AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Jeg sendte en sms til privat psykolog med avtale. Jeg har fått behandling av hen tidligere, men var ikke i stand til å motta hjelp pga livet mitt var ustabilt. Psykologen måtte avslutte behandling pga jeg ikke slapp hen til. Men nå sendte jeg sms om at livet er blitt stabilt og jeg er klar for å motta behandling. Om hen kan gi en time for å vurdere på nytt. Er det OK at jeg sendte sms og spurte? Håper det ikke var dumt av meg. Er vell lov å spørre på sms, siden hen jobber privat? Jeg skrev i sms hva som er vanskelig for meg og hva jeg trenger hjelp til. Håper jeg kan få en ny mulighet. Stoler på denne psykologen. Anonymkode: 2fe7f...c76
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Det går nok helt fint! Anonymkode: b7a6b...f59 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Privattelefon eller jobbtelefon? Jobbtelefon er nå en ting. Søkw opp og bruke privattelefon uten at det er avklart på forhånd er ikke innafor. Riktig vei å gå er ny henvisning, eller kontakt via jobbkanaler. Ikke invader privatlivet med mindre du har fått beskjed om at nummeret du har brukt kan brukes til slike henvendelser. Anonymkode: da7f9...c8a 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Om det er jobbnummeret går det nok helt fint. Du må uansett få henvisning fra fastlege før psykologen kan gi deg timer om det er mer enn en viss tid siden dere avsluttet. Tror det er 6 måneder eller 1 år. Anonymkode: 26abe...601
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Det er ikke OK å sende sms til privatnummer, som du har sagt i en tdligere tråd. Anonymkode: bb56e...aa5 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 TS her. Det er jobb telefon. Hen bruker sin privat telefon som jobb telefon fordi paykologen jobber privat. Det er dette nummeret vi har hatt kontakt tidligere. Men hen har ikke svart meg😔jeg sa det er krise og at jeg stoler kun på denne psykologen. Bedre å si nei enn å ikke svare da… 😔 Jeg kommer til å sende melding og si at hen kan si nei og at det går fint. Vil ha ett svar. føler meg verdiløs nå😞 Anonymkode: 2fe7f...c76
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Det er jobb telefon. Hen bruker sin privat telefon som jobb telefon fordi paykologen jobber privat. Det er dette nummeret vi har hatt kontakt tidligere. Men hen har ikke svart meg😔jeg sa det er krise og at jeg stoler kun på denne psykologen. Bedre å si nei enn å ikke svare da… 😔 Jeg kommer til å sende melding og si at hen kan si nei og at det går fint. Vil ha ett svar. føler meg verdiløs nå😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Ja og mase vil få deg til og føle deg bedre? Har ikke psykologen svart så tar ma det som nei. Anonymkode: 47a20...937 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja og mase vil få deg til og føle deg bedre? Har ikke psykologen svart så tar ma det som nei. Anonymkode: 47a20...937 Skal jeg ikke sende noe mer da? Bare ta det som ett nei? Anonymkode: 2fe7f...c76
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Det er jobb telefon. Hen bruker sin privat telefon som jobb telefon fordi paykologen jobber privat. Det er dette nummeret vi har hatt kontakt tidligere. Men hen har ikke svart meg😔jeg sa det er krise og at jeg stoler kun på denne psykologen. Bedre å si nei enn å ikke svare da… 😔 Jeg kommer til å sende melding og si at hen kan si nei og at det går fint. Vil ha ett svar. føler meg verdiløs nå😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Er det ikke et hovednummer du kan ringe til? En sekretær som setter opp timeavtaler? Anonymkode: 679e4...a80 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Det er jobb telefon. Hen bruker sin privat telefon som jobb telefon fordi paykologen jobber privat. Det er dette nummeret vi har hatt kontakt tidligere. Men hen har ikke svart meg😔jeg sa det er krise og at jeg stoler kun på denne psykologen. Bedre å si nei enn å ikke svare da… 😔 Jeg kommer til å sende melding og si at hen kan si nei og at det går fint. Vil ha ett svar. føler meg verdiløs nå😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Hvis det er samme telefon som han bruker privat og dere ikke har en avtale om at du kan kontakte ham nå - da er det ikke ok å sende melding. Psykologen kan uansett ikke gi deg timer uten henvisning. Han kan ikke hjelpe deg i akuttsituasjon når du ikke er nåværende pasient og dere ikke har avtale om det. Det er fastlegen du må kontakte, ikke psykologen. Sender du melding en gang til risikerer du å miste psykologen. Hva er det du prøver å oppnå? Anonymkode: 26abe...601 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal jeg ikke sende noe mer da? Bare ta det som ett nei? Anonymkode: 2fe7f...c76 Du kontakter fastlegen din og går tjenestevei. Anonymkode: 26abe...601 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her. Det er jobb telefon. Hen bruker sin privat telefon som jobb telefon fordi paykologen jobber privat. Det er dette nummeret vi har hatt kontakt tidligere. Men hen har ikke svart meg😔jeg sa det er krise og at jeg stoler kun på denne psykologen. Bedre å si nei enn å ikke svare da… 😔 Jeg kommer til å sende melding og si at hen kan si nei og at det går fint. Vil ha ett svar. føler meg verdiløs nå😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Du skal IKKE sende en ny melding, mest sannsynligvis er det en grunn for at han ikke svarer. Anonymkode: 5cd91...81d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kontakter fastlegen din og går tjenestevei. Anonymkode: 26abe...601 Først kan han svare ja eller nei. Hvis han svarer ja. Da kan jeg kontakte legen og sende henvisning. Ikke noe vits å sende henvisning hvis han skal si nei likevel?😞 Anonymkode: 2fe7f...c76
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Først kan han svare ja eller nei. Hvis han svarer ja. Da kan jeg kontakte legen og sende henvisning. Ikke noe vits å sende henvisning hvis han skal si nei likevel?😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Å ikke svare, er et svar det også. Så du har allerede fått svaret ditt. Anonymkode: 5cd91...81d 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er samme telefon som han bruker privat og dere ikke har en avtale om at du kan kontakte ham nå - da er det ikke ok å sende melding. Psykologen kan uansett ikke gi deg timer uten henvisning. Han kan ikke hjelpe deg i akuttsituasjon når du ikke er nåværende pasient og dere ikke har avtale om det. Det er fastlegen du må kontakte, ikke psykologen. Sender du melding en gang til risikerer du å miste psykologen. Hva er det du prøver å oppnå? Anonymkode: 26abe...601 Man trenger ikke henvisning hvis psykologen jobber privat uten refusjonsavtale. TS: på psykologens nettside står det vel kontaktinfo. Ring det nummeret som står der og be om time. Anonymkode: a02db...3f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først kan han svare ja eller nei. Hvis han svarer ja. Da kan jeg kontakte legen og sende henvisning. Ikke noe vits å sende henvisning hvis han skal si nei likevel?😞 Anonymkode: 2fe7f...c76 Nei. Det er ikke sånn systemet fungerer. Psykologen får henvisninger via henvisningsmottaket og gir timer til pasienter ut ifra det. Mange psykologer har rutine på at de ikke svarer på meldinger fra potensielle pasienter. Du kan ikke forvente det, og det sier ingenting om hvorvidt han kan hjelpe deg eller ikke. Anonymkode: 26abe...601 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man trenger ikke henvisning hvis psykologen jobber privat uten refusjonsavtale. TS: på psykologens nettside står det vel kontaktinfo. Ring det nummeret som står der og be om time. Anonymkode: a02db...3f3 TS skriver i første innlegg at dette er avtalespesialist. Da må hun ha henvisning. Anonymkode: 26abe...601
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 Hvor mange tråder om denne psykologen, og den nye psykologen (som fikk deg til å gråte/kaste opp) skal du egentlig lage? Anonymkode: e96d2...408 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal jeg ikke sende noe mer da? Bare ta det som ett nei? Anonymkode: 2fe7f...c76 Ja, ta det som ett nei. Anonymkode: 47a20...937
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Det er ikke sånn systemet fungerer. Psykologen får henvisninger via henvisningsmottaket og gir timer til pasienter ut ifra det. Mange psykologer har rutine på at de ikke svarer på meldinger fra potensielle pasienter. Du kan ikke forvente det, og det sier ingenting om hvorvidt han kan hjelpe deg eller ikke. Anonymkode: 26abe...601 Du er klok❤️Ok. Men da ber jeg legen min sende henvisning til denne psykologen. Anonymkode: 2fe7f...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå