tussi84 Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Her i hus har jeg den 5 runden med forkjølelse så langt i år. Jeg blir som regel smittet hver gang sønnen min på 3 har et eller annet. Omgangssyke, influensa, men i de fleste tilfeller forkjølelser. Så langt har jeg vært forkjølet i februar, midten av mai, begynnelsen av juli, slutten av august, og nå ny runde i slutten av september igjen. Er jo omtrent ny runde så fort enn har blitt kvitt rest symptomer fra forrige runde.. Det står at det er normalt med 2 - 3 runder med forkjølelser i året hos voksne, men her i hus er det femte gangen så langt og det blir nok en runde til eller to før nytt år.. Jeg synes det blir mye.. Så jeg lurer på hvor ofte dere andre foreldre blir smittet av barna? Hvor ofte er dere syke?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 tussi84 skrev (4 minutter siden): Her i hus har jeg den 5 runden med forkjølelse så langt i år. Jeg blir som regel smittet hver gang sønnen min på 3 har et eller annet. Omgangssyke, influensa, men i de fleste tilfeller forkjølelser. Så langt har jeg vært forkjølet i februar, midten av mai, begynnelsen av juli, slutten av august, og nå ny runde i slutten av september igjen. Er jo omtrent ny runde så fort enn har blitt kvitt rest symptomer fra forrige runde.. Det står at det er normalt med 2 - 3 runder med forkjølelser i året hos voksne, men her i hus er det femte gangen så langt og det blir nok en runde til eller to før nytt år.. Jeg synes det blir mye.. Så jeg lurer på hvor ofte dere andre foreldre blir smittet av barna? Hvor ofte er dere syke? Har vært syk (forkjølelse og influensa) 2 ganger i år. Blir som regel ikke smittet av barnet, hun har hatt 2-3 runder kanskje med vanlig forkjølelse og feber i år. Omgangssyke har jeg ikke hatt på 25 år sikkert😅 Barnet har heller ikke hatt det (3 år). Men har hatt en runde med magevirus. Anonymkode: 88cd5...022
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Jeg blir syk omtrent hver gang mini er syk. Samboer blir ikke. Anonymkode: 126dd...584
Arkana Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 (endret) Jeg har alltid blitt smittet av barna (skal sies at jeg pga sykdom har dårlig immunforsvar da), mens mannen omtrent aldri blir det. Det som føltes ekstra urettferdig var at da barna var små kunne en forkjølelse for dem være snørrete og litt hoste noen dager, mens jeg fikk full pakke i en hel uke. Samme med omgangssyke. De kastet opp én eller to ganger, jeg kastet opp jevnlig i et helt døgn og var uggen i et par dager etterpå i tillegg. Nå er de heldigvis så store at det er lite sykdom på noen av oss. Omgangssyke har ingen av dem hatt siden de gikk i barnehagen. Eldste er aldri forkjølet og de to yngste maks én gang i året. Det blir bedre! Endret 25. september 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Da eldre begynte i barnehagen ble vi voksne smitta hver gang han dro hjem noe, men det gikk fort over. Nå blir jeg nesten aldri smitta lenger. Er ikke syk hvert år. Mannen er litt mer mottakelig, men han blir heller ikke smitta hver gang. Anonymkode: 93719...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Som oftest ikke. Anonymkode: 435ae...019
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Som regel ikke ved forkjølelse, men omgangssyke får jeg som regel også når ungene har. De smitter også hverandre. Sist så slo deg ut på meg og minste med 10 min mellomrom 😅 håper å slippe denne sesongen, men yngste går siste året i barnehagen så får det sikkert i år også.. 🫥 Anonymkode: 4d731...49a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Da jeg hadde barnehagebarn ble jeg smittet av så å si alt. Nå har jeg skolebarn og blir sjelden smittet. Det du opplever er normalt og det blir bedre. Anonymkode: d1c1b...f5b
Kaisada Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 tussi84 skrev (9 timer siden): Her i hus har jeg den 5 runden med forkjølelse så langt i år. Jeg blir som regel smittet hver gang sønnen min på 3 har et eller annet. Omgangssyke, influensa, men i de fleste tilfeller forkjølelser. Så langt har jeg vært forkjølet i februar, midten av mai, begynnelsen av juli, slutten av august, og nå ny runde i slutten av september igjen. Er jo omtrent ny runde så fort enn har blitt kvitt rest symptomer fra forrige runde.. Det står at det er normalt med 2 - 3 runder med forkjølelser i året hos voksne, men her i hus er det femte gangen så langt og det blir nok en runde til eller to før nytt år.. Jeg synes det blir mye.. Så jeg lurer på hvor ofte dere andre foreldre blir smittet av barna? Hvor ofte er dere syke? De siste 5 årene har jeg hverken blitt smittet av omgangssyke, influensa, covid eller forkjølelse, selv om det har sirkulert i hjemmet. Tar store doser c-vitaminer, omega3 og andre vitaminer, sunt kosthold og nøye med håndvask, kokvask av håndklær og sengetøy ved sykdom hos barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå