Gå til innhold

Sykemelding ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er dette?

Og er det flere kvinner enn menn som sykemelder seg ved brudd?

Anonymkode: 2248b...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler vel mye om å ivareta ungene. 

Anonymkode: 68021...930

Skrevet

Aldri hørt om noen som har blitt sykemeldt pga samlivsbrudd. 

Anonymkode: f4c5a...e04

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler vel mye om å ivareta ungene. 

Man sykemelder seg fordi man fungerer på et lavt nivå og dermed ikke klarer å ivareta ungene? Eller?

• Liker 3
Skrevet

Eksen til mannen min gjorde det.  Og satte bort ungene i ukesvis. Nektet å ha dem, sa hun var for dårlig på grunn av bruddet. Så det går visst an. 

Skrevet

Skjedde oss nylig på jobb. En flink kollega var borte i 2 uker etter å ha fått sjokk fra mannens langvarige, hemmelige utroskap og deres brudd. Hun ville vel sjekke om det var mer han hadde løyet om...

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner veldig mange som har gjennomgått samlivsbrudd, men ingen som har sykmeldt seg av den grunn. Konkluderer derfor med at det sannsynligvis ikke er veldig vanlig.

Men, det kan sikkert i visse tilfeller være nødvendig! Hvis bruddet er stygt og du er helt psykisk nedbrutt med søvnmangel og alt så er du kanskje ikke arbeidsfør.

Og ja, muligens er det flere kvinner enn menn som eventuelt har behov for sykmelding i en slik situasjon. Tross alt er det mødre som generelt tar den største omsorgsbyrden. 

Anonymkode: 8a8ee...8b6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksen til mannen min gjorde det.  Og satte bort ungene i ukesvis. Nektet å ha dem, sa hun var for dårlig på grunn av bruddet. Så det går visst an. 

Man kan vel slite psykisk da.... 

Anonymkode: a232f...a4f

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man sykemelder seg fordi man fungerer på et lavt nivå og dermed ikke klarer å ivareta ungene? Eller?

Hvis det er snakk om langvarig sykemelding kanskje. Hvis ikke kan det jo være realistisk at man ikke klarer å kombinerer kanskje hektisk jobb med basically flytting og andre store avgjørelser som man ikke har satt av tid til.

Skrevet

Kan forstå at en trenger noen dager dersom det kom brått på, men de fleste brudd er vel noe som ikke kommer så brått på? 

Anonymkode: 07e5c...4da

• Liker 2
Skrevet

Mange sliter jo ofte med søvn i sammenheng med samlivsbrudd, og da blir det vanskelig å fungere på jobb, litt avhengig av hvordan type jobb man har.

Mange er også i sjokk og gråter mye, og det er klart det er vanskelig å fungere på jobb, igjen avhengig av hvilken type jobb man har.

Jeg personlig har alltid ønsket å gå på jobb ifm samlivsbrudd, da det gjør at tankene fokusere på noe annet enn samlivsbruddet hele tiden.
Men det er klart det er veldig forskjellig i forhold til hvordan man tar det.

Og alltid mye tyngre når det er barn involvert, ofte kan det være hardt for barna, og man må være sykemeldt for å prioritere tid på barna.

• Liker 5
Skrevet

Kan forstå at en trenger noen dager dersom det kom brått på, men de fleste brudd er vel noe som ikke kommer så brått på? 

Anonymkode: 07e5c...4da

Det skulle man kanskje ikke tro. Men det er ikke så vanlig at det blir brudd fordi begge samtidig ønsker det.

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg gått gjennom et

brudd, etter et langvarig forhold med barn involvert hadde jeg garantert trengt en uke eller to får å få hode og følelser på plass, fått system på det praktiske rundt meg/oss. Og jeg er absolutt ikke noe persilleblad..

Anonymkode: ecc03...d9e

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri hørt om? Dette tror jeg er mye vanligere enn det som kommer fram her. Det kan gå både på stress, angst, søvn osv. 

Anonymkode: 49e5d...e27

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Syns det virker pinglete å sykemelde seg. Og hvilke leger går med på det? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var sykemeldt. Men bruddet kom kort og brutalt, samtidig som to andre livskriser. Jeg klarte såvidt å stå på beina, men måtte jo, siden mannen og far til barnet bare stakk i 1 mnd. Sov ikke, spiste ikke, og skulle ordne 100 ting..

Anonymkode: 9e1de...cf4

• Hjerte 9
Skrevet

Jeg ble sykemeldt. Jeg fungerte ikke. Jeg vekslet mellom hysterisk gråt og å være helt apatisk i en to ukers tid. Ikke sov eller spiste jeg heller. Var absolutt ikke forenelig med å gå på jobb. Det å være hjemme var jo strengt tatt ikke den beste løsningen heller. Så hadde også to uker med litt gradert sykemelding. Da kom jeg meg opp og ut, men hadde også litt roen mtp søvn. 

Sammen i 15 år, akkurat ferdig med mammaperm. Langvarig utroskap 

Anonymkode: fa8ae...a1b

• Hjerte 13
Skrevet

Jeg var ikke sykemeldt, men det ble noen dagers fravær på meg likevel. Nå var det jeg som tok initiativet til bruddet da, så jeg styrte timingen litt, men det var noen krevende dager med lite søvn, mekling, små barn å ivareta osv. Heldigvis viste sjefen min enorm forståelse, så jeg fikk permisjon med lønn for å dra på familievernkontoret og fikk bruke hjemmekontor ved behov.

Anonymkode: 8c5d7...ada

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er faktisk veldig vanlig. Mulig man kan klare seg uten hvis man kan gjemme seg innpå et kontor hele arbeidsdagen, men de kollegaene av meg som har vært gjennom dette, som har en jobb der vi er mye synlig og må være skarp, men samtidig empatisk og blid så har alle, uten unntak, trengt noen uker. 

Anonymkode: 584ba...e46

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en kollega som opplevde å bli bedratt av mannen sin. Hun tenkte først at hun skulle holde ut, men endte opp med en psykisk knekk og ble sykemeldt over en lengre periode.

Ellers kjenner jeg til at noen får andre oppgaver på jobb sånn at en kan trekke seg unna om en har behov.

Anonymkode: 66824...cb4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...