AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Har økonomisjefen i hjemmet deres kontroll på økonomien, og foetatt de riktige grep i forhold til langsiktig økonomisk planlegging , prioriteringer. Eller er det stor blitt stort underskudd på budsjettet som følge av økte rentekostnader, matvarepriser, og en rekke uforutsette ugifter ? Er du blandt dem som helst hadde sett at det blei større fokus på håndtering økonomi, og det forlengst burde vart innført som obligatorisk fag i skolen, og økonomisjefen hadde kunne hatt stort utbytte av det. ? Anonymkode: ad90c...703
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Mannen min er økonomisjefen, og jeg assisterer aktivt. Han trenger ikke bedre kontroll, er veldig flink og har sørget for overskudd på budsjettet selv i disse tider. Vi jobber begge med å viderebringe kunnskapen til neste generasjon, og jeg vet ikke om skolen ville være til god hjelp der, økonomisjefen er nok mer fornuftig og kan vise til budsjettstyring i praksis i hjemmet på en helt annen måte enn den gjengse lærer. Anonymkode: afd6e...5b3 1
Snublefot62 Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Jeg er sjefen over min økonomi og hun er sjefen over sin økonomi. 1
Eloise12345 Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Vi har hver vår økonomi. Jeg er sjefen over min, og han over sin.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Jeg er sjefsøkonomen vår. Jeg kan mest om økonomi, og har mest erfaring med økonomiske saker. Tjener mest også, og er dame. Anonymkode: 4b15b...771
Helene Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Jeg var økonomisjefen, men mener at det er 2 i et forhold. Begge bør vite hva som skjer ang økonomi. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Jeg er 100% økonomisjef. Vi har løpende dialog hele tiden og snakker om det daglig. Det er ganske naturlig at jeg tar det da jeg jobber I bank og har ganske stor personlig interesse. Synes vi har fått det til bra, har kjøpt og solgt litt bolig som har gitt gode avkastninger, vi har litt penger i fond og vi har stort sett det vi trenger. At økonomien burde ha større fokus på skolen er jeg 100% for. Anonymkode: 76af7...96d 1
Helene Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Jeg oppdaget at mannen ikke gikk inn på regningekonto. Felles konto. Han gikk ikke inn der på 2 år. Jeg følte meg skikkelig alene. Alt av økonomi var mitt ansvar. Joda, jeg hadde kontroll. Men jeg trodde vi var 2 i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 Kona har full kontroll 👍 Anonymkode: cd9a5...a5a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Vi har månedlige økonomimøter. Felles økonomi og felles ansvar. Anonymkode: 2b587...f46 1
Knirke Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne simpel addisjon og subtraksjon (Inntekter minus utgifter og sparing = 0) Vi har ingen behov for noen økonomisjef hjemme. Vi har separat økonomi, med en felleskonto som vi betaler inn på hver måned. Verre er det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 Jeg er sjefen over min private økonomi og vår felles økonomi. Han er sjef over din private økonomi. Føler ikke noe behov for mer fokus på økonomi og synes at den økonomiske opplæringen som allerede er i skolen er tilstrekkelig. Det burde i stedet kuttes ned på temaer i skolen slik at det heller kunne bli mer fokus. Anonymkode: 7b912...1c0
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 Mannen har full kontroll her
c_buk Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 Begge er voksne mennesker her, så begge tar kontroll over fellesøkonomien. Så lenge valgene er velbegrunnede, undersøkt og basert på våres felles verdier står begge fritt til å gjøre autonome valg.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 Vi gjør det sammen. Mannen min har 100% kontroll på større ting som investeringer, aksjer og pensjonssparing. Jeg har 100% på hverdagsøkonomien, sparer ved å handle på tilbud, sørger for at vi har det vi trenger. Vi har felles økonomi, og valgte å fordele etter det vi er gode på. Men vi snakker om økonomi hver uke, og er helt oppdaterte. Ingen av oss gjør endringer før vi har snakket sammen og er enige. Anonymkode: 68e9f...8ee
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 Jeg er økonomisjef. Jeg har mange ganger forsøkt å ta opp ting og snakke om økonomi, både på kort og lang sikt. Kona gjør nær sagt hva som helst for å slippe de samtalene. Hun faller for av og har generelt lite interesse. Hun bryr seg ikke. Hun vet ikke hvilken strømleverandør vi har, hva renten på boliglånet er osv. Vi orienterer/ spør hverandre før vi gjør innkjøp over kr 5 000 da. Jeg tar gjerne imot tips til å få henne mer «med» Anonymkode: d096c...154
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 I mitt hjem er det jeg som er økonomisjef. Er ingen andre og krangle med Anonymkode: 5eb15...d13 2
Trolltunge Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 Jeg er økonomisjefen. Han har begynt å engasjere seg noe etterhvert, men det er mest i de store linjene. (Mål og planer for sparing.) Regninger, forsikringer og slikt har han ingen interesse av, og det nytter ikke å prøve å få ham til å snakke om det. Drømmer innimellom om å bare dytte alt slikt over på ham, men det hadde ærlig talt gått galt.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 Jeg er økonomisjef i vår husholdning, men vi snakker om det ved behov. Vil si vi har gjort mange smarte grep, har godt med buffer som ligger på bsu, aksjesparekontoer osv. Vi merker rentehevingene veldig godt, men har heldigvis mye sikkerhet vi kan begynne å bruke av ved behov. I tillegg snakker vi om å gjøre litt kutt har og der i økonomien vår nå mens rentene er slik de er, så trenger vi forhåpentligvis ikke å røre sparepengene tross høye renter. Anonymkode: 27da9...2f9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 Jeg er økonomisjef hos oss. Jeg elsker å sitte med budsjetter og regnskap, han hater det og er glad for at jeg tar ansvaret. Men vi prater selvfølgelig om økonomi og tar beslutninger sammen Anonymkode: 5bc74...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå