Gå til innhold

50% sykemeldt- hvordan skrive timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen som har litt peiling på dette?

Jeg har vært delvis sykemeldt mer enn 16 dager, og fikk beskjed om at etter de 16 dagene skulle jeg kun skrive timene jeg faktisk jobbet. Så får jeg resten av nav. Men hvordan regner nav ut hva jeg skal ha når de ikke får tilsendt hva jeg skulle jobbet? Jeg jobber etter vaktplan/skiftordning og hver uke er derfor ikke lik. Regner de ut et snitt av noe? 

Anonymkode: 9bf74...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, 

Noen som har litt peiling på dette?

Jeg har vært delvis sykemeldt mer enn 16 dager, og fikk beskjed om at etter de 16 dagene skulle jeg kun skrive timene jeg faktisk jobbet. Så får jeg resten av nav. Men hvordan regner nav ut hva jeg skal ha når de ikke får tilsendt hva jeg skulle jobbet? Jeg jobber etter vaktplan/skiftordning og hver uke er derfor ikke lik. Regner de ut et snitt av noe? 

De ser på inntekten din de foregående tre (?) månedene og regner ut snittet av dette. Så får du 50% av dette i sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 time siden):

De ser på inntekten din de foregående tre (?) månedene og regner ut snittet av dette. Så får du 50% av dette i sykepenger.

Litt kjipt når man har hatt fordelt ferie i vel alle de 3 siste månedene .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt kjipt når man har hatt fordelt ferie i vel alle de 3 siste månedene .. 

Det spiller ikke inn da, da går de lenger tilbake og ser på din gjennomsnittlige inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fyller ut søknad om sykepenger så skriver du hvor mye du jobber og h or mange timer du vanligvis jobber. Arbeidsgiver oppgir lønn til NAV 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
liv skrev (På 28.9.2023 den 0.00):

Når du fyller ut søknad om sykepenger så skriver du hvor mye du jobber og h or mange timer du vanligvis jobber. Arbeidsgiver oppgir lønn til NAV 

Man fyller ikke ut timer selv. Kom ikke opp noe spørsmål om det. De har tydeligvis regnet et snitt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...