Rhodiola Skrevet 27. september 2023 #41 Del Skrevet 27. september 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og misbruk av AnonymBruker-funksjon. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #42 Del Skrevet 27. september 2023 On 9/25/2023 at 1:25 AM, AnonymBruker said: Det spøker veldig hos oss nå. Flere kvelder på rad og så hyppig har det ikke vært tidligere, men nå er det mye. Ting faller ned av seg selv, dører og skapdører åpner seg av seg selv, ting rører på seg, skygger farer langs veggene osv. Vi er flere som har observert det samtidig. Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 94259...8f2 Som paranormal etterforsker ble jeg nysgjerrig på om du hadde godkjent å la et team med etterforskere besøke huset og gjøre tekniske undersøkelser, for å evt. finne naturlige forklaringer på ting, eller om det rett og slett foregår uforklarlige hendelser? Anonymkode: b248d...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #43 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 1.57): Hadde det vært så vel at jeg rakk å filme AKKURAT i det ting falt ned, akkurat i det tven slår seg på, eller akkurat idet hårføneren faller ned av seg selv på badet. Da måtte jeg hatt videoovervåking 24/7 i alle rom og det har jeg ikke da jeg er et helt vanlig menneske. Anonymkode: 94259...8f2 Hvis det verste som skjer er at spøkelset bruker hårføneren din, er det vel ikke så ille? Leser at flere skriver at de har vært oppsøkt av spøkelser, men dere er nå her inne og skriver i vei, så ingen av disse spøkelsene har gjort dere noe ondt. Så her er det bare å invitere på kaffe og kaker (mens dere filmer begivenheten). Anonymkode: 2af28...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #44 Del Skrevet 27. september 2023 Du har sett alt for mange skrekkfilmer Anonymkode: f9d22...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #45 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 1.57): Hadde det vært så vel at jeg rakk å filme AKKURAT i det ting falt ned, akkurat i det tven slår seg på, eller akkurat idet hårføneren faller ned av seg selv på badet. Da måtte jeg hatt videoovervåking 24/7 i alle rom og det har jeg ikke da jeg er et helt vanlig menneske. Anonymkode: 94259...8f2 Dersom du opplever underlige ting flere kvelder på rad så hadde jeg virkelig ikke gått av veien for 24/7-overvåkning. Ingen hadde sett rart på deg for det. Anonymkode: 7bb7d...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #46 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 2.23): Fotokameraer har hatt videoopptak i mange år, mobiltelefoner har også mulighet til det, og alle PC-er har webcam, slik at man ikke trenger å kjøpe et nytt kamera. Her har du muligheten til å ta opp film av noe tilsynelatende overnaturlig som du kan selge videre til aviser etc. og tjene penger på dette (svært gode penger om fenomenene virkelig er ekte, og filmene beviselig uredigert) - derfor er jeg litt forundret over at man ikke for lengst har satt opp alt av tilgjengelig utstyr for å ta opptak av hendelsene. Poltergeist-filmene man finner på YouTube er like amatørmessige som opptakene av UFO-er som ser ut til å være laget i 1950-årene med tanke på opptakskvaliteten; kommer man med ekte vare som selv ikke eksperter kan betvile ekteheten av, har man en verdenssensasjon. Anonymkode: a1d3b...db6 Tviler på at man har en verdenssensasjon av å fange noe overnaturlig på film. Bare gå på Discovery+ og kategori Overnaturlig, der er det massevis av serier med spøkelsesjakt. På nett finner man spøkelsesjegere som sender direkte, Facebook-grupper med spøkelsesjegere som publiserer funn. Det er massevis å se Anonymkode: 435f3...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #47 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 2.30): Hvorfor fra reddit når ditt eget hus spøker? Hvorfor ikke video fra eget hus? Ta opptak idag. Åndenes makt har aldri brukt genuine opptak på tross av at folk til å med har hatt kamera i hånden i ganske så mange år nå. Anonymkode: 8432c...80f Har sett enkelte episoder av åndenes makt der de har vist videoopptak på mobil som de som bor der har filmet. Eks en viste at alle skapdørene på kjøkkenet smalt opp, en viste familiehunden som satt å logret og boffet på en tom kjøkkenstol, svinset rundt den og stirret på den. Anonymkode: 435f3...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 28. september 2023 #48 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 2.01): Du er en jeg har respekt for her på forumet. Men dette var et lite reflektert innlegg. Når man uttaler seg om et tema er det en fordel å ha et visst innblikk i det. Anonymkode: d73fa...2e9 Takk for tilbakemeldingen, jeg skal komme sterkere tilbake. Akkurat nå så har jeg Covid, så hjernen er bare grøt. Frister lite å sitte å researche emnet. Endret 28. september 2023 av K.B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #49 Del Skrevet 28. september 2023 Folk som ikke har opplevd slike ting selv vil aldri tro på det heller. Jeg og venninnen min gikk forbi nabohuset mitt en gang. Der bodde en mann som døde noen måneder før. Vi såg han i vinduet. Han hadde hverken øyne, nese eller munn, men vi såg hudfargen hans, håret rundt hodet hans og klærne. Vi la på sprang. Har opplevd andre ting også, men dette var en av få ting der vi var flere som såg nøyaktig det samme. Og jeg er helt sikker på at det var ham. Utrolig skremmende. Anonymkode: cbdf6...e6c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #50 Del Skrevet 28. september 2023 K.B. skrev (På 25.9.2023 den 1.29): Du tar deg sammen og oppfører deg som en voksen. Spøkelser finnes ikke. At du ikke klarer å skille mellom hva du innbiller og hva som faktisk skjer er to forskjellige ting. Du får sette opp videokamera da, som tar opp dette på film. Skjerp deg, slutt å latterliggjør andre mennesker bare fordi du ikke har opplevd det samme. Man skulle tro at voksne mennesker var mer modne enn det, og vokst fra fasen med å være stygge mot andre mennesker. Oppførselen din er bare trist.. Og hvorfor skal ts filme dette? Ts: ta en husrens. Du kan gjøre dette selv, eller få noen til å gjøre det for deg. Anonymkode: 06e2b...ede 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #51 Del Skrevet 28. september 2023 K.B. skrev (På 25.9.2023 den 1.29): Du tar deg sammen og oppfører deg som en voksen. Spøkelser finnes ikke. At du ikke klarer å skille mellom hva du innbiller og hva som faktisk skjer er to forskjellige ting. Du får sette opp videokamera da, som tar opp dette på film. Må alltid være en som skal snu alt negativt… sånn som deg.. Anonymkode: e3544...83b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #52 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg hadde det bråkete her en stund jeg også. Dør som åpnet seg,den satt så hardt at man måtte sette beina i veggen for å få den opp til vanlig. Romstrering av verktøy på en verktøybenk i kjelleren, ble borte når vi tok den vekk, men skygger fyker firbi i den gangen der benken sto. Hvit skikkelse ned kjellertrappen, kontor stol sim rullet rundt på gulvet av seg selv , frem og tilbake i 5 miutter. Barna fikk mareritt når hodet lå i et hjøne. Byttet unge i senga, samme skjedde med det barnet, men gikk bra når de lå med hodet der føttene skulle være. De kunne i våken tilstand snakke om en bjørn i det hjørnet. Mannen som døde her hadde sengen sin på samme sted og var en diger kar. Noen som sjekket om du sov, når du lå på sofaen Og pustet på deg Dundre lyder kl 06:58 en til 5 dager i uka. Tenkte det kunne være pga temp, men slik var det året rundt. Føltes som om noen slo i huset med slegge. Huset er forøvrig solid bygd, så det er ikke vibrasjoner her til vanlig. Og lite trinnlyd. Så en gutt på gårdaplassen, som plutselig ikke var der. Ingen spor i nysnøen. Lignet på beskrivelse barna ga om en de mente sto i gangen . Jeg så han som et reelt menneske. Filmet en stor hvit tåkete klump som passerte mellom meg og pus, når e filmet pus. Jeg så det ble så lyst på høyre side av meg. På ca str md en basketball. Så det var på ingen måte noe støkorn bare på filmen. Iallefall så så jeg en episode av åndrnes makt, noe jeg vanligvis ikke ser på. Men det var Iallefall en spesial episode, der de snakket sammen og svarte på spm. Og et spm var, hva kan man gjøre selv. Og svaret var å si til dem at deikke høree til her , og nå er dette ditt. Så gikk i huset et par ganger om dagen. Og gjenok i alle rom. Du er ikke her lengre og nå er det vi som er her. Skal du plage noen, så plag meg og ikke barna mine. Fikk en beskjed etter en uke: du er for sterk for meg, så nå drar jeg. Blir du svak, kommer jeg tilbake. Jeg liker ikke slike damer som deg. Etter det, så har det vært nesten 100% stille. De få gangene etterpå har jeg hatt mer følsen av at det er for å innom å bare sjekke. Anonymkode: ba488...c28 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 28. september 2023 #53 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Må alltid være en som skal snu alt negativt… sånn som deg.. Anonymkode: e3544...83b At noen ikke deler din mening er ikke negativt, du må ha litt tykkere hud en som så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 28. september 2023 #54 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skjerp deg, slutt å latterliggjør andre mennesker bare fordi du ikke har opplevd det samme. Man skulle tro at voksne mennesker var mer modne enn det, og vokst fra fasen med å være stygge mot andre mennesker. Oppførselen din er bare trist.. Og hvorfor skal ts filme dette? Ts: ta en husrens. Du kan gjøre dette selv, eller få noen til å gjøre det for deg. Anonymkode: 06e2b...ede Nå har jeg kommentert det en gang allerede, men jeg er ikke "stygg" med noen, men kommer du med en drøy påstand, så bør du ha gode bevis, derfor filming. Start med Occhams razor, hva er den mest logiske forklaringen på dette og hvor lang ned i rekken av forklaring vil spøkelser komme.. For å sitere Hitchens: "what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence" Generelt en veldig god leveregel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #55 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg har vokst opp i en eldgammel bygning der mange mennesker jobber. Opp gjennom årene har mange opplevd slike ting du beskriver i denne bygningen. For 4 år siden tok jeg inn en husrenser mest på gøy. Jeg tror ikke på slikt, og har aldri opplevd noe selv. Ingen vet at husrenseren har vært der. Men de siste 4 årene har ingen opplevd noe utenom det vanlige. Så hvem vet. Anonymkode: 5949f...899 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #56 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 2.05): Unnskyldninger hele tiden. Anonymkode: 560d9...ab9 Regner med at du betaler for overvåkningsutstyret siden det er så viktig for deg. Slikt koster kan jeg tenke meg, og ikke alle har råd til det. Anonymkode: a158a...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #57 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må alltid være en som skal snu alt negativt… sånn som deg.. Anonymkode: e3544...83b Enig. Og jeg fatter rett og slett ikke hvorfor disse menneskene går inn på et forum for det alternative kun for å kritisere. Helt greit å ikke tro på overnaturlige fenomener, men da får man for fader holde seg unna dette forumet. Anonymkode: a158a...7ba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #58 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg tror i utgangspunktet ikke på spøkelser, men jeg skal være såpass ydmyk at jeg heller ikke nekter på at de finnes. Selv har jeg bare opplevd noe uforklarlig én gang i form av berørelse og lukt, det var dessverre ikke nok til å overbevise meg, men pussig var det. Anonymkode: 202be...b00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #59 Del Skrevet 28. september 2023 Du må få noen til å rense huset ditt. Dette kan gjøres på avstand eller at noen kommer og renser mens de er i huset 🤍 Anonymkode: 059d5...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #60 Del Skrevet 28. september 2023 Alfahann skrev (16 minutter siden): Hva slags rensemiddel bruker man? Lys energi. Kjærlighet. Ikke noe mer hokus pokus enn at vi alle mennesker har en energi rundt oss, som andre kan kjenne. Hvis du er dårlig humør feks så kjenner vi andre på den dårlige energien. Og noen som er glad vil sende ut en dårlig energi. Men energi kan forandres og byttes ut. Anonymkode: 059d5...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg