Gå til innhold

Kristne som dyrker døden istedenfor å be om overlevelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var med min nabo til Pinsekirken, og hun som holdt tale hadde forbønn for syke folk, og tok lapper opp fra en "forbønnskrukke."

Hun fortalte bl.a om en mann som hadde  kreft, og at vi skulle be om at han fikk en fin tur til himmelriket og at døden var helt fantastisk og ga oss nytt liv!

Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke ba om at mannen skulle overleve, bli frisk eller at det skulle skje et mirakel.

Så vidt jeg vet visste ikke taleren alvorlighetsgraden av kreften til denne mannen, bare antok at han skulle dø av det.

Mannens familie satt i salen og måtte høre på dette, og jeg fikk lyst å gå opp på scenen å fike til damen som holdt tale.

Jeg kjenner også til en annen dame som er veldig troende, og hun favoriserer også døden og sier at ut i fra døden springer nytt liv, og at vi må bare glede oss til vi skal dø.

Dette er jo helt på trynet!!!

😣

Anonymkode: 99ff3...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hva i granskauen! 😯😔

Håper først å fremst han blir frisk! Stakkars, tenk å si noe sånnt til noen som er syk..ikke spesielt empatisk. Men så idelaliserer  de jo himmelen, og er villig til å innskrenke livet og behov til fordel for potensielle goder i døden, så de tror jo i så stor grad at det er mer at de kanskje ikke ser den alvorligheten med det å miste livet? Livet er til en grad mindre for dem på en måte? Gambling på høyt nivå om det ikke er noe som kommer etterpå. 

Jeg er usikker og heller mot at det ikke er mer, og føler dermed at å dø er det alvorligste som finns. Håper det er mer da, men ja stakkars mann. Kreft er noe dritt. 

Anonymkode: dfa87...867

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg var med min nabo til Pinsekirken, og hun som holdt tale hadde forbønn for syke folk, og tok lapper opp fra en "forbønnskrukke."

Hun fortalte bl.a om en mann som hadde  kreft, og at vi skulle be om at han fikk en fin tur til himmelriket og at døden var helt fantastisk og ga oss nytt liv!

Jeg ble helt sjokkert over at hun ikke ba om at mannen skulle overleve, bli frisk eller at det skulle skje et mirakel.

Så vidt jeg vet visste ikke taleren alvorlighetsgraden av kreften til denne mannen, bare antok at han skulle dø av det.

Mannens familie satt i salen og måtte høre på dette, og jeg fikk lyst å gå opp på scenen å fike til damen som holdt tale.

Jeg kjenner også til en annen dame som er veldig troende, og hun favoriserer også døden og sier at ut i fra døden springer nytt liv, og at vi må bare glede oss til vi skal dø.

Dette er jo helt på trynet!!!

😣

Anonymkode: 99ff3...763

Det er på trynet. Dessuten 'fra døden springer nytt liv' handler om Jesus død på korset og deretter det livet vi har ved Ham. Jesus sier vi skal glede oss HER også. Han gikk ikke rundt og helbredet ALLE som kom til Han, sendte disiplene og sytti andre for å helbrede og gav dem/oss misjonsbefalingen om å blant annet helbrede syke, hvis Han synes det var bedre for alle å dø fortest mulig. Han ville vi skulle spre budskapet og be for syke slik at flest mulig hadde det godt og fordi det også øker sjansene for at mennesker vender om. Dine eksempler høres ut som boikott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste for et menneske er å bli frelst ved troen og navnet Jesus Kristus. Han er veien sannheten og livet. Og jeg er selv frelst og ber for andre også om helbredelse. Men det som er sannheten er at å dø fra denne syndige kroppen og komme i himmelriket er fantastisk og fredfylt enn her på denne jorden. Jeg vet det for Gud har tatt meg med i himmelriket og la meg kjenne på hans fantastiske paradise og fredfulle tilværelse. Så å dø fra denne kroppen er ikke noe tap egentlig. Sjelen og Ånden vår lever videre etter denne fysiske død. Men syns det er feil å dyrke døden fremfor å dø. Vi skal leve her så lenge som det er meningen og ikke ønske noen døde. 

Anonymkode: 9726b...ec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er mer legens oppgave å kurere døden. Om presten skulle be om overlevelse så hadde det blitt ganske alvorlig. Den kirken skal ta vare på det spirituelle og ba for at mannen også skulle bli tatt vare på etter døden. Så får heller legen passe på at kroppen blir tatt så godt vare på medisinsk som mulig mens han lever. Syns ikke det var noe rart i det heletatt 

Anonymkode: 23038...990

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan være en snodig opplevelse å være med på møter hos pinsevenner - de kan være litt høyt og lavt 😅 Det er heller ikke slik at de er representative for alle kristne… Når det er sagt er det bra ( meget overdrevet i det tilfellet du beskriver her ) at disse også har fokus på en balanse mellom å be om hjelp og mirakel til å be om aksept for det som er uungåelig… mange karismatiske menigheter har hatt litt problemer med dette, og kan nesten «love» helbredelse i hytt og pine… og dette er selvfølgelig ikke reelt for noen…  Det er medisin som er hovedhjelp ved fysisk sykdom, og de fleste kristne jeg kjenner har mer fokus på å donere / støtte forskning for å hjelpe menneskeheten den veien. 

Anonymkode: bb8c9...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at denne mannen eller familien ikke har gitt nok til kollekten eller at de er misslikt av andre i menigheten, pinsemenigheten er like sprø som JV og under overflaten så handler det veldig mye om penger, triksing med penger og rett ut svindel.

Anonymkode: 3aa9b...712

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette religion stort sett handler om? å dø? Hvordan ellers skal de komme inn i himmelen ?  Døden burde jo vært en stor fest for religiøse folk! Det er jo døden de jobber for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (På 25.9.2023 den 17.51):

Det er jo dette religion stort sett handler om? å dø? Hvordan ellers skal de komme inn i himmelen ?  Døden burde jo vært en stor fest for religiøse folk! Det er jo døden de jobber for.

I Ghana er de jo glade i begravelser og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...