AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #281 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 1.07): Enig. Patetisk når voksne damer er avhengig av foreldrene sine. Anonymkode: c3a8e...e65 Så min mor må feire julaften helt alene da altså ? Nei vet du hva,her feirer vi selvfølgelig jul sammen med henne. Noe annet er faktisk uaktuelt. Anonymkode: f5e7f...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #282 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg kjenner foreldre (ressurssterke, med stor familie) som har feiret alene. De drar på hytta, lager god mat og drikker vin. De har det helt fint. Kan du ikke foreslå at dere feirer alene neste år? Da får dine foreldre feire med din bror og søster, og mannen din får sitt ønske oppfylt neste år. Anonymkode: 5d3b5...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #283 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjenner foreldre (ressurssterke, med stor familie) som har feiret alene. De drar på hytta, lager god mat og drikker vin. De har det helt fint. Kan du ikke foreslå at dere feirer alene neste år? Da får dine foreldre feire med din bror og søster, og mannen din får sitt ønske oppfylt neste år. Anonymkode: 5d3b5...3c3 Klart de sier de har det helt fint. Ofte går noen foreldre med på dette i bytte mot at alle barna kommer året etter. Altså at en ikke bytter mellom hvilke søsken som skal være med foreldrene men at HELE storfamilien er sammen annethvert år. ts som andre sier. Foreslå neste år for din mann. Når uansett din bror skal være med dine foreldre. Anonymkode: d785c...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 1. oktober 2023 #284 Del Skrevet 1. oktober 2023 On 9/26/2023 at 4:40 PM, AnonymBruker said: Hadde jeg måtte velge mellom å feire jul med kun meg, min mann og vårt barn, eller med storfamilien så hadde min mann blitt min eksmann. Anonymkode: 316d4...1e2 Da måtte du også være forberedt på at du kun har barna annen hver jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #285 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 12.19): Jeg er helt rystet jeg over at så mange i denne tråden syns det er ok at besteforeldrene sitter alene på julaften fordi mannen har mest lyst å skippe julen og spise sushi i sofaen. jeg hadde forstått det dersom ts egentlig skulle til dem og det var mange andre der fra før av. Helt fair da. men her er det et par ting som påvirker. 1. det er en tradisjon i familien og det er i år TS sin tur å ha selskapet. 2. broren og kanskje også søsteren skal feire med andre enn foreldrene. Så foreldrene blir alene dette året uten ts 3 mannen til ts ser ikke ut til å ha noe alternativ julefeiring men ts ender opp med å måtte lage julestemning for barna likevel fordi mannen har ikke noen tradisjoner han ønsker videreført. Blant annet liker han ikke julematen.. her er det er barn som må hensytas. Julen skal være magisk. 4 svigers overnatter ikke og drar hjem 21. det er altså ikke snakk om en SÅ stor påkjenning for mannen. dette er en no brainer mener jeg. Anonymkode: d785c...f46 Dette altså 👏 Her er det snakk om en som ikke gidder å lage til jul, ikke har spesielle tradisjoner han vil ha videreført eller er interessert i å skape egne tradisjoner (med mindre dere regner å sitte i sofaen og spise sushi som juletradisjon). Da kan han faktisk ta seg sammen og stille opp for familien sin som faktisk bryr seg om jula og ser verdien av å ha juletradisjoner! Ærlig talt - det er andre dager i romjula han kan slappe av på! Anonymkode: da033...666 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #286 Del Skrevet 2. oktober 2023 Sannsynligvis er mannen allerede sliten fra før etter flytting til nytt hus som du også nevnte, i tillegg til småbarn og alt ellers som krever sitt. Gi han litt pusterom og tid til å slappe av også. Alle mennesker trenger det. Jeg blir også stressa når folk begynner å prate veldig mye om jul, julegaver og vil ha ønskelister flere måneder før jul. Selv om jeg i utgangspunktet elsker jul, julemat og julestemning. Men jeg liker ikke press, stress og for mange forventninger. Da får jeg også lyst til å backe ut, og heller feire en rolig jul i mer behagelige omgivelser. Og det har jeg også gjort flere ganger. Du sier dere tilbringer en del tid med familien din generelt siden de bor i nærheten. Andres familie er gjerne mer slitsom å omgås en egen, og når man er sliten fra før er det faktisk mer slitsomt å sosialisere med mange mennesker. Hvor er omtanken for mannen din oppi dette egentlig? Foreldrene dine er da ikke alene når de er to. Alle er ansvarlige for eget liv. Hvis du ønsker et godt samliv fremover med mann og barn, anbefaler jeg deg å lytte til mannen din og. Regner med du ikke vil han skal bli utbrent, eller feire julaften med for kort lunte som alle får når man har for lite å gå på. Anonymkode: 78eb3...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå