøfler Bok med juletema (Peppa gris eller lignende) Skihopper (sånn leke for å bruke i snøen) Anonymkode: f3109...976 Tøfler var et godt forslag 👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stacy__ Skrevet 25. september 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nellikspiker (vi lager adventsappelsin den første des) Kindersjokolade på lørdag ×3 Fellesgave på søndag ×3 (film, spill, bok) En pakke med dyr fordelt på 6 dager "Kinobillett" (koser oss med film og noe godt på en hverdag) Pepperkakeform (bakedag) Vaskeklut Badebombe Liten nisse Juletrepynt Sokker ×2 Tannbørste Nissesjokolade lillejulaften Julaften har vi ikke gave, for da får de julestrømpe og nissegave under treet Anonymkode: 85f6c...488 Vår er litt for liten/umoden til å skjønne noe av en lengre film. Her ser vi mest på korte episoder av Paw petrol eller noe sånt. Men pakke med dyr er godt forslag Det samme med tannbørste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Del Skrevet 25. september 2023 Jeg kjøpte en paw patrol kalender med 24 luker, da har jeg en liten ting til hver dag og kan heller legge ved andre ting. Finnes mange ulike kalendre, baby born, lego osv - da slipper jeg stresse med å finne 24 ulike greier men kan ta det litt som det kommer. Feks votter, sokker, hårpynt, slips, undertøy, slim, tegnebok, pledd, sitteunderlag, termos, drikkeflaske, magneter, juletrepynt o.l. Anonymkode: 9360a...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 25. september 2023 #8 Del Skrevet 25. september 2023 Stacy__ skrev (1 time siden): Jeg har begynt å tenke på julekalenderen allerede. Jeg tenkte at 3 åringen skulle få sin første pakkekalender i år, men veldig usikker på hva jeg skal ha oppi. Vanskelig å komme på 24 brukbare gaver til en på 3,5 år. Jeg ønsker ikke å samle opp masse ræl som blir liggende. Synes det er vanskelig å komme på gode, rimelige og brukbare kalendergaver spesielt til gutter… Hittil har jeg: 2 puslespill 1pk tusjer 1 par sokker 1 par hansker 1 morsom t-skjorte sjokolade hver lørdag (4 kalendergaver) 1 lue 1 hals 1 såpebobler 1 liten lekebil 1 nisselue 1 drikkeflaske 1 matboks 1 fargeleggingsbok Kjempe fin liste det vell! 🫶🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Del Skrevet 25. september 2023 Hvorfor pakkekalender til en 3åring? De blir like fornøyde med en 10kr sjokoladekalender. Anonymkode: 5be4a...224 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stacy__ Skrevet 25. september 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 25. september 2023 Mamajune11 skrev (35 minutter siden): Kjempe fin liste det vell! 🫶🏼 Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stacy__ Skrevet 25. september 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor pakkekalender til en 3åring? De blir like fornøyde med en 10kr sjokoladekalender. Anonymkode: 5be4a...224 Fordi jeg synes det er koselig Vi synes ikke noe om sjokolade daglig. Og det er mer stas å pakke opp en gave. Vi har sjokolade i pakkekalenderen også, men bare på lørdager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Del Skrevet 25. september 2023 Min 3 åring får en liten haribo kalender + rampe nisssen. Ungene snakker om rampenissen daglig fra juni! De synes det er så gøy Jeg synes ikke noe om gaver hver dag. Overdreven materialisme Anonymkode: 8f3e1...136 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Del Skrevet 25. september 2023 Syns heller ikke noe om gaver hver dag. Julemagien utvannes liksom. Pakke opp sokker, lue, hals, hansker? Det er jo ting som ungen trenger uansett, men fordi det er desember så skal det altså pakkes inn og være en "gave"? Nei, dette er så tullete at jeg har aldri skjønt greia. Anonymkode: efc58...348 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Del Skrevet 25. september 2023 Høres ut som en veldig dyr julekalender. Man kan kjøpe ferdig kalender med sjokolade, eller andre ting i. en 3 åring synes det er gøy å bare åpne ei luke. Prøv legg lista så lavt dere kan når de er så små, for legger dere lista høyt blir forventningene deretter. hilsen tenåringsmamma.. Anonymkode: 73a47...c70 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #15 Del Skrevet 25. september 2023 Kino/teaterbilletter duplopakke som deles opp bilwr som deles opp Anonymkode: e5e13...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Syns heller ikke noe om gaver hver dag. Julemagien utvannes liksom. Pakke opp sokker, lue, hals, hansker? Det er jo ting som ungen trenger uansett, men fordi det er desember så skal det altså pakkes inn og være en "gave"? Nei, dette er så tullete at jeg har aldri skjønt greia. Anonymkode: efc58...348 Det var ikke spm Anonymkode: e5e13...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor pakkekalender til en 3åring? De blir like fornøyde med en 10kr sjokoladekalender. Anonymkode: 5be4a...224 Fordi ikke alle vil gi sjokolade Anonymkode: e5e13...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #18 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Min 3 åring får en liten haribo kalender + rampe nisssen. Ungene snakker om rampenissen daglig fra juni! De synes det er så gøy Jeg synes ikke noe om gaver hver dag. Overdreven materialisme Anonymkode: 8f3e1...136 Å jeg synes ikke noe om godteri hver dag ! I trpden spørres det om tips , ikke hva synes du om kalender Anonymkode: e5e13...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Del Skrevet 25. september 2023 Synes treåringer det er stas å få sokker og lue i gave? Anonymkode: 0832c...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #20 Del Skrevet 26. september 2023 Ja, tenkte det. Takk for masse tips:) Regner meg jeg bare går innom normal så finner jeg Alexandra der. tannbørste, såpe, såpebobler, tegnestifter, tegnehefte, sjokolade på lørdag, modelleire, andre ting de har på spes normal. Anonymkode: a2df0...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå