Gå til innhold

Hvorfor bør ikke jeg sterilisere meg i stede for han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så slipper jeg mensen og hormonsvinginger? Er ikke fordelene mye større om dama gjør det, hvorfor er det allikevel mannen som pleier gjøre det?

Anonymkode: e728e...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enklere, billigere og mindre komplisert når mannen gjør det. Og min personlige mening: når man er ferdig med barn, er det jaggu tid for at mannen tar sin del av ansvaret da jeg har vært den som har brukt prevensjon i mange år! 😉

Anonymkode: f302f...f78

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Du får mensen selv om du steriliserer deg.

Det de gjør er å svi over egglederne så ikke spermen kommer seg fram.

Det er dyrere for damer enn menn.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Mer belastende for kvinnekroppen å bli sterilisert enn mannekroppen. Hent ulike prosedyrer. Hos kvinnen er det ett kirurgisk inngrep, hos mannen tar det 7 minutter og en skarp saks. 

Anonymkode: 32de4...a13

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enklere, billigere og mindre komplisert når mannen gjør det. Og min personlige mening: når man er ferdig med barn, er det jaggu tid for at mannen tar sin del av ansvaret da jeg har vært den som har brukt prevensjon i mange år! 😉

Anonymkode: f302f...f78

Han er klar han altså, men JEG vil jo gjerne bli kvitt mine plager 😬

Just now, Tøvftta said:

Du får mensen selv om du steriliserer deg.

Det de gjør er å svi over egglederne så ikke spermen kommer seg fram.

Det er dyrere for damer enn menn.

Ah ok. Det er eneste mulighet? Jeg er mye plaget rundt menstruasjon så hadde et håp..

Skrevet

Du slipper verken mensen eller hormonsvingninger. Og det er et enklere inngrep for menn. Samt at det er sjelden de gidder å bidra med prevensjon.

Anonymkode: 746aa...9e0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah ok. Det er eneste mulighet? Jeg er mye plaget rundt menstruasjon så hadde et håp..

Det påvirker ikke mensen eller hormonene dine, da må du evt finne en annen løsning for det, dessverre.

Anonymkode: ff853...8cb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har mye mer plager flere steder i syklusen enn før jeg steriliserte meg. 

Før det hadde jeg ingen vondter mens nå er jeg tilnærmet sengeliggende en dag ved det som skulle vært eggløsning og ved menstruasjon.

Jeg gjorde det av medisinske årsaker men hadde virkelig revurdert det om jeg visste hvor plaget jeg ville vært 

Anonymkode: 467da...638

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan fjerne livmor, men det betyr rett i overgangsalderen. Ikke er det lett å få det innvilget heller

Anonymkode: e7638...f7c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er det de gjør ved sterilisering av damer. Enten via vagina eller navelen. Mest brukte er via navelen. Dersom du er veldig plaget rundt menstruasjon finnes det andre inngrep som kan gjøres. Enkleste er å ta det hos private behandlere, men det koster jo deretter 😬

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan fjerne livmor, men det betyr rett i overgangsalderen. Ikke er det lett å få det innvilget heller

Blir ikke overgangsalder av det heller. Det er eggstokkene som må bort.

Anonymkode: 746aa...9e0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør det ikke. De beholder eggstokkene når de fjerner livmor, da kommer du ikke i overgangsalderen. 

Anonymkode: ff853...8cb

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg som mange andre har myyye med plager før og under mens etter sterilisering.. skulle ønske jeg aldri hadde gjort det. Ikke fordi jeg vil ha flere barn, men for å slippe det helvete en gang i mnd.

Anonymkode: 71232...d47

• Hjerte 1
Skrevet

Man må brenne slimhinner for å fjerne mensen ( kanskje) sterilisering gjør ikke at man mister den, eller hormoner.

Alltid best mannen gjør det. Kort og enkelt inngrep.

Anonymkode: 61174...8e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 22.18):

Jeg har mye mer plager flere steder i syklusen enn før jeg steriliserte meg. 

Før det hadde jeg ingen vondter mens nå er jeg tilnærmet sengeliggende en dag ved det som skulle vært eggløsning og ved menstruasjon.

Jeg gjorde det av medisinske årsaker men hadde virkelig revurdert det om jeg visste hvor plaget jeg ville vært 

Anonymkode: 467da...638

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg som mange andre har myyye med plager før og under mens etter sterilisering.. skulle ønske jeg aldri hadde gjort det. Ikke fordi jeg vil ha flere barn, men for å slippe det helvete en gang i mnd.

Anonymkode: 71232...d47

Jøss trodde jeg var alene om det. Fikk så store og lange blødninger at jeg måtte svi bort slimhinnene i livmoren i tillegg. Da ble derimot mensen 100% borte.

Anonymkode: 341e8...907

Skrevet

Post tubal ligation syndrome er jo en risiko. Vet ikke om jeg hadde giddet det. 

Anonymkode: 90bef...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...