AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Hei! Jeg har et problem som jeg ikke har hatt tidligere. Eksen var en two pump dump, så der ble det ikke så mye inn og ut da vi hadde sex. Vi var sammen i mange år og hadde aldri uvi. så ble det slutt og jeg møtte en ny, herlig mann. Han holder lenge i senga, som egentlig er veldig bra 😅 problemet er at jeg nå konstant har uvi. Han er renslig, jeg er renslig, jeg tisser alltid etter sex. Har også begynt å dusje underlivet etter sex. Vi bruker ikke særlig leketøy enda, så det kommer ikke inn ekstra bakterier der. Ikke krysskontaminering heller. Har sjekket for kjønnssykdommer, det var heldigvis negativt. Forsøker nå å ta tranebærtabletter, virker ikke hittil 😝 noen som har opplevd lignende og fått bukt på problemet? Det er veldig slitsomt med så mye uvi 😅 Går ikke på ab, da jeg ikke vil bli resistent. Pleier å klare å drikke det bort med mye væske og ofte tissing, men har en jobb der toalett ikke er lett tilgjengelig. Anonymkode: 63c4f...42a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Det kan hende du skulle hatt deg en ordentlig kur fremfor å prøve å tisse det vekk når du selv sier det er litt konstant, for hvis det alltid er litt bakterier så vil friksjonen av sex ofte irritere det mer. Bedre å ta en skikkelig kur og få det rensa ut, og så fortsette å tisse godt før OG etter sex.. samt kanskje midt i. Ikke på ham da 😅 kanskje ikke så sexy men må man så må man avbryte for er lite toalett besøk.. Anonymkode: 30d4e...038
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Jeg fikk det med en tidligere partner. Aldri før eller siden. Men det skjedde ikke hver gang, men kom alltid dagen etter samleie. Anonymkode: 5182c...7bc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Tranebær og appelsinjuice. Sjekk ut med fastlegen om Hiprex kan være noe for deg. Anonymkode: 38192...612
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det kan hende du skulle hatt deg en ordentlig kur fremfor å prøve å tisse det vekk når du selv sier det er litt konstant, for hvis det alltid er litt bakterier så vil friksjonen av sex ofte irritere det mer. Bedre å ta en skikkelig kur og få det rensa ut, og så fortsette å tisse godt før OG etter sex.. samt kanskje midt i. Ikke på ham da 😅 kanskje ikke så sexy men må man så må man avbryte for er lite toalett besøk.. Anonymkode: 30d4e...038 Jeg har gått på et par kurer allerede, men du har rett i at bakteriene fremdeles kan være der. Skal høre med legen min jeg. Takk for svar! Anonymkode: 63c4f...42a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tranebær og appelsinjuice. Sjekk ut med fastlegen om Hiprex kan være noe for deg. Anonymkode: 38192...612 Hiprex er smart, det skal jeg høre med legen min om. Takk for svar! Anonymkode: 63c4f...42a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Jeg hadde dette problemet. I en periode på 8-9 mnd fikk jeg UVI hver eneste gang etter sex. Jeg tok tranebær, vann, tissing etterpå og alt det der. Angret i ettertid på at jeg ikke tok en skikkelig kur.. Men på meg var jeg bare helt plutselig kvitt det. Nå har jeg ikke hatt det på over et år. Men i den perioden vendte vi oss også til mindre sex. Så har ikke like mye sex som tidligere da .. Anonymkode: 37369...213
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 En venninne av meg fikk stadig UVI av å ha sex med kjæresten. Til tross for at han var «renslig»…. Viste seg at han var utro, Og tok med bakterier fra de han var utro med, til henne. Da hun fikk ny kjæreste, hadde hun aldri UVI igjen. Anonymkode: 64a37...134
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg har et problem som jeg ikke har hatt tidligere. Eksen var en two pump dump, så der ble det ikke så mye inn og ut da vi hadde sex. Vi var sammen i mange år og hadde aldri uvi. så ble det slutt og jeg møtte en ny, herlig mann. Han holder lenge i senga, som egentlig er veldig bra 😅 problemet er at jeg nå konstant har uvi. Han er renslig, jeg er renslig, jeg tisser alltid etter sex. Har også begynt å dusje underlivet etter sex. Vi bruker ikke særlig leketøy enda, så det kommer ikke inn ekstra bakterier der. Ikke krysskontaminering heller. Har sjekket for kjønnssykdommer, det var heldigvis negativt. Forsøker nå å ta tranebærtabletter, virker ikke hittil 😝 noen som har opplevd lignende og fått bukt på problemet? Det er veldig slitsomt med så mye uvi 😅 Går ikke på ab, da jeg ikke vil bli resistent. Pleier å klare å drikke det bort med mye væske og ofte tissing, men har en jobb der toalett ikke er lett tilgjengelig. Anonymkode: 63c4f...42a Hvor gammel er du? Jeg begynte også plutselig å få uvi etter sex, selv om jeg tisset. Kom flere ganger, og det kom fort. Var hos gynekolog (ikke pga det), og det viser jeg at jeg er helt i starten av overgangsalderen (50 år) og fikk da hormonspray. Etter jeg begynte med den, så har jeg ikke hatt en eneste uvi. Anonymkode: 0bbdf...d04 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Noe lignende opplevde en jeg kjenner også. Fikk UVI og fikk selvfølgelig antibiotika, men så gikk det bare noen få uker (eller max ett par måneder) og så dukket den samme dritten igjen. Har man først fått UVI en gang, så blir jo risikoen enda større for å få UVI enda flere ganger også. Selv om man Ikke har samleie på lang tid heller. I tillegg blir jo legen stadig mer skeptisk til å skrive ut enda mer antibiotika, i alle fall når det er snakk om gjentatte ganger i året.. Anonymkode: d7862...7f3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 Du kan forebygge uvi selv ved å tisse etter sex. Man skal alltid tisse etter sex. Uvi går over av seg selv hvis du drikker mye og tisser mye. Men hvis det vedvarer må du levere en urinprøve som de setter til dyrkning. Uten dyrkning vet de ikke hvilke bakterier du har og da er antibiotika bortkastet, fordi du ofte får feil kur. Uvi kan også utvikle seg til nyrebekkenbetennelse hvis du går lenge med det. Anonymkode: b8706...667
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 Hei! Trådstarter her. Tenkte bare å komme med en oppdatering. Jeg tok kontakt med fastlegen min og foreslo hiprex. Legen var enig, og etter start på hiprex har jeg oppriktig fått et nytt liv! Eller.. fått tilbake mitt gamle? 😅 uvi har ikke kommet tilbake og endelig begynner blæra mi å oppføre seg, nå slipper jeg å stå opp på natta for å gå på do fordi blæra har blitt slappere. Så et godt tips til noen som kanskje sliter med det samme! Anonymkode: 63c4f...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå