Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Rett før jeg ble gravid startet jeg en livstilendring for å gå ned i vekt. Når jeg fant ut jeg var gravid var jeg gått ned ca. 5kg og fortsatte å gå ned 5 kg til, før det sa helt stopp, så til sammen gikk jeg ned 10 kg. Det dabbet veldig av med den livstilendringen etterhvert som også trøttheten kom for fullt. Fra det punktet gikk jeg opp 6-7 kg. Men de sisten 2 ukene har vekten min gått 1-2 kg ned igjen uten at jeg hverken har trent de siste ukene eller spist voldsomt sunt. Jeg er nå 35 uker og er jo inne i sluttspurten hvor jeg trodde det skulle komme mer vekt. Blir derfor veldig nervøs når vekten går motsatt vei uten noen grunn..

Bør jeg være bekymret når det går motsatt vei på skalaen?..

Anonymkode: b41e0...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville rådført deg med lege/jordmor 😊

Anonymkode: e04be...4f2

• Liker 1
Skrevet

Kan si at jeg gikk ned 20 kg i mitt andre svangerskap pga sykdom...hun ble født 1 mnd for tidlig...men jeg slet meg å få i meg mat. Men husker at legen ikke sa noe. Men rådfør deg med lege/ jordmor 

Skrevet

Ville hørt med jordmor eller lege for sikkerhets skyld, men generelt er det nok ikke så farlig så lenge du er i god form, magen vokser som den skal og fosterlyd er fin. 

Jeg gikk opp 6-7 kg fram til uke 28, deretter sto vekta helt stille fram til uke 36-37. Gikk opp 1-2 kg de siste to ukene før jeg fødte 38+3. Magen vokste fint og babyen hadde det bra, så ingen var bekymret. 

Anonymkode: fc4fe...79c

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30 og har de siste 5-6 ukene gått ned i vekt. Gikk først opp 5 kg, og nå har jeg gått ned igjen 6 kg. Snakket med både jordmor og fastlege, og de mente det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg spiser dog mye mindre porsjoner, da jeg blir veldig fort mett. Har i tillegg fått sv.dia, og kan ikke spise særlig med søtsaker akkurat. Så det er nok derfor vekta går nedover for min del. 

Anonymkode: 2049a...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...