Gå til innhold

Sammen i ett år, nå har jeg et dillema.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (K 36) har i ett år nå vært sammen med kjæresten (M 38). 
Vi begge har barn fra tidligere forhlold, min sønn er 8 år, hans sønn er 7 år.

For fire måneder siden introduserte vi hverandre for barna, da kun som venner, og har funnet på ting sammen med barna x antall ganger. 
Jeg har min sønn 50/50 og han har sin kun hverandre helg, nå har han byttet helger som gjør at han har sin sønn når min er hos far.

Han hadde et ønske om at jeg kommer over og bånder med sønnen, dette har jeg nå gjort to ganger - og her kommer problemet inn: 

Begge gangene har jeg kun lekt med sønnen, som har null respekt for meg, det føles ut som at sønnen ser på meg som en lekekompis, noe som er rart da han ikke oppførte seg slik da min sønn har vært med. 
Sønnen lar meg ikke få sitte med far og drikke kaffe, og når jeg prøver å sette grenser forlater hans far rommet og sønnen blir sint og lei seg over at jeg sier nei - noe jeg da må håndtere. Det toppet seg når sønnen i går spurte når jeg kan besøke han igjen, jeg sa at jeg og min sønn kunne besøke pappaen hans og han en gang vi alle har tid - dette syntes han var rart, siden jeg kommer jo for å besøke han?🤔

I går skrev jeg en melding til han, og sa at han må snakke med sønnen sin, jeg sa at sønnen virker forvirret over hvem jeg er - og at jeg tenker at tiden er inne for å introduseres som kjærester. Jeg sa også at jeg synes det er feil at han la SÅ mye ansvar på meg under de to siste besøkene. Når han har vært alene med meg og min sønn, var det fremdeles jeg som var mammaen, jeg satt grenser, jeg aktiviserte sønnen min, osv. Jeg sa at jeg følte meg som barnevakt.

I hans øyne, mener han at sønnen allerede har skjønt det, at det er mere mellom oss enn vennskap, og at han ikke orker å stresse med noe og heller la det komme naturlig. Jeg synes det er skremmende, han er 7 år gammel! Alt for liten til å bare «forstå at det er mere enn vennskap». Han kan være usikker, redd for at jeg skal ta fra han pappaen, kanskje han er redd for at han får søsken og må dele oppmerksomhet - altså, det er et BARN. Man må da snakke med barna sine om dette, eller?🫣

Jeg sa at jeg ønsker å sette pause på innvolvering av barn, før han er klar for å prate med sønnen sin, jeg forstår om han ikke er klar for neste steg, men jeg ønsker ikke å stå i en slik kaotisk situasjon av rent hennsyn til meg selv og mitt barn. Nå er han sint - så mitt spørsmål er: Overreagerer jeg?

Anonymkode: ac1b3...81c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. Greit å ta tak i det nå.

Anonymkode: 1f91e...ec4

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nøyaktig hva har kjæresten din sagt til sønnen sin om deg? «Det kommer en voksen dame for å leke med deg»? Merkelig oppførsel av din kjæreste. Du overreagerer ikke

Anonymkode: 5de94...73c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Eksen sa til barnet vårt at den nye kjæresten var barnets nye bestevenn som kom for å besøke barnet. 🙄

Jeg måtte forklare barnet hvordan det egentlig var. Så jeg ville tatt det nå ja. 

Anonymkode: 9bfb5...0ba

• Hjerte 1
Skrevet

Det jeg reagerer på er at det har gått et helt år før dere har introdusert dere for barna. Har forholdet vært så usikkert? 

Anonymkode: 3c585...49b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at det har gått et helt år før dere har introdusert dere for barna. Har forholdet vært så usikkert? 

Er helt vanlig at ansvarlige foreldre venter både 1 og 2 år før man innvolverer barna 

Anonymkode: 8cf23...ef5

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hadde hun gjort det tidligere ville noen garantert reagert på det også. Kritikk får man uansett.

Anonymkode: 25191...dcb

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Åtte måneder, hvis du leser hi litt nøyere. 

Anonymkode: c30d9...f97

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...