AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Hvorfor mener så mange kvinner at det er mannens oppgave å ta initiativ til sex? Noen mener dette er en selvfølge, hvorfor er det slik? Anonymkode: 93bf1...d06
Trolltunge Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Jeg vet ikke. Jeg mener ikke dette. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Den som har lyst på sex, tar initiativ, selvsagt. Uansett om det er mannen eller kvinnen som får lyst først. Hos oss har mannen alltid lyst lenge før meg, så jeg tar aldri initiativ. Ikke fordi jeg mener det er hans jobb, men fordi jeg aldri blir kåt først. Anonymkode: c0371...210 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Skal ærlig innrømme at det er stort sett mannen som tar initiativ, ikke fordi jeg mener det kun er han sin jobb, men fordi det er som regel han som blir kåt først. Jeg vil anslå han tar intativ 9/10 ganger. Egentlig tror ikke jeg det plager han, han har hvertfall aldri nevnt det. Jeg avviser han nesten aldri. Anonymkode: 57990...c89 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #5 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skal ærlig innrømme at det er stort sett mannen som tar initiativ, ikke fordi jeg mener det kun er han sin jobb, men fordi det er som regel han som blir kåt først. Jeg vil anslå han tar intativ 9/10 ganger. Egentlig tror ikke jeg det plager han, han har hvertfall aldri nevnt det. Jeg avviser han nesten aldri. Anonymkode: 57990...c89 Man kan jo begynne å lure når det er så ensidig. Exen var sånn som du og følte litt på at det kunne bli mas. Nåværende er sånn at hun knapt kan vente med å dra av meg klærne når jeg kommer inn døra etter trening eller jobb. Sistnevnte er så mye mere tiltrekkende. Blir fort kjedelig hvis man alltid må være den som må ta initaiv syns jeg. Anonymkode: 20eb3...045 2
Even Tuell Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Skal ærlig innrømme at det er stort sett mannen som tar initiativ, ikke fordi jeg mener det kun er han sin jobb, men fordi det er som regel han som blir kåt først. Jeg vil anslå han tar intativ 9/10 ganger. Egentlig tror ikke jeg det plager han, han har hvertfall aldri nevnt det. Jeg avviser han nesten aldri. Anonymkode: 57990...c89 Det er en ting å ikke bli avvist, ikke få nei. Men det er fint å være den som svarer "ja" noen ganger også. Menn trenger og ønsker også å føle seg begjært, at partner har tenkt på ham, blitt kåt og ha lyst på sex ... helt av seg selv, akkurat som kvinner. For tenk om han begynner å spørre mindre, prøver å vente på at hun skal ta initiativet... og så skjer det ikke så mye. Det kan fort bli en selvforsterkende greie, og før man vet ordet av det har man nesten ikke sex.... .... og ingen vet helt hvorfor. Det er ikke bra for forholdet. 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 Even Tuell skrev (1 time siden): Det er en ting å ikke bli avvist, ikke få nei. Men det er fint å være den som svarer "ja" noen ganger også. Menn trenger og ønsker også å føle seg begjært, at partner har tenkt på ham, blitt kåt og ha lyst på sex ... helt av seg selv, akkurat som kvinner. For tenk om han begynner å spørre mindre, prøver å vente på at hun skal ta initiativet... og så skjer det ikke så mye. Det kan fort bli en selvforsterkende greie, og før man vet ordet av det har man nesten ikke sex.... .... og ingen vet helt hvorfor. Det er ikke bra for forholdet. Hvis ingen av dem har så lyst på sex at man tar bryet med å ta initiativ, så blir det ikke noe sex, nei. Men gjør det noe da? Hvis ingen er kåte så MÅ man jo ikke ha sex? Anonymkode: c0371...210 2
Even Tuell Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis ingen av dem har så lyst på sex at man tar bryet med å ta initiativ, så blir det ikke noe sex, nei. Men gjør det noe da? Hvis ingen er kåte så MÅ man jo ikke ha sex? Anonymkode: c0371...210 Det er mere at om initiativet til sex blir veldig en-sidig ... og den ene siden slutter ta initiativet, da er det fort gjort at det ikke blir så mye sex i det hele tatt. Og det kan igjen være starten på slutten for et forhold... man blir venner framfor kjærester osv. Sex avler sex. Det er den ene siden av saken. Den andre er at i et forhold har kanskje begge lyst til å føle seg sett, føle seg attraktiv nok til at den andre har lyst på deg osv. Det ER en forskjell på få ja som et svar, og å blir spurt og kan svare ja selv. Det tredje er at ensidig initiativ fort kan lede til forutsigbarhet og lite entusiasme Mannen spør Kvinne sier ja (noen ganger fordi hun oppriktig har lyst, andre ganger fordi hun ikke vil være kjip og si nei "hele" tiden) De knuller som de alltid har gjort Ferdig. Vi mennesker er innmari flinke til å havne i slike mønstre og de kan fort degradere både sexliv og forhold. Gjensidig initiativ motvirker alle disse tingene. Man viser hverandre at de betyr noe, at de er attraktive, at de er spennende og en man har lyst på. Man viser entuiasme, interesse og initiativ. 1
feliek54 Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 20.35): Hvorfor mener så mange kvinner at det er mannens oppgave å ta initiativ til sex? Noen mener dette er en selvfølge, hvorfor er det slik? Anonymkode: 93bf1...d06 Jeg mener absolutt ikke det. har vi ikke likestilling i Norge
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 Lurer på om det er et spørsmål jeg faktisk skal stille på date nummer 3: Hvem mener du er ansvarlig for å ta initiativ til sex? Hvis hun svarer "mannen, selvfølgelig" så sier jeg "takk for meg". Anonymkode: 78ff0...954 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Det hadde vært fint om dama tok initiativ i alle fall noen ganger. Jeg blir ikke «mett» på sex i så måte at selv etter mange år med partner så er nærheten og det å gi og få nytelse fremdeles fint. Anonymkode: 61bc4...68c
exictence Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 20.35): Hvorfor mener så mange kvinner at det er mannens oppgave å ta initiativ til sex? Noen mener dette er en selvfølge, hvorfor er det slik? Anonymkode: 93bf1...d06 Trodde ikke mange kvinner mener det. Tror det var sånn i mange tilfeller før i gamle dager
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Her ta vi initiativ 50/50 heldigvis Anonymkode: a7fb7...208 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 Even Tuell skrev (På 24.9.2023 den 16.45): Sex avler sex. Det er den ene siden av saken. Dette stemmer ikke for mange. Mange sin lyst på sex er upåvirket av frekvens etc. Slik er det også for både meg og min samboer. Vi har den sexlysten vi har. Den er ikke påvirket av når vi hadde sex sist osv. Anonymkode: ca272...810 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #16 Skrevet 26. september 2023 Mannen min sa at han følte seg brukt og utnyttet når vi hadde sex, så nå tar jeg ikke initiativ lenger. (Må sies at han er arbeidsledig, så kanskje han egentlig innerst inne har lyst til å gå, men ikke har råd til det... eller noe sånt.) Anonymkode: 58033...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #17 Skrevet 26. september 2023 Er nok kanskje fordi mannen må få den opp, så han må faktisk ha lyst på sex for at det skal skje noe. Kvinnen kan jo ta initiativ, men skuffelsen blir jo stor om han ikke får ereksjon 🤣 da føler kvinnen seg bare masete og uattraktiv. Anonymkode: 6ad92...6b2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #18 Skrevet 26. september 2023 Jeg tar initiativ men ikke alltid hodet og musa spiller på lag desverre. Min erfaring er at menn elsker det. Anonymkode: c4d0f...352
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #19 Skrevet 26. september 2023 Even Tuell skrev (På 24.9.2023 den 23.45): Det er mere at om initiativet til sex blir veldig en-sidig ... og den ene siden slutter ta initiativet, da er det fort gjort at det ikke blir så mye sex i det hele tatt. Og det kan igjen være starten på slutten for et forhold... man blir venner framfor kjærester osv. Sex avler sex. Det er den ene siden av saken. Den andre er at i et forhold har kanskje begge lyst til å føle seg sett, føle seg attraktiv nok til at den andre har lyst på deg osv. Det ER en forskjell på få ja som et svar, og å blir spurt og kan svare ja selv. Det tredje er at ensidig initiativ fort kan lede til forutsigbarhet og lite entusiasme Mannen spør Kvinne sier ja (noen ganger fordi hun oppriktig har lyst, andre ganger fordi hun ikke vil være kjip og si nei "hele" tiden) De knuller som de alltid har gjort Ferdig. Vi mennesker er innmari flinke til å havne i slike mønstre og de kan fort degradere både sexliv og forhold. Gjensidig initiativ motvirker alle disse tingene. Man viser hverandre at de betyr noe, at de er attraktive, at de er spennende og en man har lyst på. Man viser entuiasme, interesse og initiativ. Godt skrevet. Men det er jo et lite problem her, hvis de rett og slett har ulik sexlyst og preferanse for hyppighet. Regner ikke med at du faktisk mener at man skal ta initiativ til sex når man ikke har lyst på sex? Det hadde jo vært rent skuespill, og det gjør vel ikke akkurat underverk for forholdet. Anonymkode: c0371...210
Doolittle Skrevet 27. september 2023 #20 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er nok kanskje fordi mannen må få den opp, så han må faktisk ha lyst på sex for at det skal skje noe. Kvinnen kan jo ta initiativ, men skuffelsen blir jo stor om han ikke får ereksjon 🤣 da føler kvinnen seg bare masete og uattraktiv. Anonymkode: 6ad92...6b2 Akkurat slik mange menn gjør når de blir avvist, eller enda verre: at de skjønner at partneren ikke egentlig har lyst men sier ja for å ikke være "kjip". Som det ble skrevet over her har menn også behov for å føle seg begjært. Følelsen av at noen faktisk har lyst på oss, ikke bare på sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå