Gå til innhold

Nå når det begynner å nerme seg oktober bruker dere noe ekstra under skjørtet/kjolen for at dere ikke skal fryse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå når det begynner å nerme seg oktober bruker dere noe ekstra under skjørtet/kjolen for at dere ikke skal fryse? F. eks. ull-trusei tillegg til strømpebukse for at en skal unngå urinveisinfeksjon.

Jeg vil unngå urinveisinfeksjon for nå har jeg vært inn og ut av sykehus den siste uka og begynner å bli lei...

Anonymkode: 6289a...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ullstrømpebukser som jeg bruker under. 
Om du er veldig plaget med UVI, så snakk med legen om det, og sørg for å forebygge litt. De fleste  uvi’er kommer uansett fra tarmbakterier, og ikke at man fryser.

Anonymkode: e8b5e...c79

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått urinveisinfeksjon pga hvordan jeg går kledd.

Kler meg etter om jeg fryser eller ei. Fryser jeg er det tykk strømpebukse.

Anonymkode: 69a38...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI kommer av bakterier, ikke av at man er kald 

Samme med forkjølelse, man får ikke virus av å være ute i regnvær og bli våt.  

Anonymkode: a0e7f...55f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 16.44):

Det er feil. Det kommer ikke kun AV at man blir kald, men immunsystemet blir DEFINITIVT påvirket av kulde, og man blir altså lettere syk av dét. Pluss, at det kan påvirke evnen til slimhinner i munn og nese til å beskytte mot virus og bakterier, og gjøre de mer irriterte, og lettere å komme seg gjennom. Det er en myte at folk blir mer syke på vinteren kun fordi vi er inne, sammen med flere andre enn på sommeren. 

Endret av katties
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

avhenger av anledning, men til hverdags gjerne dobbel ullstrømpebukse, støvletter

Anonymkode: ff7e8...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet Cubus selger ullshorts. De er gode å ha som ekstra lag i tillegg til strømpebukse. Jeg sliter ikke med uvi selv, men jeg liker det ekstra laget over hoftene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig så går det fint med 40 denier, men jeg bruker ofte halvlange kåper i ull, tror også at det går fint med 60 denier til det kommer minusgrader.

Når det er snø og kaldt så bruker jeg 40 eller 60 denier innerst og ullstrømpebukse oppå der igjen. Det er veldig isolerende og klør ikke. 

Ellers sverger jeg til å bruke truse også over strømpebuksen om jeg skal gå mye eller skal på jobb. Da risikerer man ikke at strømpebuksen siger på uheldige tidspunkt + det isolerer også litt 

Anonymkode: f0912...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har slitt ekstremt mye med UVI i mitt liv, og jeg kan love deg at det påvirkes av å fryse eller f.eks sitte på en kald benk.

Hadde det vært så enkelt det bare var renslighet det kom an på, burde jeg ikke ha fått det så ofte da jeg i en lengre periode valgte å vaske meg og bytte undertøy flere ganger om dagen..

Anonymkode: 07d02...9ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kaldt enda, så sykkelshorts eller tynn strømpebukse, avhengig av om det regner eller ikke. Når det er minus 15 bruker jeg ullstømpebukser, ulltruse utenpå strømpebukse og ullbukse om jeg er ute og går. Har to kilometer å gå til jobb, så må kle meg etter været.

Anonymkode: 0f97c...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullstrømpebukse, ulltruse, ullshort. Noen ganger lag med to ullstrømpebukser utenpå hverandre. Aldri jakker, bare kåper.

Anonymkode: 07d02...9ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke i kjole på høst og vinter annet enn hvis det er til fest, da går jeg i vanlig tynn 15 den strømpebukse.  Skal jo være inne.  Å gå i kjole i timesvis ute på vinter høres utrolig kaldt ut og hvis jeg måtte hadde jeg sikkert gått i trippel ullstrømpebukse under. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (29 minutter siden):

Det er feil. Det kommer ikke AV at man blir kald, men immunsyatemet blir DEFINITIVT påvirket av kulde, og man blir altså lettere syk av dét. Pluss, at det kan påvirke evnen til slimhinner i munn og nese til å beskytte mot virus og bakterier, og gjøre de mer irriterte, og lettere å komme seg gjennom. Det er en myte at folk blir mer ayke på vinteren kun forsi vi er inne, sammen med flere andre enn på sommeren. 

Jeg sier ikke heller at det ikke påvirkes av kulde. Men svært mange tror man blir syk bare av å være kald. Men man må faktisk være i nærheten av andre med virus for å få et virus

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier ikke heller at det ikke påvirkes av kulde. Men svært mange tror man blir syk bare av å være kald. Men man må faktisk være i nærheten av andre med virus for å få et virus

Immunforsvaret svekkes når man fryser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Immunforsvaret svekkes når man fryser.

JEG VET DET

allikevel så kommer ikke virus frem på magisk vis. Man må fortsatt møte andre mennesker som er smitter av virus for å bli smittet av virus

Var tungt det her tydeligvis :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

JEG VET DET

allikevel så kommer ikke virus frem på magisk vis. Man må fortsatt møte andre mennesker som er smitter av virus for å bli smittet av virus

Var tungt det her tydeligvis :ler:

Hmh..men UVI kommer ikke av virus? Det er jo bakterier. Alle spesialister jeg har snakket med anbefaler at man er varm på føtter og underliv..

Anonymkode: 6e96b...570

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hmh..men UVI kommer ikke av virus? Det er jo bakterier. Alle spesialister jeg har snakket med anbefaler at man er varm på føtter og underliv..

Anonymkode: 6e96b...570

...det vet jeg også.  Hvis du leste mitt tidligere svar så ser du at jeg snakker om både bakterier og virus

Begge må være tilstede for at det skal bli en infeksjon, MEN JA man får det lettere når man er kald og våt men man MÅ FORTSATT være i nærheten av virus og bakterier for å bli syk av virus og bakterier 

We good?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...