AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Hvilke kjøreregler har dere når barn er syke og hjemme fra skole? Jeg har en i dag som visstnok var syk, og skulle være hjemme i dag. Hun var litt varm, hadde litt hoste go tett nese. Gikk fort over og er i topp form nå. Jeg prøver vise at det er kjedelig hjemme, så hun ikke skylder på sykdom igjen med å ha kjøre regler ved sykdom. Men hvilken kjøre regler ved sykdom har man? Når man er skikkelig syk ligger man jo bare sofaen/senga uansett. Men det er ikke tilfeller her i dag for å si det sånn. Anonymkode: 898b0...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Ingen regler, får se på tv/film, blir de bedre utover dagen får de dra på aktiviteter Anonymkode: 88fbf...338 3
Arkana Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Ingen regler her heller, de får gjøre som de vil og er sykdommen av en sånn art at de er friske og ikke smittsomme på ettermiddag får de delta på fritidsaktiviteter (og da gå på skolen neste dag). Har man barn som er troende til å late som de er syke for å slippe skolen kan man vurdere å ha regler for hva man får gjøre, men normale barn med normale mengde sykdom synes jeg ikke trenger dette. Utgangspunktet bør være at man stoler på barnet når det sier at det er for syk til å gå på skolen. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Arkana skrev (2 minutter siden): Ingen regler her heller, de får gjøre som de vil og er sykdommen av en sånn art at de er friske og ikke smittsomme på ettermiddag får de delta på fritidsaktiviteter (og da gå på skolen neste dag). Har man barn som er troende til å late som de er syke for å slippe skolen kan man vurdere å ha regler for hva man får gjøre, men normale barn med normale mengde sykdom synes jeg ikke trenger dette. Utgangspunktet bør være at man stoler på barnet når det sier at det er for syk til å gå på skolen. Dette barnet sa etter en time at det er kjedelig hjemme, jeg vil på skolen. Men da hadde jeg allerede meldt hun syk. Så vet det var forventning av at det skulle være gøyere her da de gangene hun er ordentlig syk gjør jeg alt for at hun skal ha det best mulig. Anonymkode: 898b0...d5b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Her må man jo se an ungen. Hadde jeg mistenkt barnet mitt for å lyge om sykdom, hadde jeg gjerne hatt noen kjøreregler, men her gjør ikke ungene sånt. De er svært sjelden syke, så dette er et ikke-problem i heimen. Anonymkode: 9dc3b...ced 3
Arkana Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette barnet sa etter en time at det er kjedelig hjemme, jeg vil på skolen. Men da hadde jeg allerede meldt hun syk. Så vet det var forventning av at det skulle være gøyere her da de gangene hun er ordentlig syk gjør jeg alt for at hun skal ha det best mulig. Anonymkode: 898b0...d5b Hvis det er første gang dette skjer hadde jeg bare tatt en prat om at utgangspunktet er at man går på skolen og at det ikke er greit å late som man er syk. Og hvis det bare var en time inn i skoledagen kunne jeg godt funnet på å sende barnet på skolen og sende sms til lærer om at barnet kommer likevel. Utover det tenker jeg at du ikke trenger å fjerne gøye ting hun liker å drive med, men hun kan selvsagt heller ikke forvente underholdning eller annet som gjør det ekstra gøy å være hjemme når hun ikke faktisk er syk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette barnet sa etter en time at det er kjedelig hjemme, jeg vil på skolen. Men da hadde jeg allerede meldt hun syk. Så vet det var forventning av at det skulle være gøyere her da de gangene hun er ordentlig syk gjør jeg alt for at hun skal ha det best mulig. Anonymkode: 898b0...d5b Min våknet opp i ulage i morges, klagde på frost og hodeverk osv. Etter en time med soving på sofaen kom barnet seg ekstremt. Var tydeligvis ikke begynnende feber, men kun søvnløshet. Så da sendte jeg barnet på skolen. Sendte bare en mld til lærer at barnet kom seg. Anonymkode: 05e58...c90 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Er ungen for syk for skolen blir det ingen sosial samvær med kompiser eller fotballtrening.
Lorieen Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 (endret) Her i huset er reglene som følger. Er man for syk til å dra på skolen en dag, er man også for syk til: - Fritidsaktiviteter - Å få besøk - Å dra på besøk - Å gå ut med venner Endret 25. september 2023 av Lorieen 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Jeg er oppvokst med foreldre som var strenge på dette, og det er jeg umåtelig takknemlig for. Det har gjort at jeg har høy arbeidsmoral, høy terskel for ubehag, og dermed har jeg nådd langt i livet. Når barnet kommer seg i løpet av dagen, og det ikke er mistanke om noe smittsomt, så hadde jeg sendt det på skolen. Er man borte fra skolen går man glipp av mye viktig, også mtp. det sosiale. Anonymkode: c3b24...36f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 har de vært hjemme fra skolen pga sykdom/ikke i form så får de heller ikke dra på trening, henge ute med venner etc. Da holder man seg hjemme. Jeg drar heller ikke på trening eller annet utpå dagen om jeg ringer meg syk en dag... kan til nød dra på butikken hvis det er helt nødvendig. Anonymkode: af8be...d12 2 1
GammelKaktus Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 Har ingen spesielle kjøreregler, er man syk så holder man seg hjemme er vel det eneste. Hvis han er i form til gaming og venneprat på discord så er ikke det et problem for meg. Når det er sagt så er min en som går på skolen selv når han føler seg uggen for han trives godt på skolen så jeg må som regel ta avgjørelsen om han skal være hjemme eller ei for han går uansett, for han kan jo gå hjem om han blir verre. Han er som meg, skal helst være nær døden for ikke å gå på jobb eller skole Så når han først er hjemme fordi han er syk så har vi det så hyggelig som vi kan ha det, alt ettersom hvordan han har det. Vil han bestille noe mat så gjør vi det, vil han game eller glo på tv så gjør han det orker han bare å ligge å sove så gjør han det. Vi er veldig sjeldne syke her i hus så når vi først ikke er i form så koser vi oss. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 Hvis barnet er hjemme fra skolen må hun holde seg hjemme hele dagen (en luftetur ute om hun føler seg litt bedre er ok, men ikke for å møte venner, fotballtrening etc.). Får heller ikke lov til å ha «sykebesøk» av venner. Unntaket måtte vært om hun hadde brukket foten og måtte stått over treninger etc., men hjemme fra skolen pga. influensa/virus=alene hjemme til barnet er frisk. Tv og nettbrett er lov, og hvis matlysten er dårlig har jeg ingen problemer med å servere nugatti på brødskiva Anonymkode: 0293b...fed 1
Mezzosoprena Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 Hjemme fra skolen betydde ingen aktiviteter utenfor huset den dagen. Men ellers var det ingen regler, jeg laget det ikke kjedelig med vilje slik at barnet helst ikke ville være hjemme - men har man barn som man mistenker at lyver om sykdom for å få lov til å være hjemme, så må en selvfølgelig se det an. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 Ingen regler. Er barnet i form å kan leke litt eller se på tv er jo det bedre enn at de ligger Anonymkode: 7b7cc...d9e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 Da må barnet være hjemme hele dagen, også ettermiddag/kveld. Ingen gaming den dagen, og skal hvile mye så han er i form til å forhåpentligvis gå på skole neste dag. Kan se på tv. Anonymkode: 973ef...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå