Gå til innhold

Førjulstur til London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ta med 12-åringen en langhelg. Torsdag til mandag så det blir fire overnattinger.

Hotellstandarden i London er jo ikke allverdens så vi må ha minst 4 stjerner egentlig ønsker jeg å bo på et litt fint hotell. Har funnet noen turer som kommer på rundt 20000 for fly+ hotell men er dette helt galskap?

Da er det fly fra gardermoen til Gatwick/Heathrow og fire netter på hotell. Det er blitt dyrere å reise til London..

Hva tenker dere?

Det er ikke sånn at vi ikke skal bruke penger mens vi er der, har planlagt flere show/musicaler vi skal se og vi skal og handle litt og spise ok mat. Men det hadde vært så deilig med et litt "fint" hotell

Anonymkode: 8a6a8...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg det er galskap å bruke så mye penger på hotell i London; når jeg er der er jeg kun på hotellet for å dusje og sove. Man reiser jo ikke til en av verdens mest spennende byer for å sitte på hotellet og beundre interiøret?

For all del, har dere råd til det uten at dere prioriterer ned noe annet er det jo bare å kjøre på, men selv bor jeg som regel på Travelodge eller Premier Inn, så bruker jeg heller penger som en full sjømann på annen gøy. ;) 

Anonymkode: 85446...c52

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi prioriterer aldri penger på hotell, da vi aldri er på hotellet når vi er i London. Pleier å reise på førjulstur, betaler ca 6000 for et helt ok 3-stjerners hotell. Eneste vi bruker hotellet til er å sove og dusje. Er ellers veldig opptatt av standard og liker å ha det fint rundt meg, men når jeg bare skal sove gir jeg f

Anonymkode: 97826...8ab

• Liker 3
Skrevet

Vil gjerne bo mest mulig sentralt. Hvor finner dere disse rimelige hotellene.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil gjerne bo mest mulig sentralt. Hvor finner dere disse rimelige hotellene.

Du må søke på de datoer du skal reise på hjemmesiden til de respektive hotell, eller andre søkemotorer- f.eks Booking. Men du finner ikke noe billig og sentralt i London. 

Anonymkode: 578d1...3b7

• Liker 2
Skrevet

Som en sier over her- Premier Inn eller Travellodge har hoteller sentralt, er såkalte budgethotels. Jeg reiser nå i høstferien , har booket på Travelodge Covent Garden og betaler 570 pund for tre netter. Altså like over 7500 kr😳😳

Anonymkode: b77a5...bb0

Skrevet

Nå sjekket jeg Travellodge Covent Garden for datoene jeg planlegger og det kommer på over 10000 for fire netter i desember. Så kommer fly i tilegg.

Tror jeg går for et litt dyrere hotell

• Liker 1
Skrevet

Kan anbefale Brown's hotel i Mayfair, har bodd der flere ganger. Et veldig pent kjempesentralt hotell med topp service, men dyrt. Jeg er ofte i London og prioriterer å bo godt. I samme område har du også Westbury og Cavendish. De er litt rimeligere, men hyggelige steder å bo.

Anonymkode: 649ac...d66

Skrevet

Pleier legge meg på rundt 1500 pr natt for hotell og 1000 for fly. 20 000 for fire netter hadde jeg ikke betalt. 

Anonymkode: 2dca5...894

Skrevet

Hadde heller reist til København og dratt på julemarkedet i Tivoli. London er dyrt, fullt av turister og EKSTREMT stressende i helgene før jul. 

Har bodd der selv, og skydde handlegatene som pesten i november og desember 🤢

Anonymkode: 7ac6a...160

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Personlig synes jeg det er galskap å bruke så mye penger på hotell i London; når jeg er der er jeg kun på hotellet for å dusje og sove. Man reiser jo ikke til en av verdens mest spennende byer for å sitte på hotellet og beundre interiøret?

For all del, har dere råd til det uten at dere prioriterer ned noe annet er det jo bare å kjøre på, men selv bor jeg som regel på Travelodge eller Premier Inn, så bruker jeg heller penger som en full sjømann på annen gøy. ;) 

Anonymkode: 85446...c52

Premier inn er nok et godt alternativ som ikke kommer opp på hotels.com og lignende sider.

Men jeg var i London i sommer, på et av de billigere hotellene i Picadilly. Var 3k kroner natta… og jeg har aldri sovet så dårlig noen gang! Steinhard seng, ingen vindu, elendige puter og aircondition som ikke funket. Det er kjipt når man ikke får en god natts søvn. Og når det er sagt, så kostet «Hub by Premier inn» hotellene også over 2k kroner natta, men ble utsolgt før jeg fikk bestilt.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde heller reist til København og dratt på julemarkedet i Tivoli. London er dyrt, fullt av turister og EKSTREMT stressende i helgene før jul. 

Og jeg synes London er kjempekoselig før jul, travle gater er en del av sjarmen :) 

Anonymkode: 2dca5...894

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

London før jul er helt magsisk. Har du råd til å bo godt, så synes jeg du skal gjøre det.

Jeg reiser til London før jul hvert år, og etter å ha bodd på et billig hotell en gang, gjør jeg det aldri igjen. Det var et 3+ stjernes hotell i Bayswater, det var skittent og ekkelt. Dårlig service og generelt ikke bra. 

Jeg liker å ta en pause på rommet etter å ha trålet gatelangs hele dagene, å da synes jeg det er fint å ha et såpass fin rom at jeg klarer å slappe godt av når jeg er der.

Prisene før jul i år er helt hinsides, men hvis du leter godt finner du fine hoteller til rundt 10000,- for to stk i 4 netter.

God tur :)

Anonymkode: dfaf8...457

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke glem at du må legge til 55% på alle priser i Danmark. Ikke sikkert det blir så mye billigere.

Anonymkode: dfaf8...457

• Liker 3
Skrevet

Har funnet flere turer fra gardemoen til London fly og hotel med 4 stjerner til under 20 000

Anonymkode: faf4b...83c

Skrevet

Ja det går an å finne firestjerns hotell til under 20000. tre stjerner i London er uaktuelt for meg, hotellstandarden er mye dårligere der så fire stjerner i london= tre i Norge. jeg trenger å bo et sted jeg kan slappe av og sove godt og kommer nok til å være litt innom hotellet mellom "slagene".

Jeg fant en fint hotell 4+ stjerner til rundt 16000 for fire overnattinger dette inkluderer fly. Mulig vi går for det. Det er London vi ønsker å reise til før jul. Jeg synes det er litt ekstra stas, dessuten var vi i København en tur i sommer.

Takk for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...