Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag Outlook Express, men siden jeg også har Microsoft Office Outlook på pc`en tenkte jeg å bytte. Ved innstalleringen av Office Outlook får jeg flere valg ang servertype, og jeg lurer på hva jeg skal velge.

Jeg kan velge en av disse:

*Microsoft Exchange Server

*Pop3

*IMAP

*HTTP

*Andre servertyper

Jeg tror vel det er en av de to første jeg skal velge, men hva og hvorfor aner jeg ikke. Noen som vet? :)

Har Xp, om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du nevner mailleverandør blir det litt lettere, men antakegligvis pop3/imap. Pop3 laster ned mail lokalt til din maskin og frigjør plass på mail-serveren, IMAP lar mailen bli værende på mail-serveren.

Skrevet
Hvis du nevner mailleverandør blir det litt lettere, men antakegligvis pop3/imap. Pop3 laster ned mail lokalt til din maskin og frigjør plass på mail-serveren, IMAP lar mailen bli værende på mail-serveren.

Strengt tatt har man vel også mulighet til det med POP3 også hvis en setter det opp i mailklienten. Husker ikke hvordan det var på OE men i Thunderbird har man den muligheten.

Skrevet
Strengt tatt har man vel også mulighet til det med POP3 også hvis en setter det opp i mailklienten. Husker ikke hvordan det var på OE men i Thunderbird har man den muligheten.

Hvis man bruker pop som du beskriver får man dobbellagring, det blir ikke helt det samme som IMAP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...