AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Hvis man søker om lån så kommer vel ikke banken med lånetilbud før kredittsjekk har gått gjennom. Hvis kredittsjekken ikke blir godkjent får man vel ikke lånetilbud? Har søkt på noe. De kom med et tilbud, men måtte ha dokumentasjon (lønnslipper) før de kunne gå videre med den, og de tar kontakt i morgen mest sannsynlig. Resten av ting de trenger å vite regner jeg med de har innhentet. Litt redd det skal bli avslag. Men kredittsjekk gikk jo gjennom tydeligvis. Noen som vet? Hvis de kommer med lånetilbud før kredittsjekk så er det isåfall dårlig. Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Aldri blitt tilbudt ett lån jeg ikke har fått. Hva slags dokumentasjon kommer nok ann på hva slags lån og hvor mye ligningen spriker fra hva du har oppgitt som lønn Anonymkode: c3a6f...49c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri blitt tilbudt ett lån jeg ikke har fått. Hva slags dokumentasjon kommer nok ann på hva slags lån og hvor mye ligningen spriker fra hva du har oppgitt som lønn Anonymkode: c3a6f...49c Har oppgitt riktig lønn. Men på skattemeldingen så er det vel litt mindre en i år. Har jo mer nå en i fjor. Men har regnet ut riktig for i år. Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis man søker om lån så kommer vel ikke banken med lånetilbud før kredittsjekk har gått gjennom. Hvis kredittsjekken ikke blir godkjent får man vel ikke lånetilbud? Har søkt på noe. De kom med et tilbud, men måtte ha dokumentasjon (lønnslipper) før de kunne gå videre med den, og de tar kontakt i morgen mest sannsynlig. Resten av ting de trenger å vite regner jeg med de har innhentet. Litt redd det skal bli avslag. Men kredittsjekk gikk jo gjennom tydeligvis. Noen som vet? Hvis de kommer med lånetilbud før kredittsjekk så er det isåfall dårlig. Anonymkode: 875bf...26f Alle kunder som søker lån blir kredittsjekket. Det er ikke bare kredittsjekken som skal være godkjent men betalingsevne, betjeningsevne og likviditet. Blant annet. Anonymkode: 878bf...097
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle kunder som søker lån blir kredittsjekket. Det er ikke bare kredittsjekken som skal være godkjent men betalingsevne, betjeningsevne og likviditet. Blant annet. Anonymkode: 878bf...097 Skjønner. Men de må vel sjekke alt dette før tilbud blir gitt? Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner. Men de må vel sjekke alt dette før tilbud blir gitt? Anonymkode: 875bf...26f Det stemmer:) Anonymkode: 878bf...097 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Ja regner med det går gjennom. Kredittsjekk/vurdering gikk jo sikkert bra. Ellers hadde de nok ikke gitt et lånetilbud. Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer:) Anonymkode: 878bf...097 Ok. Da får jeg det nok. Men likevel må de bruke lang tid på å svare. De eneste de manglet nå var lønnslipper da. Er vel noe de må ha. Anonymkode: 875bf...26f
jordbær86 Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 Ja. De har jo gitt et tilbud. Da får du det sikkert. De må ha lønnslipper. Og det tar sikkert litt tid å ordne med resten, og med dokumenter som skal signeres. Kontakter deg sikkert når det er klart.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Hvis de har bedt om lønnslipper så betyr det at de har behov for ytterligere dokumentasjon på inntekt, altså kredittsjekk/skattemeldingen ikke gir tydelig nok grunnlag. Hvis f.eks lønna du oppgir, og lønn som kommer opp i skattemeldingen/kredittsjekk ikke stemmer, så vil de be om dokumentasjon. En kredittsjekk gjøres automatisk, og ikke mot det spesifikke lånet du søker. Så det kan være en kredittsjekk viser en lavere score enn hva utlåner ønsker. Anonymkode: 3877a...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de har bedt om lønnslipper så betyr det at de har behov for ytterligere dokumentasjon på inntekt, altså kredittsjekk/skattemeldingen ikke gir tydelig nok grunnlag. Hvis f.eks lønna du oppgir, og lønn som kommer opp i skattemeldingen/kredittsjekk ikke stemmer, så vil de be om dokumentasjon. En kredittsjekk gjøres automatisk, og ikke mot det spesifikke lånet du søker. Så det kan være en kredittsjekk viser en lavere score enn hva utlåner ønsker. Anonymkode: 3877a...5c4 Skjønner. Får tro jeg har oppgitt riktig lønn da. Regnet ut for i år. Så det kan bli avslag på grunn av det? Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 Nei. Da går det nok dårlig. Anonymkode: 875bf...26f
jordbær86 Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis de har bedt om lønnslipper så betyr det at de har behov for ytterligere dokumentasjon på inntekt, altså kredittsjekk/skattemeldingen ikke gir tydelig nok grunnlag. Hvis f.eks lønna du oppgir, og lønn som kommer opp i skattemeldingen/kredittsjekk ikke stemmer, så vil de be om dokumentasjon. En kredittsjekk gjøres automatisk, og ikke mot det spesifikke lånet du søker. Så det kan være en kredittsjekk viser en lavere score enn hva utlåner ønsker. Anonymkode: 3877a...5c4 Helt vanlig å legge ved lønnslipp i lånesøknader. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner. Får tro jeg har oppgitt riktig lønn da. Regnet ut for i år. Så det kan bli avslag på grunn av det? Anonymkode: 875bf...26f Det er umulig å si uten å vite noe som helst om din økonomiske situasjon og lånet du søker... Jeg har fått både ja og nei etter å ha ettersendt dokumentasjon. Anonymkode: 3877a...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er umulig å si uten å vite noe som helst om din økonomiske situasjon og lånet du søker... Jeg har fått både ja og nei etter å ha ettersendt dokumentasjon. Anonymkode: 3877a...5c4 Ok. Men årsinntekten min i år er hvertfall høyere en i fjor. Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok. Da får jeg det nok. Men likevel må de bruke lang tid på å svare. De eneste de manglet nå var lønnslipper da. Er vel noe de må ha. Anonymkode: 875bf...26f Ofte sitter saksbehandlerne med mange søknader samtidig, noen mer omfattende enn andre, derfor hender det at behandlingstiden tar tid. Anonymkode: 878bf...097 1
Leeloo Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 Jeg har alltid måttet legge ved siste skatteoppgjør og tre siste lønnsslipper når jeg har søkt om lån. Kredittsjekken er mest for å se at man ikke har betalingsanmerkninger. Kredittopplysningsfirmaene har ikke veldig oppdaterte tall så det er nåværende lønn, EK og eksisterende gjeld som avgjør hvor mye lån (om noe) du får. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 Leeloo skrev (51 minutter siden): Jeg har alltid måttet legge ved siste skatteoppgjør og tre siste lønnsslipper når jeg har søkt om lån. Kredittsjekken er mest for å se at man ikke har betalingsanmerkninger. Kredittopplysningsfirmaene har ikke veldig oppdaterte tall så det er nåværende lønn, EK og eksisterende gjeld som avgjør hvor mye lån (om noe) du får. Ok. Skjønner. Her ble jeg bare bedt om to lønnslipper. Men jeg ser jo at jeg tjener mer en i fjor så går nok bra. Ek? Anonymkode: 875bf...26f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 Leeloo skrev (59 minutter siden): Jeg har alltid måttet legge ved siste skatteoppgjør og tre siste lønnsslipper når jeg har søkt om lån. Kredittsjekken er mest for å se at man ikke har betalingsanmerkninger. Kredittopplysningsfirmaene har ikke veldig oppdaterte tall så det er nåværende lønn, EK og eksisterende gjeld som avgjør hvor mye lån (om noe) du får. I våre dager har bankene direkte tilgang til siste skatteoppgjør dersom du godkjenner at de kan sjekke det. Man slipper sende inn. Anonymkode: 5677d...089 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle kunder som søker lån blir kredittsjekket. Det er ikke bare kredittsjekken som skal være godkjent men betalingsevne, betjeningsevne og likviditet. Blant annet. Anonymkode: 878bf...097 De tre tingene er alle det samme.. betjeningevne, belåningsgrad og gjeldsgrad er de tre ulike Anonymkode: da554...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå