AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Synes det er helt utrolig hvor mye kjøtt har økt i pris de siste årene. Når jeg flyttet for meg selv i 2011 kostet en pakke kjøttdeig 400g ca. 25 kroner. Du kunne få det på tilbud helt ned til 19 kroner. Så kjøttdeig var en veldig fin ting å kjøpe for en student. Jeg hadde i gjennomsnitt 50 kroner dagen å kjøpe mat for. Jeg åt eksempelvis mye meksikansk gryte med kjøttdeig, som holdt til to middager. Mao rundt 20 kroner middagen. Nå koster jo kjøttdeig 70+ kroner. Karbonadedeigen tør jeg ikke å tenke på. Jeg har ikke lenger råd å kjøpe kjøttdeig selv om jeg er i full jobb. De billigste kaloriene en kan få er sjokolade, som alltid er på tilbud, og potetgull, snacks og godteri. Alt usunt og skadelig er billig, alt sunt er svindyrt. Det blir fest når det er kjøtt på menyen. De fattige skal bare spise dritt og ødelegge både kroppen og hodet med det. Jeg vet at World Economic Forum ønsker at vi ikke skal eie noe som helst, vi skal spise innsekter (ikke kjøtt) og være lykkelige. Begynner vi å se konturene av en viklet politikk fra elitens side? Anonymkode: cc478...2bd 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Bøndene ser i alle fall ikke noe av pengene. De forsvinner i et enormt dragsug i mellomleddene. Hos butikkjedene og foredlerne. Tipper det er mange grådige sjefer og ledere der. Anonymkode: cc478...2bd 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 En har råd til det en vil spise. Det gjelder bare å prioritere riktig. Anonymkode: 2cb9e...d43 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Jeg kjøper kylling kjøttdeig på Meny. 600 gr og koster 53,80. Dette er riktignok first price, men duger fint. Anonymkode: 6f8ea...f46 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 I Sverige koster 1 kg kjøttdeig 90kr. Har elbil og bor 3 timer unna. Bilen går tur retur uten lading og turen taes hver gang vi storhandler, 1 til 2 ganger pr mnd. Anonymkode: 006b0...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 11.01): Synes det er helt utrolig hvor mye kjøtt har økt i pris de siste årene. Når jeg flyttet for meg selv i 2011 kostet en pakke kjøttdeig 400g ca. 25 kroner. Du kunne få det på tilbud helt ned til 19 kroner. Så kjøttdeig var en veldig fin ting å kjøpe for en student. Jeg hadde i gjennomsnitt 50 kroner dagen å kjøpe mat for. Jeg åt eksempelvis mye meksikansk gryte med kjøttdeig, som holdt til to middager. Mao rundt 20 kroner middagen. Nå koster jo kjøttdeig 70+ kroner. Karbonadedeigen tør jeg ikke å tenke på. Jeg har ikke lenger råd å kjøpe kjøttdeig selv om jeg er i full jobb. De billigste kaloriene en kan få er sjokolade, som alltid er på tilbud, og potetgull, snacks og godteri. Alt usunt og skadelig er billig, alt sunt er svindyrt. Det blir fest når det er kjøtt på menyen. De fattige skal bare spise dritt og ødelegge både kroppen og hodet med det. Jeg vet at World Economic Forum ønsker at vi ikke skal eie noe som helst, vi skal spise innsekter (ikke kjøtt) og være lykkelige. Begynner vi å se konturene av en viklet politikk fra elitens side? Anonymkode: cc478...2bd Jeg pleier også sjeldent å kjøpe kjøttdeig og synes det er skikkelig dyrt. Skal jeg ha kjøtt så kjøper jeg et stk stort kyllinglår til 34 kr pakken og lager feks kyllingsuppe. Men jeg er bare en person. Hender jeg kjøper kjøttdeig når jeg skal lage noe til sønnen min men da mener jeg at jeg kjøper en pakke som koster ca 50-60 kr, og så ofte Coop sitt merke og alltid storfe, ikke svin. Anonymkode: 7f8ae...4d6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 100% villet politikk. strømpriser, økte renter, økte priser på mat og drivstoff, Pride, klimapolitikk, innvandring osv osv… Alt er drevet i en retning av WEF, WHO, EU osv osv… Det er bare å holde på hatten, for dette kommer til å fortsette lenge enda! MEN- og det er et stort men her. Jo flere som våkner og ser sannheten bak korrupsjonen jo større blir muligheten til å snu situasjonen. Det er oss det hviler på. Vi må stå opp for oss selv og våre barns fremtid! Jeg ser galskapen, men jeg har likevel full tillit til at det er gode krefter som jobber for oss også ❤️ Anonymkode: 1fe69...410 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Eh, det er ikke sånn at kjøtt er det eneste sunne alternativet i matbutikken. Hvis du vil spise både billig og sunt kan du blande ut kjøttet med bønner (eller bruke kun bønner), lage kikertgryter, kjøpe en stooor pose linser i internasjonale butikker osv. Alternativene er ikke kjøtt eller sjokolade. Anonymkode: d5581...a46 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 Meny har tilbud på kjøttdeig til 49.90 denne uken! Menys egen, 400g. 😊 Anonymkode: ff646...b0d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 100% villet politikk. strømpriser, økte renter, økte priser på mat og drivstoff, Pride, klimapolitikk, innvandring osv osv… Alt er drevet i en retning av WEF, WHO, EU osv osv… Det er bare å holde på hatten, for dette kommer til å fortsette lenge enda! MEN- og det er et stort men her. Jo flere som våkner og ser sannheten bak korrupsjonen jo større blir muligheten til å snu situasjonen. Det er oss det hviler på. Vi må stå opp for oss selv og våre barns fremtid! Jeg ser galskapen, men jeg har likevel full tillit til at det er gode krefter som jobber for oss også ❤️ Anonymkode: 1fe69...410 Hvorfor klarer ikke dere som tror dette, å organisere dere? Jeg syntes det er så rart, det hjelper jo ikke at dere alle sitter på hver deres tue og roper "våkn opp, se hva som skjer" til alle og enhver. Dere må jo organisere dere og bli en organisasjon som jobber mot dette dere mener Eliten prøver å gjøre? DET skulle jeg gjerne hatt et svar på! Anonymkode: 90f2b...426 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Bøndene ser i alle fall ikke en tøddel av disse pengene. Det er alt for mange grådige sjefer og butikk-kjeder der. Anonymkode: 95746...a28 1
Example Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Om det er villet politikk eller ikke, så vil det nok trolig bli det. Det kommer til å koste å ta mindre klimavennlige valg. Det er nok en del ting som vi lenge har sett på som selvfølgeligheter som i stadig større grad vil gjøres til luksusgoder for de son har råd og villig til å betale for det. Privatbil og kjøtt er noe av dette. De færreste er villige til å prioritere klima når de skal spise, så da ser nok myndighetene seg nødt til å bruke ekstra avgifter for å få folk til å endre vaner. Litt som man har gjort med plastposene nå. Nå skal det sies at prisen på kjøtt har økt, men grønnsaker er heller ikke billig. Det blir fort dyre middager om man skal ha begge deler. 1
Bacteria Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 22.09): Hvorfor klarer ikke dere som tror dette, å organisere dere? Jeg syntes det er så rart, det hjelper jo ikke at dere alle sitter på hver deres tue og roper "våkn opp, se hva som skjer" til alle og enhver. Dere må jo organisere dere og bli en organisasjon som jobber mot dette dere mener Eliten prøver å gjøre? DET skulle jeg gjerne hatt et svar på! Anonymkode: 90f2b...426 Og av hvem og hvordan mener de dette er organisert ? Skulle jeg hatt svar på. Blir alltid fascinert av de som tror på disse konspirasjonene. Hvis vi sier at det er en verdensomspennende konspirasjon som har som siktemål å holde fattige mennesker nede vha priser på mat, må jo endel (mange) mektige mennesker være involvert i dette komplottet. Urealistisk å tro at alle greier å holde tett. Verden har i tillegg aldri vært så kompleks og komplisert som nå, de som styrer vet rett og slett ikke hva de holder på med pga denne kompleksiteten. Derfor ikke mulig med denne og lignende konspirasjoner. Les Harari. 2
barleymill Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Det er ikke rart maten begynner å koste penger når man f.eks ser på infrastrukturen på terminalene til norgesgruppen. Norgesgruppen bruker nå blandt annet masse penger på vindmøller og solceller. Hvem må betale for denne «klimakrisen» og slike «klimatiltak» jo, det er oss forbrukere 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Bacteria skrev (40 minutter siden): Og av hvem og hvordan mener de dette er organisert ? Skulle jeg hatt svar på. Blir alltid fascinert av de som tror på disse konspirasjonene. Hvis vi sier at det er en verdensomspennende konspirasjon som har som siktemål å holde fattige mennesker nede vha priser på mat, må jo endel (mange) mektige mennesker være involvert i dette komplottet. Urealistisk å tro at alle greier å holde tett. Verden har i tillegg aldri vært så kompleks og komplisert som nå, de som styrer vet rett og slett ikke hva de holder på med pga denne kompleksiteten. Derfor ikke mulig med denne og lignende konspirasjoner. Les Harari. Jeg er klar over det, men jeg ønsker svar fra konspi folka. Vil vite hva planen er for organisering, men det er aldri noen av dem som svarer meg på det. Alle skal liksom «våkne opp» og bli bevisste på hva som skjer, men og så da? Hva er planen videre? Er det noen plan i det hele tatt bortsett fra at alle roper fra hver sin tue om eliten, Klaus, wef, 2030??? Anonymkode: 90f2b...426 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Har du sett hvor mye prisene på grønnsaker har økt? Og "villet politikk", norske myndigheter vil tvert i mot at vi skal spise mer kjøtt. Derfor subsidierer de denne delen av landbruket mest. Forresten, dette med WEF er en misforståelse. For et par år siden publiserte de en liste med åtte "predisctions" for fremtiden, altså gjetninger på hvordan fremtiden ville bli. Dette var mye urealistiske ideer, men et par av den var altså dette med å at folk ville eie mindre (men leie verktøy og sånt når de trengte det i stedet), og noe om å spise mindre kjøtt. Og 3D-printete organer for transplantasjoner og reiser til Mars, så man ser jo hvilket realismenivå de lå på. Anonymkode: 37367...eb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå