Hvitveis90 Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Hei! Er det noen her inne som har forsøkt akupunktur mot svangerskapskvalme, hadde det noe effekt? Dersom det hadde en effekt, hvor lenge varte effekten? Hilsen smådesperat gravid i uke 9 🤢
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Hei, Jeg hadde hyperemesis og fikk tilbud om gratis akupunktur på sykehuset som jeg takket ja til. Jeg innbiller meg at det hjalp litt, men kanskje bare en time eller to rett etterpå. Men noen ser det jo ut til å hjelpe veldig. Anonymkode: 2b4ae...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Jeg er i uke 8 og i samme situasjon som deg. Var på apoteket og kjøpte sånn Seaband tidligere i dag, som bare er et armbånd med en plastkule som skal trykke på er sånn akupunkturpunkt på innsiden av håndleddet. Godt mulig det er placebo, jeg aner ikke, men jeg synes det hjelper veldig! Er fortsatt litt kvalm, men jeg gikk fra å konstant føle jeg var en millimeter unna å spy, til å bare være lett plaget. Det koster ikke mye, så jeg vil si det er verdt et forsøk i hvert fall 😊 Er jo omtrent samme prinsippet som akupunktur. Anonymkode: 6b7aa...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Forskning har vist at akupunktur hjelper mot svangerskapskvalme, og det er stort sett uten bivirkninger, eller kun lette bivirkninger. Det er grunnen til at både WHO, leger og jordmødre anbefaler gravide med svangerskapskvalme om å ta akupunkturbehandling. Finn en klassisk akupunktør der du bor Anonymkode: 07d8c...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Jeg ble kvalmere, og kastet opp rett etter timen, jeg... Skal sies at jeg har prøvd ALT, og ingenting har fungert. Anonymkode: 4b9c9...102 1
Alan Smithee Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Prøv alt du får tilbud om, og om det ikke funker, så prøver du noe annet. Akupunktur fungerer for noen. For meg tok det ikke kvalmen, men det gjorde bekkenløsningen mer levelig. 1
Hvitveis90 Skrevet 26. september 2023 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2023 Tusen takk for svar alle sammen! Virker som det er litt ulike erfaringer. Lander på at det nok er verdt et forsøk uansett, så kvalm som jeg er nå så har jeg lite å tape 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå