AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 13 åringen i hus bor fast hos meg. Far bor 3 timer unna. Nå er han så stor at han i helgene ønsker å være med venner, dette blir da her hos meg på hans hjemsted han har sine venner. Far vil ha samvær og ønsker sønnen bort til han annenhver helg. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 3da1e...255
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Da får far komme til dere bo eventuelt en natt på hotell. Så kan gutten din være med venner resten av tiden. Anonymkode: 52341...96f 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Du kan oppfordre ham til å dra, men utenom det trenger du ikke å gjøre noe. Anonymkode: 18a6c...c2d
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Husker da jeg var 13 år med venner som alltid måtte bort annenhver helg. Det var dritkjipt. Det endte med at man var mer med venner uten skilte foreldre. De med skilte foreldre fikk aldri den samme tilknytningen til vennegjengen som oss som ikke måtte dra annehver helg. Anonymkode: 05e7d...95b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Det er mye å reise på samvær annenhver helg i den alderen. Hva med heller å ta hver tredje helg/fjerde helg og heller lage det litt langhelg hvis det går? pendlet att å fram selv i den alderen til pappa. Var slitsomt. Han bodde 4t unna med buss. Dvs ta buss etter skolen på fredag , framme sent. Fikk kun lørdag til rådighet og halve søndag , før buss igjen hjem på søndag ettermiddag. Fikk ikke slappet av i helga før ny uke kom. var selvfølgelig glad for å se pappa, men var jo samme trauste greiene vi gjorde. Sitte inne i leiligheten hans. Kanskje gå litt i byen på lørdag og på gå cafe. Se på tv på kvelden. Hjem igjen. Skjønner din sønn meget godt! La han bli hørt. Før han får helt denne reisingen opp i halsen og nekter konsekvent. Anonymkode: b04da...0b1 1
GammelKaktus Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Sånn er det når de blir eldre, er jo dumt at far bor så langt vekke for i denne alderen er venner viktigere enn foreldre og blir prioritert deretter. Blir jo mye tid i reising og for tenåringen...
Surreal Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Snakker med faren om det. Det kan være at dere endrer samværsordning. Reduserer antall dager, er der mer i ferier. Færre helger, far kommer til dere, ungen får ha med seg en venn osv. Her er det mange løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå