AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #261 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du vet lite om ensomhet skjønner jeg. Det er faktisk mulig å være ensom i andres selskap Anonymkode: d785c...f46 Da må man jobbe med seg selv Anonymkode: 0e51f...979 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #262 Del Skrevet 26. september 2023 Anonyme-meg skrev (43 minutter siden): Men hvem har sakt at disse besteforeldrene er ensomme? Ts sier Hun føler veldig på at de blir alene Anonymkode: d785c...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #263 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts sier Hun føler veldig på at de blir alene Anonymkode: d785c...f46 De har en datter til som er der ! Hun føler de blir alene, det står ikkr at de føler det samme Anonymkode: 0e51f...979 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 26. september 2023 #264 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts sier Hun føler veldig på at de blir alene Anonymkode: d785c...f46 Hva ts føler er ikke det samme som at noen andre er ensomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #265 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du vet lite om ensomhet skjønner jeg. Det er faktisk mulig å være ensom i andres selskap Anonymkode: d785c...f46 Det er godt mulig, men hvor får du det fra her? Anonymkode: 1d558...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #266 Del Skrevet 26. september 2023 Denne tråden har lært meg noen ting. 1. Noen kvinner har ikke kuttet navlestrengen og feirer heller jul med foreldre hvert år og barnet annen hvert år, enn å inngå kompromiss. 2. Jeg skjønner hvorfor mange menn hater jul. Det er enkelte kvinners domene der alt må være som hun vil. Anonymkode: 86825...0df 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #267 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Denne tråden har lært meg noen ting. 1. Noen kvinner har ikke kuttet navlestrengen og feirer heller jul med foreldre hvert år og barnet annen hvert år, enn å inngå kompromiss. 2. Jeg skjønner hvorfor mange menn hater jul. Det er enkelte kvinners domene der alt må være som hun vil. Anonymkode: 86825...0df Enig. Patetisk når voksne damer er avhengig av foreldrene sine. Anonymkode: c3a8e...e65 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #268 Del Skrevet 26. september 2023 Jeg synes dere burde feire hjemme, mannen må også blitt hørt! Fellesskap i julen er koselig, men nå har du fått din vilje 5 år! Jeg hadde ikke likt å feire 5 år hos svigers, da jeg aldri kan slappe av på samme måte som hos egen familie. Det er jo ikke rett at du skal elske jul mens mannen din bare synes det er stress. Det rettferdige er å bytte på det. Dere har også et barn, og da er det fint å lage egne tradisjoner som kjernefamilie. Eller skal du overkjøre mannen til barnet blir voksen? Ønsker du å se familie kan du og barnet, eller alle tre dra på besøk til foreldrene dine et par timer. Det er vel et greit kompromiss? Eventuelt invitere de på julelunsj å være alene på kvelden. Anonymkode: 89d1e...2e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #269 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Enig. Patetisk når voksne damer er avhengig av foreldrene sine. Anonymkode: c3a8e...e65 Ja uff så patetisk å ønske at foreldrene som tross alt har en relativt stor familie skal slippe å sitte alene på julaften fordi mannen har et helt urimelig ønske Anonymkode: d785c...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #270 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg er helt rystet jeg over at så mange i denne tråden syns det er ok at besteforeldrene sitter alene på julaften fordi mannen har mest lyst å skippe julen og spise sushi i sofaen. jeg hadde forstått det dersom ts egentlig skulle til dem og det var mange andre der fra før av. Helt fair da. men her er det et par ting som påvirker. 1. det er en tradisjon i familien og det er i år TS sin tur å ha selskapet. 2. broren og kanskje også søsteren skal feire med andre enn foreldrene. Så foreldrene blir alene dette året uten ts 3 mannen til ts ser ikke ut til å ha noe alternativ julefeiring men ts ender opp med å måtte lage julestemning for barna likevel fordi mannen har ikke noen tradisjoner han ønsker videreført. Blant annet liker han ikke julematen.. her er det er barn som må hensytas. Julen skal være magisk. 4 svigers overnatter ikke og drar hjem 21. det er altså ikke snakk om en SÅ stor påkjenning for mannen. dette er en no brainer mener jeg. Anonymkode: d785c...f46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #271 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt rystet jeg over at så mange i denne tråden syns det er ok at besteforeldrene sitter alene på julaften fordi mannen har mest lyst å skippe julen og spise sushi i sofaen. jeg hadde forstått det dersom ts egentlig skulle til dem og det var mange andre der fra før av. Helt fair da. men her er det et par ting som påvirker. 1. det er en tradisjon i familien og det er i år TS sin tur å ha selskapet. 2. broren og kanskje også søsteren skal feire med andre enn foreldrene. Så foreldrene blir alene dette året uten ts 3 mannen til ts ser ikke ut til å ha noe alternativ julefeiring men ts ender opp med å måtte lage julestemning for barna likevel fordi mannen har ikke noen tradisjoner han ønsker videreført. Blant annet liker han ikke julematen.. her er det er barn som må hensytas. Julen skal være magisk. 4 svigers overnatter ikke og drar hjem 21. det er altså ikke snakk om en SÅ stor påkjenning for mannen. dette er en no brainer mener jeg. Anonymkode: d785c...f46 De sitter ikke alene, de har en datter til og de har hverandre Tradisjin som hun har bestemt og mannen får ikke si noe,?? Merkelig opplegg! Anonymkode: 0e51f...979 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #272 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De sitter ikke alene, de har en datter til og de har hverandre Tradisjin som hun har bestemt og mannen får ikke si noe,?? Merkelig opplegg! Anonymkode: 0e51f...979 Men mannen har ikke kommet med noe forslag til nytt opplegg. Hva er egentlig ok for barna her? er det ok å avlyse julen fordi far i huset vil det? Er det ok å skippe julematen fordi far ikke orker styret? Og heller bestille sushi? Er det ok overfor barna? Eller må ts her stelle i stand jul likevel, bare at hun ikke får invitere foreldrene? Det er eneste forskjellen? Anonymkode: d785c...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #273 Del Skrevet 27. september 2023 Hadde det vært totalt uaktuelt for meg å feire jul hvert eneste år med svigers. Vi tredeler det. * hjemmejul med kjernefamilien * jul hos svigers *jul hos mine foreldre Vi passer på at ingen sitter alene. Når vi ikke er hos svigers, er søsken m/familie av mannen der. Når vi ikke er hos mine foreldre, er mine søsken/m familie der. For oss handler det om å også skape egne tradisjoner også. Når det er sagt så er det litt sent å komme med det nå, like før jul. Inngå et kompromiss og planlegg for hjemmejul med kjernefamilien neste år. Anonymkode: 766ca...d8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #274 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men mannen har ikke kommet med noe forslag til nytt opplegg. Hva er egentlig ok for barna her? er det ok å avlyse julen fordi far i huset vil det? Er det ok å skippe julematen fordi far ikke orker styret? Og heller bestille sushi? Er det ok overfor barna? Eller må ts her stelle i stand jul likevel, bare at hun ikke får invitere foreldrene? Det er eneste forskjellen? Anonymkode: d785c...f46 Når man ser hvordan ts skriver, og hvilke svar hun gir utover i tråden, så kan jeg faktisk forstå at mannen ikke en gang orker begynne å komme med forslag. For ts formidler at hun nekter å diskutere, nekter å finne et kompromiss, hun skal ha sin vilje uansett. Da har det ingen hensikt for mannen å snakke om det, annet enn å slenge ut at han vil ha sushi og fred, for å sette det på spissen. Ts unngår konsekvent svar som er konstruktive, som oppmuntrer til å se at mannen har en bakgrunn som kan forsterke vonde følelser rundt jul, hun ignorerer forslag om parterpi. Ts vil ha sin vilje, noe annet er hun ikke interessert i å diskutere en gang. Mannen ytret et ønske om å feire jul med henne og barnet i deres nye hus. Ts avfeide det på en måte som om hans behov, ønsker og meninger ikke er viktig i deres forhold og ekteskap. Da er det ikke rart han slenger ut etterhvert at han ikke vil ha noe som assosieres med julen. For Ts har gjort det helt klart at mannens ønsker er noe hun ser på som helt uviktig. Om Ts hadde lyttet til mannen, hadde tatt initiativ til parterapi, de fikk snakket om dette på en ordentlig måte, så er det til og med mulig at de kunne funnet et kompromiss som kanskje til og med inkluderte hennes foreldre, men som også gjorde at mannen følte seg hørt. Men når Ts avfeide det kontant, ikke er interessert i å diskutere muligheter, ikke vil i parterapi, ikke vil se mannen og hvordan hans foreldre og juler har vært i alle hans formende år - da tenker jeg at mest trolig så har begynnelsen til slutten av dette forholdet allerede startet. Man kan ikke avfeie sin partner på den måten Ts nå gjør om man ønsker et godt forhold fremover. Men det er visst heller ikke det Ts er ute etter, hun vil ha enerett til å bestemme i forholdet, og det hun ønsker skal gå foran alt annet, i så stor grad at hun ikke er interessert i å kompromisse eller gode samtaler eller parterapi. Anonymkode: efba7...3b2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #275 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man ser hvordan ts skriver, og hvilke svar hun gir utover i tråden, så kan jeg faktisk forstå at mannen ikke en gang orker begynne å komme med forslag. For ts formidler at hun nekter å diskutere, nekter å finne et kompromiss, hun skal ha sin vilje uansett. Da har det ingen hensikt for mannen å snakke om det, annet enn å slenge ut at han vil ha sushi og fred, for å sette det på spissen. Ts unngår konsekvent svar som er konstruktive, som oppmuntrer til å se at mannen har en bakgrunn som kan forsterke vonde følelser rundt jul, hun ignorerer forslag om parterpi. Ts vil ha sin vilje, noe annet er hun ikke interessert i å diskutere en gang. Mannen ytret et ønske om å feire jul med henne og barnet i deres nye hus. Ts avfeide det på en måte som om hans behov, ønsker og meninger ikke er viktig i deres forhold og ekteskap. Da er det ikke rart han slenger ut etterhvert at han ikke vil ha noe som assosieres med julen. For Ts har gjort det helt klart at mannens ønsker er noe hun ser på som helt uviktig. Om Ts hadde lyttet til mannen, hadde tatt initiativ til parterapi, de fikk snakket om dette på en ordentlig måte, så er det til og med mulig at de kunne funnet et kompromiss som kanskje til og med inkluderte hennes foreldre, men som også gjorde at mannen følte seg hørt. Men når Ts avfeide det kontant, ikke er interessert i å diskutere muligheter, ikke vil i parterapi, ikke vil se mannen og hvordan hans foreldre og juler har vært i alle hans formende år - da tenker jeg at mest trolig så har begynnelsen til slutten av dette forholdet allerede startet. Man kan ikke avfeie sin partner på den måten Ts nå gjør om man ønsker et godt forhold fremover. Men det er visst heller ikke det Ts er ute etter, hun vil ha enerett til å bestemme i forholdet, og det hun ønsker skal gå foran alt annet, i så stor grad at hun ikke er interessert i å kompromisse eller gode samtaler eller parterapi. Anonymkode: efba7...3b2 Er du sikker på at du ikke blander koder her? Ikke alle som er enige med ts er ER ts. Ts har ikke vært så deltagende i tråden og jeg har ikke lest henne som vrang i det hele tatt. Var noen som anklaget henne for å skulle gå fra mannen hvis hun ikke fikk viljen sin. Det har hun jo ikke skrevet noe sted. Viktig å skille ts fra andre. Anonymkode: d785c...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #276 Del Skrevet 27. september 2023 Dette er definitivt en utfordrende situasjon, og det er viktig å finne en løsning som ivaretar alles følelser og behov. Her er noen trinn du kan vurdere: 1. Kommunikasjon: Start med å ha en grundig samtale med mannen din. Hør på hans bekymringer og forsøk å forstå hvorfor han ønsker å feire julen med bare deres lille familie. Samtidig, forklar dine følelser og bekymringer for at dine foreldre kan bli sittende alene på julaften. 2. Kompromiss: Prøv å finne et kompromiss som begge kan akseptere. Kanskje kan dere ha en intim julefeiring med din mann, ditt barn og dine foreldre, men med mindre press på ham angående din søster og broren din med familie. 3. Alternativ feiring: Vurder om det er mulig å feire jul på forskjellige dager med begge familiene. For eksempel, feir julaften med din lille familie og din mann, og deretter inviter din søster og andre familiemedlemmer dagen etter for en mer avslappet samling. 4. Respekt for hans ønsker: Hvis mannen din virkelig ønsker å feire en rolig jul med bare deres lille familie i år, kan det være verdt å prøve det og vise forståelse. Du kan diskutere muligheten for å inkludere dine foreldre i andre julesammenhenger, for eksempel juledagene. 5. Planlegging fremover: For fremtidige høytider, prøv å avklare forventninger og planer tidlig, slik at begge kan være forberedt på hvordan julen vil bli feiret. Det viktigste er å opprettholde åpen kommunikasjon og respektere hverandres følelser og ønsker. Dette kan hjelpe deg med å finne en løsning som fungerer for begge familiene og opprettholde harmoni i forholdet ditt. Anonymkode: 7839e...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #277 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde det vært totalt uaktuelt for meg å feire jul hvert eneste år med svigers. Vi tredeler det. * hjemmejul med kjernefamilien * jul hos svigers *jul hos mine foreldre Vi passer på at ingen sitter alene. Når vi ikke er hos svigers, er søsken m/familie av mannen der. Når vi ikke er hos mine foreldre, er mine søsken/m familie der. For oss handler det om å også skape egne tradisjoner også. Når det er sagt så er det litt sent å komme med det nå, like før jul. Inngå et kompromiss og planlegg for hjemmejul med kjernefamilien neste år. Anonymkode: 766ca...d8e Enig med dette. Det er mer naturlig å gjøre dette til neste år når svigers skal ha julen hos seg og bror og søster antagelig også skal være der. Da hadde nok ingen blitt sure. Anonymkode: d785c...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #278 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde det vært totalt uaktuelt for meg å feire jul hvert eneste år med svigers. Vi tredeler det. * hjemmejul med kjernefamilien * jul hos svigers *jul hos mine foreldre Vi passer på at ingen sitter alene. Når vi ikke er hos svigers, er søsken m/familie av mannen der. Når vi ikke er hos mine foreldre, er mine søsken/m familie der. For oss handler det om å også skape egne tradisjoner også. Når det er sagt så er det litt sent å komme med det nå, like før jul. Inngå et kompromiss og planlegg for hjemmejul med kjernefamilien neste år. Anonymkode: 766ca...d8e Jeg synes denne tredelingen høres både koselig og naturlig ut. For ts og mannen som ikke feirer med hans foreldre, kan jo dette også gjøres annethvert år. Men er det "like før jul" i slutten av september? Jeg tror ikke de fleste har lagt juleplanene ennå... 😅 Anonymkode: 1d558...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #279 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Når man ser hvordan ts skriver, og hvilke svar hun gir utover i tråden, så kan jeg faktisk forstå at mannen ikke en gang orker begynne å komme med forslag. For ts formidler at hun nekter å diskutere, nekter å finne et kompromiss, hun skal ha sin vilje uansett. Da har det ingen hensikt for mannen å snakke om det, annet enn å slenge ut at han vil ha sushi og fred, for å sette det på spissen. Ts unngår konsekvent svar som er konstruktive, som oppmuntrer til å se at mannen har en bakgrunn som kan forsterke vonde følelser rundt jul, hun ignorerer forslag om parterpi. Ts vil ha sin vilje, noe annet er hun ikke interessert i å diskutere en gang. Mannen ytret et ønske om å feire jul med henne og barnet i deres nye hus. Ts avfeide det på en måte som om hans behov, ønsker og meninger ikke er viktig i deres forhold og ekteskap. Da er det ikke rart han slenger ut etterhvert at han ikke vil ha noe som assosieres med julen. For Ts har gjort det helt klart at mannens ønsker er noe hun ser på som helt uviktig. Om Ts hadde lyttet til mannen, hadde tatt initiativ til parterapi, de fikk snakket om dette på en ordentlig måte, så er det til og med mulig at de kunne funnet et kompromiss som kanskje til og med inkluderte hennes foreldre, men som også gjorde at mannen følte seg hørt. Men når Ts avfeide det kontant, ikke er interessert i å diskutere muligheter, ikke vil i parterapi, ikke vil se mannen og hvordan hans foreldre og juler har vært i alle hans formende år - da tenker jeg at mest trolig så har begynnelsen til slutten av dette forholdet allerede startet. Man kan ikke avfeie sin partner på den måten Ts nå gjør om man ønsker et godt forhold fremover. Men det er visst heller ikke det Ts er ute etter, hun vil ha enerett til å bestemme i forholdet, og det hun ønsker skal gå foran alt annet, i så stor grad at hun ikke er interessert i å kompromisse eller gode samtaler eller parterapi. Anonymkode: efba7...3b2 👏 Anonymkode: 0e51f...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #280 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes denne tredelingen høres både koselig og naturlig ut. For ts og mannen som ikke feirer med hans foreldre, kan jo dette også gjøres annethvert år. Men er det "like før jul" i slutten av september? Jeg tror ikke de fleste har lagt juleplanene ennå... 😅 Anonymkode: 1d558...d3a Haha, hadde mannen foreslått for meg 2-3 mnd før jul at vi skulle "bryte tradisjonen" og feire nok en jul med hans familie hadde jeg trengt lenger fordøyelsestid enn det🤣 Anonymkode: 766ca...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå