Gå til innhold

Leverte inn en Bring pakke hos Postnord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å levere inn en retur som skulle sendes med Bring, til et Postnord utleveringssted. Det er nå 14 dager siden og det har naturligvis ikke skjedd noe inne i appen. Hvordan løses dette i praksis? 😅

Anonymkode: 492da...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I praksis så skylder du en nettbutikk én stk. returvare. Men tok du ikke og scannet pakken slik at du får registrert returen, sms-varsling på telefon osv? Litt avhengig av verdi på pakken er det litt økonomisk risikosport 

Skrevet

Har du bare lagt fra deg pakken uten å få den registrert og så sittet med hendene i fanget i to uker og håpet at det skulle ordne seg av seg selv? Har du ikke spurt betjeningen på stedet du leverte den inn engang?

Anonymkode: 7cc94...0df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du bare lagt fra deg pakken uten å få den registrert og så sittet med hendene i fanget i to uker og håpet at det skulle ordne seg av seg selv? Har du ikke spurt betjeningen på stedet du leverte den inn engang?

Anonymkode: 7cc94...0df

Oi, du må være slitsom å være rundt 😂🫣

Jo, jeg leverte inn pakken hos Postnord og fikk kvittering på sms. Jeg syns det tok lang tid, og ser at det er Bring som håndterer returene fra nettbutikken jeg handlet i -  altså at jeg skulle levert de inn hos en annen butikk. Grunnen til at jeg ikke har reagert er at det stod at det skulle ta 14 dager, altså ingen hast. Sjekket nå og så at jeg har klart å levere hos Postnord og ikke Bring - men pakken er scannet og registrert

• Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (43 minutter siden):

I praksis så skylder du en nettbutikk én stk. returvare. Men tok du ikke og scannet pakken slik at du får registrert returen, sms-varsling på telefon osv? Litt avhengig av verdi på pakken er det litt økonomisk risikosport 

Jeg skylder de egentlig ingenting sånn sett, de betaler jo ikke meg før de mottar varen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, jeg leverte inn pakken hos Postnord og fikk kvittering på sms. Jeg syns det tok lang tid, og ser at det er Bring som håndterer returene fra nettbutikken jeg handlet i -  altså at jeg skulle levert de inn hos en annen butikk. Grunnen til at jeg ikke har reagert er at det stod at det skulle ta 14 dager, altså ingen hast. Sjekket nå og så at jeg har klart å levere hos Postnord og ikke Bring - men pakken er scannet og registrert

Jeg er ikke den du siterte, men oi du var da passiv aggressiv. Sikkert slitsom å være rundt. ;)

Det er vel ikke verre enn å spørre der du leverte den om den fortsatt er der hvis sporingen viser det.

Anonymkode: 7ebb4...797

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta kontakt med der du skulle sende den og si det til de, eventuelt få post nord til å sende den i retur?

Anonymkode: d5e51...934

Skrevet

Her hentet Helthjem en pakke fra Posten. Posten sa at til slutt går alle ekstra pakkene til samme sentral hvor de sendes videre derfra. Det kan bare ta lang tid. 

Anonymkode: 13228...443

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her hentet Helthjem en pakke fra Posten. Posten sa at til slutt går alle ekstra pakkene til samme sentral hvor de sendes videre derfra. Det kan bare ta lang tid. 

Anonymkode: 13228...443

Helt Hjem samarbeider med både Postnord og Posten. De har ikke egne utleveringssteder. 

Postnord og Posten er konkurrenter og hater hverandre. De samarbeider aldri.

Anonymkode: ad611...e23

Skrevet

Men hvordan klarte du å levere en pakke til et selskap som ikke fikk betalt for tjenesten? Den sliter jeg med å skjønne. Om jeg har et gavekort på Kiwi er det ikke opp til meg å bestemme at jeg vil handle på Rema. Så hvordan klarte du å registrere retur? Når du hadde en ferdig returblankett hos rivalen 

Skrevet

Jeg regner med at postnord overleverer pakka til posten.

Postnord pakker som havner på posten/bring sine terminaler blir overlevert til postnord. Regner med at postnord gjør det samme

Skrevet
newman01 skrev (10 timer siden):

Men hvordan klarte du å levere en pakke til et selskap som ikke fikk betalt for tjenesten? Den sliter jeg med å skjønne. Om jeg har et gavekort på Kiwi er det ikke opp til meg å bestemme at jeg vil handle på Rema. Så hvordan klarte du å registrere retur? Når du hadde en ferdig returblankett hos rivalen 

Jeg vet ikke 😂 Leverte inn Bring pakken sammen med en annen pakke som var Postnord, begge ble scannet hos Rema som har Postnord, og personen som tok den i mot sa heller ikke noe. Ville jo trodd at man fikk opp noe form for error når det er en pakke de ikke sender.. Men det gikk rett gjennom 🤔

Skrevet
barleymill skrev (10 timer siden):

Jeg regner med at postnord overleverer pakka til posten.

Postnord pakker som havner på posten/bring sine terminaler blir overlevert til postnord. Regner med at postnord gjør det samme

Det er PostNord vi snakker om, jeg hadde ikke tatt dette som en selvfølge. Tipper den blir lagt til side på et lager og blir liggende der til den blir gitt til de som kjøper opp bortkomne eller uavhentede pakker.

Anonymkode: 2c1d1...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...