AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Jeg føler lett at jeg er en av fåtall i Norge som har dårlig økonomi. Jeg leser ofte her på forumet at folk har mye på sparekonto , stor buffer, og høy inntekt. Er det andre som har ingen buffer, ingen høy inntekt og sliter med økonomien? Anonymkode: 24969...ac8 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Du er den eneste med dårlig økonomi på kg ja Anonymkode: 58b4c...514 4 1
Gjest Adobyen Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Her er det noen som kan bade i champagne mens andre må stå i kø for en sjanse til å slikke gulvet.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg føler lett at jeg er en av fåtall i Norge som har dårlig økonomi. Jeg leser ofte her på forumet at folk har mye på sparekonto , stor buffer, og høy inntekt. Er det andre som har ingen buffer, ingen høy inntekt og sliter med økonomien? Anonymkode: 24969...ac8 Det finnes utallige tråder om folk som har dårlig råd her. Og utallige tråder om hva folk har på kontoen og årsinntekt. Hvis du tror at du tilhører fåtallet som har dårlig økonomi, tror du fullstendig feil. Minner også om at folk kan juge så det renner av dem på KG, så du kan trygt forsone deg med at du ikke er den eneste her med dårlig økonomi. Anonymkode: fa313...aef 6 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Slik ser kasserollene våre ut, og har ikke råd til nye😅
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Lykkedykker skrev (4 minutter siden): Slik ser kasserollene våre ut, og har ikke råd til nye😅 Kjeler kan du få tak i veldig billig på loppemarked Anonymkode: 88ce6...ccf 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 3 minutter siden, Lykkedykker said: Slik ser kasserollene våre ut, og har ikke råd til nye😅 Kasserollene ser ikke bra ut her heller. 😅 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes utallige tråder om folk som har dårlig råd her. Og utallige tråder om hva folk har på kontoen og årsinntekt. Hvis du tror at du tilhører fåtallet som har dårlig økonomi, tror du fullstendig feil. Minner også om at folk kan juge så det renner av dem på KG, så du kan trygt forsone deg med at du ikke er den eneste her med dårlig økonomi. Anonymkode: fa313...aef Ja det kan se ut som om mange er veldig rike på KG, men de fins nok de som har lite også. Anonymkode: 24969...ac8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Jeg tror inntrykket man har kommer litt av omgangskretsen. Da jeg vokste opp hadde jeg 5 nære venner, kun en av dem var middelklasse, resten, inkludert meg, var lutfattig. Vi hadde ikke råd til å bli med på kino, bowling osv., vi hadde ikke sykler og kunne dra noe sted eller bli kjørt noe sted for vi hadde ikke bil. Vi hadde ikke sportsutstyr, var med i idrettslag eller andre ting. Hjemme hos noen av oss var det stort sett ikke værende(trangt, fuktig, mugg, kaldt, osv.). Min ene venninnes familie besto av to voksne og 5 barn, samt 2 uker i måneden var det 2 barn til på samvær fra ene forelderens tidligere forhold. De hadde to knøttsmå soverom. Selv den dag i dag fatter jeg ikke hvor alle sov. Og du måtte gå gjennom ene soverommet for å komme til det andre. Og nå jeg lurer på om det andre egentlig var en bod, for det hadde jo ikke vindu. Uansett, så ble det til at vi ofte samlet oss ute, uansett vær, og tutlet rundt på steder vi ikke burde være i mangel på noe annet. Jeg husker en gang så gikk vi ned i kjelleren i en blokkleilighet, og fant masse ganger under som førte til andre blokker. Og ikke minst et rom hvor det stod gamle sofaer, bord og stoler(antagelig en fellesbod). Vi hadde ingen andre intensjoner enn å kunne oppholde oss sammen innendørs. Men klart, vi var jo uønsket da ingen av oss bodde der så de begynte å låse ytterdørene på blokkene. Kortvarig glede. Sporet visst litt av:P Anonymkode: 9a68a...b26 1 7
Gjest Lykkedykker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kasserollene ser ikke bra ut her heller. 😅 Anonymkode: 24969...ac8 Nei de trenger en runde med plumbo.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 43 minutter siden, Lykkedykker said: Slik ser kasserollene våre ut, og har ikke råd til nye😅 Kjære vene, kasseroller kan du få gratis flere steder🥺... Her jeg jobber kastes godt brukendes kjøkkenutstyr (samt klær og sko) hver eneste dag. Sjekk "gis bort" på Finn.no i det minste. Anonymkode: 607b1...4fb
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 Nesten alle på KG er ufør Anonymkode: 11503...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nesten alle på KG er ufør Anonymkode: 11503...e7d Ikke jeg ihvertfall. Anonymkode: 84121...0f2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 Lykkedykker skrev (55 minutter siden): Slik ser kasserollene våre ut, og har ikke råd til nye😅 Disse er som mine, mer enn gode nok. De har levert i maange år. Anonymkode: 98ce0...a22 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 Vi har valgt å ha god økonomi Anonymkode: 9de41...723 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 1 hour ago, Adobyen said: Her er det noen som kan bade i champagne mens andre må stå i kø for en sjanse til å slikke gulvet. De må ha gjort noe riktig for å fortjene den champangnen da…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler lett at jeg er en av fåtall i Norge som har dårlig økonomi. Jeg leser ofte her på forumet at folk har mye på sparekonto , stor buffer, og høy inntekt. Er det andre som har ingen buffer, ingen høy inntekt og sliter med økonomien? Anonymkode: 24969...ac8 Ja sliter økonomisk. Klarer oss akkurat hver måned og kan ikke spare. Har 2 tenåringer da. Når de flytter så skal vi begynne å spare litt. Anonymkode: d001b...6a9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har valgt å ha god økonomi Anonymkode: 9de41...723 Bra for deg at du hadde valget! Tror de fleste hadde valgt det samme hvis det var et reelt valg for alle. 🤗 Ikke alle sløser trygda si på øl, røyk og Grandis. Anonymkode: 78fe5...ab7 2 1 2
arvidhansen Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 (endret) Fakta er at ca 90 prosent av de som vanker på kg har dårlig økonomi. 50% har uføretrygd og en lav en sådan. Omtrent 20% er arbeidsledige. 30% tjener under 100k i året. Ingen eier hus, om de ikke bor i et skur på nabotomta til mor og far. Som foreldrene har fått satt opp fordi de er lei sutringa til sine evig single peppermø/peppersvenn barn. De som hevder å ha god økonomi her er de som bor i sitt 10 kvadratmeter skur og lever seg inn i en drømmeverden. Den siste 10 prosenten har giftet seg til akseptabel økonomi. Fordi kroppen deres, ikke hjernen, var dels akseptabel. Endret 25. september 2023 av arvidhansen 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har valgt å ha god økonomi Anonymkode: 9de41...723 Det skulle gjerne jeg ha valgt også! Dvs; jeg HAR valgt det, men helse og omstendigheter har gjort at det får jeg ikke helt til.. Gikk gjennom et brutalt samlivsbrudd for 15+ år siden, med et inntektstap på 17000(!!) fra den ene måneden til den andre, endte opp med å bli SKIKKELIG syk, måtte avbryte utdannelse og bare overleve… Så kom deg ned fra den høye hesten din og prøv å forstå at man ikke alltid rår over «livet».. Ikke TS, men ei som i det minste har forståelse for at alt ikke blir som man har tenkt.. Anonymkode: f43f6...ea7 2 2 5
Gjest Adobyen Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 tidsfordriv2023 skrev (6 minutter siden): De må ha gjort noe riktig for å fortjene den champangnen da… Kan de ha skodd seg på andres bekostning? Spisse albuer kan også være lønnsomt. Lever på arv? Eller bare fordi de ikke ble syke? Masse forslag 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå