Gå til innhold

Hvor lenge varer trigger? Ptsd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg blir trigget er jeg sterk påvirket av dette i 3 dager. Og dagene etter er det mildere for å så bli til at jeg er utslitt og trenger å hvile meg. 

Det tar derfor ca 1 uke før jeg blir helt meg selv igjen etter å ha blitt trigget.

Er det normalt?

Hvordan er det med deg? 

Anonymkode: 8311d...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs veldig på hvor mye hvile jeg får. Om jeg får sove ut rett etter, og bare bearbeidet det, så kan jeg bruke bare den dagen på det. Om jeg må mye annet, og det er andre stressende opplevelser rundt meg, kan det plutselig ta 3-4 dager. 

Anonymkode: 7d9bd...966

• Liker 1
Skrevet

Jeg trigges av ting hele tiden, så jeg er stort sett alltid utenfor toleransevinduet mitt. Derfor kan jeg heller ikke si hvor lenge en trigger varer, det er jo stadig noe nytt oppå hverandre. Har du bare noen få ting du trigges av? 

Anonymkode: 344de...c1d

Skrevet

Jeg har kompleks ptsd. Det vil si, jeg har opplevd ting igjennom livet som egentlig ikke er normalt. Har opplevd sjokk på sjokk. Jeg har kommet meg gjennom disse periodene. For meg var dette normalt. Livet skjer. Men det innhentet meg. En dag tok det slutt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 6.42):

Jeg trigges av ting hele tiden, så jeg er stort sett alltid utenfor toleransevinduet mitt. Derfor kan jeg heller ikke si hvor lenge en trigger varer, det er jo stadig noe nytt oppå hverandre. Har du bare noen få ting du trigges av? 

Anonymkode: 344de...c1d

I hverdagen kan jeg bli trigget, da må jeg jobbe igjen og igjen for å hente meg inn. Da havner jeg kun litt utenfor toleransevinduet. Men jeg tar meg inn igjen som oftest ganske raskt alle gangene. 

Men jeg kan plutselig møte noe som trigger meg alt for langt ut av toleransevinduet mitt, og da tar det dager før jeg kommer til meg selv igjen.

Det er i situasjoner der jeg blir trigget og ikke kan komme meg unna. At jeg blir værende i det som trigger som gjør at jeg havner lenger og lenger fra vinduet. 

Skrevet

Kommer an på hvor stor triggeren er, men på de verste har jeg vært dårlig i flere måneder etterpå. De minste varer det noen timer, men det er ikke uvanlig at det tar lang tid for min del. Det er vanskelig å hente seg inn igjen når alt ligger ubearbeidet.

Anonymkode: 4f528...d41

Skrevet

Når det er over. Litt ubehag den dagen, me  det er det. Hatt god effekt av behandling.

Anonymkode: ae6ee...0c2

Skrevet

Det kommer an på hvor sterkt trigget jeg blir. Noen ganger må det en innleggelse til for å bli meg selv igjen. Ofte varer det til jeg har ny time hos psykologen, slik at jeg kommer meg helt gjennom flashbacket sammen med henne. Må som regel emdr til. Den siste tiden begynner jeg å bli litt bedre, og det kan gå over av seg selv, men tar noen dager ja. Det er ikke rart vi prøver å unngå ting som trigger😅

Anonymkode: 9392c...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 0.16):

Når jeg blir trigget er jeg sterk påvirket av dette i 3 dager. Og dagene etter er det mildere for å så bli til at jeg er utslitt og trenger å hvile meg. 

Det tar derfor ca 1 uke før jeg blir helt meg selv igjen etter å ha blitt trigget.

Er det normalt?

Hvordan er det med deg? 

Trigges ofte av noe, men vet mangr av triggerne mine og prøver å unngå det så mye det lar seg gjøre. Blir veldig sliten og ødelagt etterpå lenge ja. Men må ko ta meg sammen for å fungere..

Anonymkode: 2d9cd...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...