Gå til innhold

La husets størrelse stå i veien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et hus som passer perfekt for oss pr nå, men som jeg ser for meg kan føles trangt når barna blir eldre. Ser derfor egentlig for meg at et tilbygg kanskje blir nødvendig etterhvert. Men: Vi diskuterer om vi vil få et barn til, og jeg føler veldig på det ønsket. Føles nesten som en sorg at huset på en måte begrenser mine valgmuligheter. Det er så dyrt å bygge på at jeg er redd vi ikke har råd til det.. Men synes det er så dumt om et soverom for lite skal stoppe oss fra å få flere barn. Hvor lenge er det innafor at barn evt dele soverom, og er det noen andre som har vært i lignende situasjon med gode råd?

Jeg skulle helst vært gravid i går, men tør rett og slett ikke i frykt for at det ikke skal løse seg mtp plass (og økonomi).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre minste delte rom til de var 11 og 9, det var litt for lenge, men det måtte bare bli slik. Begge er jenter.

Anonymkode: c7d9e...7da

Skrevet

Kjære deg, dere har et HUS! Tenk på hvor flott det er da 😃

Mange barn i byen kan vare drømme om hus med egen hage. Det er helt ok for ungene å dele rom, det tåler de. Jeg syns ikke det skal stoppe dere.

• Liker 5
Skrevet

Vet om folk som har hatt felles rom i alle år. Ble folk av dem også.

I andre land så er det vanlig å ha felles soverom. 

Ikke la romfordelingen sette en stopper for dere hvertfall. 

Anonymkode: 36cf6...08d

Skrevet

Om dere ønsker mer plass etterhvert høres det ut som dette er litt frem i tid og ikke noe å stresse med akkurat nå. Og det går jo an å gjør det billig med f.eks byggesett og sette opp et anneks eller noe 

Anonymkode: 586b3...d6b

Skrevet

Unger kan dele rom, virkelig. Når de er vant med det er det ok. Begynner riktignok å bli noen år siden, men jeg fikk eget rom først da jeg var 15…

Anonymkode: 3a95f...4ee

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor mange barn har dere nå da, og hvor stort er huset? Jeg syns det er på tide med eget rom når man nærmer seg puberteten, men det er virkelig ikke noe problem at små barn deler rom. Kanskje fins det andre løsninger enn å bygge på, også. Om dere ellers har lyst, så ville jeg ikke latt størrelsen på huset være noe jeg bekymret meg for i forskudd!

(Bor selv i en treroms leilighet på drøye 80 kvadrat med to barn, og tenker vi nok blir boende her en god stund til 😊)

Anonymkode: c5ce7...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange barn har dere nå da, og hvor stort er huset? Jeg syns det er på tide med eget rom når man nærmer seg puberteten, men det er virkelig ikke noe problem at små barn deler rom. Kanskje fins det andre løsninger enn å bygge på, også. Om dere ellers har lyst, så ville jeg ikke latt størrelsen på huset være noe jeg bekymret meg for i forskudd!

(Bor selv i en treroms leilighet på drøye 80 kvadrat med to barn, og tenker vi nok blir boende her en god stund til 😊)

Anonymkode: c5ce7...4f6

Vi har 2 barn og tre soverom. Etter min smak burde det vært større stue mm. som gjør at jeg uansett synes det egentlig burde bugges på etterhvert. Føler bare at om vi får et barn til blir det mer tidspress på å bygge på, og jeg er redd vi ikke klarer det eventuelle lånet.. Er så vondt at en slik ting setter en stopper for ønsker og planer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om dere ønsker mer plass etterhvert høres det ut som dette er litt frem i tid og ikke noe å stresse med akkurat nå. Og det går jo an å gjør det billig med f.eks byggesett og sette opp et anneks eller noe 

Anonymkode: 586b3...d6b

Går det an å bruke anneks som tilbygg?

Skrevet
lolady skrev (14 timer siden):

Vi har 2 barn og tre soverom. Etter min smak burde det vært større stue mm. som gjør at jeg uansett synes det egentlig burde bugges på etterhvert. Føler bare at om vi får et barn til blir det mer tidspress på å bygge på, og jeg er redd vi ikke klarer det eventuelle lånet.. Er så vondt at en slik ting setter en stopper for ønsker og planer..

Ærlig talt.. Sette tæring etter næring er det noe som heter. Om dere ikke har ressurser, uavhengig av hvilke, til et tredje barn så må man bare innfinne seg med det. Når det er sagt så finnes det vel mange trebarnsfamilier som ikke bor i store hus, så hvis det er viktig nok for dere med det tredje barnet så får dere vel det til i det huset dere bor i?

Anonymkode: 1d8c3...d8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lolady skrev (15 timer siden):

Man kan ikke få alle ønsker og drømmer oppfylt. Innimellom må man ta til takke med det man har også. 

Hvis dere klarer å skrape sammen det dere trenger for å kunne bygge ut. Har dere da økonomi til tre barn, hvis en av dere blir syke kanskje ufør. Eller dessverre skulle fallefra, skilsmisse? Hva om en av barna blir alvorlig syke? Innimellom så må faktisk fornuften stoppe en.. 

Anonymkode: dc750...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan ikke få alle ønsker og drømmer oppfylt. Innimellom må man ta til takke med det man har også. 

Hvis dere klarer å skrape sammen det dere trenger for å kunne bygge ut. Har dere da økonomi til tre barn, hvis en av dere blir syke kanskje ufør. Eller dessverre skulle fallefra, skilsmisse? Hva om en av barna blir alvorlig syke? Innimellom så må faktisk fornuften stoppe en.. 

Anonymkode: dc750...60e

Ja, det er jo det jeg vet men det er uansett sårt. Hadde det vært ett elstra soverom i huset vi kjøpte hadde vi hatt mer enn nok penger til det tredje barnet, men ikke når det innebærer 2 mill+++ ekstra.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ærlig talt.. Sette tæring etter næring er det noe som heter. Om dere ikke har ressurser, uavhengig av hvilke, til et tredje barn så må man bare innfinne seg med det. Når det er sagt så finnes det vel mange trebarnsfamilier som ikke bor i store hus, så hvis det er viktig nok for dere med det tredje barnet så får dere vel det til i det huset dere bor i?

Anonymkode: 1d8c3...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...