Gå til innhold

Muligens ødelagt vaskemaskin ved å dusje den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så jeg har tabbet meg ut. Jeg spylte vaskemaskinen min med dusjen (veldig kort) innvendig. Nå vil den ikke starte..
Viser ingen feilmelding. Jeg tømte den manuelt for vann med en kopp. Er det noen som har en ide om dette er noe som kan fikses, eller om den må skrotes? Jeg reparerer den gjerne om det er sjanse for at den vil fungere. 

Anonymkode: 894ec...121

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er feilmeldingen? Og skal du tømme vaskemaskina for vann, legg utløpsslangen på gulvet så renner den tom. 

Anonymkode: 64132...19f

• Liker 1
Skrevet

Skrur den seg på i det hele tatt? Prøvd annet støpsel? 

Anonymkode: d3435...4f9

Skrevet

Den viser ingen feilmelding 😕 den bare vil ikke starte

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrur den seg på i det hele tatt? Prøvd annet støpsel? 

Den skrur seg på, men blir stående og blinke på start/pause knappen. Ikke prøvd et annet støpsel, har bare to å velge mellom men strømmen er tatt ut og satt inn igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, så jeg har tabbet meg ut. Jeg spylte vaskemaskinen min med dusjen (veldig kort) innvendig. Nå vil den ikke starte..
Viser ingen feilmelding. Jeg tømte den manuelt for vann med en kopp. Er det noen som har en ide om dette er noe som kan fikses, eller om den må skrotes? Jeg reparerer den gjerne om det er sjanse for at den vil fungere. 

Når spylte du den? Hvis det er nettopp er lurt å la støpselet være ute en stund slik at eventuelt vann som har kommet seg inn andre steder enn vann burde være får tørket FØR det går strøm gjennom. 

Med andre ord: jeg ville latt maskinen stå til i kveld eller lignende uten strømmen plugget inn. Videre ville jeg kanskje skrudd opp litt varme (slik at den får tørket ut).

• Liker 1
Skrevet

Prøvd å google modellnavnet på den og hva du opplever?

Jeg ville prøvd ett annet støpsel. Bruk skjøteledning om du ikke har flere innen rekkevidde

Skrevet

Om du tømte den med en kopp inni maskina, så var det mye vann iden - og da er det fortsatt vann i den. Tøm den helt. 

Dra ut støpsel, hold inne start i 30 sekundet og sett i støpsel igjen, eventuelt prøv å hold inne start med strøm i. 

Anonymkode: 64132...19f

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor spylte du den med med dusjhodet? 

Kanskje det er for mye vann inni? Åpne luka til filteret, som regel nederst høyre hjørne. Tøm maskinen for vann via tappeslangen, og siden du allerede har åpnet luka kan du ta ut filteret og rengjøre det samtidig. 

• Liker 5
Skrevet

Åpne luka til filteret nederst. Da tømmer den seg automatisk 👍

Anonymkode: 4db9e...555

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Åpne luka til lofilteret (som regel nederst framme på maskinen). Ta ut den lille slangen, skru ut proppen i enden og la vannet renne ut. Skru inn igjen proppen, legg slangen tilbake på plass. Tøm gjerne filteret når du først er i gang.

Virker fremdeles ikke? Ring reparatør.

Anonymkode: b6bbf...9e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette var på lørdag og den har stått på badet med en luftavfukter. Den har ikke lofilter (helt sant). Men jeg skal ta slangen og legge den ned og se om det kommer noe mer vann :) 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var på lørdag og den har stått på badet med en luftavfukter. Den har ikke lofilter (helt sant). Men jeg skal ta slangen og legge den ned og se om det kommer noe mer vann :) 

Har du fått den eneste maskinen i hele verden som ikke kan tømmes manuelt? Så om maskinen stopper pga. teknisk feil må man snu den opp-ned for å tømme vannet? 

Endret av newman01
  • Liker 8
Skrevet

Nå må dere slutte å forvirre TS. Vaskemaskin har avløpsfilter. Det er tørketromler som har lofilter. Selvfølgelig finner ikke TS noe lofilter.

Anonymkode: a3ee5...530

• Liker 7
Skrevet

Ok, men det er virkelig ikke avløpsfilter da, sånn helt seriøst😅 Hvertfall ikke tilgjengelig på noen av sidene. Hender det at det kan være under maskinen? Jeg kan ta bilde senere så dere får se at jeg ikke er helt tullerusk :) 

Skrevet (endret)

Kan du ikke skrive ned modellnummeret også? Mye lettere å finne manualer på nett når man har slikt

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du skulle vaske vaskemaskinen med dusjhodet... 

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, newman01 said:

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du skulle vaske vaskemaskinen med dusjhodet... 

Jeg også, hovedgrunnen til at jeg følger tråden. Ikke hold oss på pinebenken ts. 🤭😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...