Gå til innhold

Føler ikke noe glede i livet, vil liksom ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ingenting er som jeg ønsker. Klarer ikke glede meg til ting, har ikke lyst til noe som helst. 

Er 35 år, ingen barn. Har samboer, eier hus sammen. Han er veldig snill, fin, får meg til å le, trives godt sammen med han. Sexlivet er ganske dårlig.. eller det er ekstremt sjelden. Jeg har tatt det opp så mange ganger, prøvd å ta initiativ. Men det skjer aldri noe. Han skal bare ordne det og det og det først.. har og snakket om barn, han vil ha, men mener det ikke passer enda. Har prøvd å si det sannsynligvis ikke går med en gang, men det skjer aldri noe. 

Var i familieselskap i helgen, og ble bare mer nedfor, kusina mi har barn, flott hus, friske foreldre. Mim far er syk, og de er skilt. Jeg føler på sjalusi, tristhet, følelse av å være fastlåst. At livet mitt går fra meg og jeg får ikke gjort noen ting.

Går til psykolog, syns ikke det hat hjulpet enda, men skal gi det mer tid. 

Andre som føler det samme? Hva hjelper for dere? 

Anonymkode: 87a99...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

B Ytt partner før det er for sent

Anonymkode: 6ea72...948

• Nyttig 2
Skrevet

Hva pleide du å gjøre før? Før det ble sånn? Hva gir deg energi?

Anonymkode: 94a25...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Var i familieselskap i helgen, og ble bare mer nedfor, kusina mi har barn, flott hus, friske foreldre. Mim far er syk, og de er skilt. Jeg føler på sjalusi, tristhet, følelse av å være fastlåst. At livet mitt går fra meg og jeg får ikke gjort noen ting.

Det første jeg markerer er ikke ensbetydig med å ha det fint. Man kan ha så mye andre er sjalu på, av både relasjoner og verdier - men selv ikke ha det bra. Mange med både hus, bil, båt, hytte, barn, friske foreldre etc sliter, selv om det ikke virker som. Alle har sitt å stri med, så det er ingenting å være sjalu på. Og husk på at det kommer ikke av seg selv.

Det er i grunn ingenting, som hindrer deg heller til å få det livet du ønsker deg - om du ikke fysisk blir hindret av noen. Hvis du blir det, så må du faktisk ta et valg og kvitte deg med denne personen.

Du må fokusere på det du allerede har, og det du kan gjøre noe med. Istedenfor det du ikke har. Du har også en mulighet til å få det du ønsker deg - om du tar bort det som låser deg fast.

Jeg sier det, mye på grunn av egen erfaring. Ting kommer ikke av seg selv. Jeg har mistet mye, og opplevd mye vondt - men har likevel reist meg opp. Tatt vekk det som har gjort at jeg ikke har kommet meg dit jeg ønsker, og tatt utgangspunkt i mine forutsetninger. Men man kan heller ikke sikte for høyt.

Anonymkode: edf92...d77

Skrevet

Samling med deg selv, ikke andre. Først da kan du finne gleden i ditt liv.

Anonymkode: 23b2b...cb7

Skrevet

Bytt partner. 

35 og mener at det ikke passer?  For en egoistisk dust. Du har jo snart ikke mer tid igjen.

Anonymkode: a8cf5...100

• Nyttig 1
Skrevet

Tafatt mann.

Slutt med prevensjon og informer han om det.

Så holder du øynene åpne og ser etter en ny mann i tilfelle din fortsatt ikke duger.

Anonymkode: 6ae25...896

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er glad jeg er singel. Har 3 menn i livet mitt og får masse oppmerksomhet og god sex. Samtidig alenetid og fred. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Du har en samboer som har deg som medlånetaker . 

Ikke kone. Ikke mor. 

Get out ! 

Skrevet
On 9/25/2023 at 1:25 PM, AnonymBruker said:

Føler ingenting er som jeg ønsker. Klarer ikke glede meg til ting, har ikke lyst til noe som helst. 

Er 35 år, ingen barn. Har samboer, eier hus sammen. Han er veldig snill, fin, får meg til å le, trives godt sammen med han. Sexlivet er ganske dårlig.. eller det er ekstremt sjelden. Jeg har tatt det opp så mange ganger, prøvd å ta initiativ. Men det skjer aldri noe. Han skal bare ordne det og det og det først.. har og snakket om barn, han vil ha, men mener det ikke passer enda. Har prøvd å si det sannsynligvis ikke går med en gang, men det skjer aldri noe. 

hjelp.. du er 35år... du vil kanskje bli ferdig med barn før du er 60 så da må du begynne nå

Anonymkode: 11121...c65

Skrevet
On 9/25/2023 at 6:56 PM, AnonymBruker said:

Jeg er glad jeg er singel. Har 3 menn i livet mitt og får masse oppmerksomhet og god sex. Samtidig alenetid og fred. 

og ingen av de vet om hverandre :D

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hjelp.. du er 35år... du vil kanskje bli ferdig med barn før du er 60 så da må du begynne nå

Blir man ferdig med barn? Aldri hørt om. 

Anonymkode: 94a25...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 13.25):

Same! 

Og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme ut av det,  bare sliten og lei og vil bare hvile, prøver å gjøre ting jeg liker/ har lyst til, men det blir jo ødelagt av at jeg gjør det av plikt. At jeg må ha orden rundt meg, at jeg må trene, at jeg må drive med hobbyer  at jeg må ditt og datt fordi det er bra for mental helse🤷‍♀️ 

Så spent på å se om du får noen gode råd❤️

Anonymkode: ef31e...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...