Gå til innhold

Dere som er/var uforklarlig ufrivillig barnløse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble dere til slutt gravide og fødte barn? Eller måtte dere til slutt gi opp? Isåfall hvordan var veien dit? Både veien til å endelig få barn og veien til å innse at man må gi opp

Anonymkode: fd57b...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å få barn i to år uten en eneste positiv test. Leger hadde ingen god forklaring. Satte i gang med IVF og ble da gravid på første forsøk. Er i uke 32 nå

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært prøvere i 4 år ca, 1 år på egenhånd, 1 år med støtte behandling i avvente på ivf, 2 år med ivf straks. 2 SA, 2 MA, 1 Exu.. Ingen planer om å gi opp enda  :) De fleste i dette forumet har nok ikke gitt opp enda :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i ca. 2 år på egenhånd. Først et år hvor vi "tok det som det kom", og så et år med mer styr med eggløsningstester og kjerringråd. Så ble vi utredet, og det ble ikke funnet noe galt, så vi fikk diagnosen "uforklarlig infertilitet". Etter det prøvde vi noen sykluser med hormoner (Pergotime, eggløsningssprøyte og progesteronstøtte), selv om hormonprøvene var fine. Pergotime gjorde så jeg modnet to egg i stedet for ett de syklusene. Det hjalp ikke.

Og så var det over på IVF. Det viste seg at jeg ikke responderte som forventet på hormonstimuleringen, så der var det i hvert fall noe som var galt/rart, men legene visste ikke hvorfor. Jeg modnet få egg til tross for normal eggreserve. De to første IVF-forsøkene resulterte i henholdsvis 1 og 2 egg, hvorav 1 ble befruktet og satt inn begge ganger. Men så på tredje forsøk, med den høyeste dosen medisin de kunne gi meg, ble det fire egg. Og et av dem ble befruktet, klarte seg og ble vårt eldste barn. Etterpå fikk vi plutselig et barn til uventet, og uten hjelp. 

Anonymkode: 851eb...b39

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første positive test i PP 17. Begge var til utredning og ingen problemer funnet. Fikk letrozol i tilfelle jeg slet med eggløsning (alle blodprøver indikerte eggløsning, men jeg klarte aldri å få en eneste positiv eggløsningstest). Vi var enige om å gi opp hvis det ikke gikk med Letrozol. Det gikk på andre periode med Letrozol, og jeg er nå 6+1 på vei. Hvis denne går til grunne, kaster jeg inn håndkledet.

Psyken min var tynnslitt da det endelig gikk, og jeg tror ikke jeg hadde taklet ivf. Hos oss er det mannen som har et brennende ønske om barn, men det tærte utrolig på min psyke å hele tiden gå og kjenne etter, og hver måned få vite at kroppen har feilet nok en gang. Jeg kan ikke begynne å forestille meg hvordan dette er for dem som ikke klarer å se for seg et liv uten barn ❤

Anonymkode: 1810e...f22

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 13.50):

Ble dere til slutt gravide og fødte barn? Eller måtte dere til slutt gi opp? Isåfall hvordan var veien dit? Både veien til å endelig få barn og veien til å innse at man må gi opp

Etter 9 år , 9 ivf forsøk og 24 insett ble vi endelig gravid. Men sitter nå med mye gjeld etter ivf forsøk

Anonymkode: ca980...fd5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde i over 3 år på førstemann, og ble plutselig gravid i PP37 rett før jeg skulle starte på letrozol før IVF. Hadde virkelig gitt opp, og psyken var blitt dårlig etter så mange år og måneder uten resultat. Ble plutselig gravid med nr.2 når minste var 1 år 😊 kunne aldri forestilt meg det livet jeg har nå for bare fire år siden.

Anonymkode: dbd21...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble raskt gravid første gang. Begynte på prøve på nr. 2 når jeg var 29... Prøvde i 6 år uten hell. Jeg har høyt prolaktinnivå, mannen dårlige svømmere. Ga opp å prøve for et par år siden da jeg ble syk. I tillegg har jeg et virus som er aktivt i kroppen etter jeg hadde kyssesyken, slik at hvis jeg hadde blitt gravid nå så er det stor fare for at barnet hadde fått store avvik.. Synes det er trist å tenke på at barnet mitt må forbli enebarn 💙 Men evig takknemlig for barnet vi har 🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 13.50):

Sitter her med tre barn unnfanget på naturlig vis etter flere mislykkede IVF-forsøk. Ifølge min gynekolog kan jeg fortsatt få flere barn selv om jeg er godt over 40 år nå, men nå holder det for oss. 

Anonymkode: d9e77...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...