L@dy Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Har i dag Outlook Express, men siden jeg også har Microsoft Office Outlook på pc`en tenkte jeg å bytte. Ved innstalleringen av Office Outlook får jeg flere valg ang servertype, og jeg lurer på hva jeg skal velge. Jeg kan velge en av disse: *Microsoft Exchange Server *Pop3 *IMAP *HTTP *Andre servertyper Jeg tror vel det er en av de to første jeg skal velge, men hva og hvorfor aner jeg ikke. Noen som vet? Har Xp, om det har noe å si.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Hvis du nevner mailleverandør blir det litt lettere, men antakegligvis pop3/imap. Pop3 laster ned mail lokalt til din maskin og frigjør plass på mail-serveren, IMAP lar mailen bli værende på mail-serveren.
TNode Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 Hvis du nevner mailleverandør blir det litt lettere, men antakegligvis pop3/imap. Pop3 laster ned mail lokalt til din maskin og frigjør plass på mail-serveren, IMAP lar mailen bli værende på mail-serveren. ← Strengt tatt har man vel også mulighet til det med POP3 også hvis en setter det opp i mailklienten. Husker ikke hvordan det var på OE men i Thunderbird har man den muligheten.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Strengt tatt har man vel også mulighet til det med POP3 også hvis en setter det opp i mailklienten. Husker ikke hvordan det var på OE men i Thunderbird har man den muligheten. ← Hvis man bruker pop som du beskriver får man dobbellagring, det blir ikke helt det samme som IMAP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå