Gå til innhold

Innlagt på dps døgn, hvordan snakke med de ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innlagt nå. Har ekstremt dårlig med energi og klarer så vidt å gå på do og hente meg mat. Så det blir nesten ingen energi igjen til å prate. Spesielt om vanskelige ting. Det er jo også ingen tilsyn på åpen avdeling bortsett fra å si i fra om måltider. Så synes det er veldig vanskelig å snakke med de ansatte her. 

Anonymkode: f42fe...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du ikke kontakter som følger deg opp eller ser til deg? 

Anonymkode: 7e7db...f6e

Jeg har jo en kontakt men de sier bare i fra at det er mat. Veldig sjeldent at de spør hvordan det går. Det er jo litt min egen feil og men har absolutt 0 energi eller overskudd til å være med på opplegget eller prøve å få kontrakt med de ansatte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er derfor du er innlagt. Har du en behandler / lege eller psykolog du kan gi beskjed til at du synes det er vanskelig og be om samtale til? Du skal ikke føle skyld for at du ikke orker det, det er en svikt der du er innlagt. 

Jeg skal kanskje snakke med psykiater i morgen så da får jeg prøve å si i fra.

Skrevet

Da jeg var innlagt så kom det wn rundt kl 10 på dagen og 18 på kvelden for å se til meg/ta en prat. I tillegg var det 2 samtaler med psykolog i uken og 1 mwd psykriater.

Er det første dagen din? Man setter opp en behandlingsplan.

Anonymkode: ab167...42b

Skrevet

Da jeg var innlagt så kom det wn rundt kl 10 på dagen og 18 på kvelden for å se til meg/ta en prat. I tillegg var det 2 samtaler med psykolog i uken og 1 mwd psykriater.

Er det første dagen din? Man setter opp en behandlingsplan.

Jeg har vært her siden fredag. Det ble ikke satt opp noe behandlingsplan.

Skrevet

Jeg har vært her siden fredag. Det ble ikke satt opp noe behandlingsplan.

Hadde jeg spurt om hva de tenkte. Du er jo der for å få hjelp til å komme deg opp.

Skrevet

Hadde jeg spurt om hva de tenkte. Du er jo der for å få hjelp til å komme deg opp.

Ja jeg får prøve å snakke mer i morgen om dette. takk ;) 

Skrevet

Hadde forøvrig permisjon i helger. Så kan ikke si om det er fordi det er helg du ikke har fått noe.

Skrevet

Kommer nok plan i morgen. Lite skjer nok i helgene. 🙂

Anonymkode: 1bd1f...32a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kom inn i en helg det kan derfor forklare saken. Ofte er det sånn at de som tar lite plass får minst oppmerksomhet. 

Ja det kan hende at det er pga helgen. Håper ting blir bedre i morgen.

Skrevet

I morgen får jeg nok kjeft for å ikke delta på ting og sånn. Gruer meg. Føler meg så utmattet fysisk og psykisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I morgen får jeg nok kjeft for å ikke delta på ting og sånn. Gruer meg. Føler meg så utmattet fysisk og psykisk.

Deltok ikke på noenting. Spiste på rommet mitt også. Jeg gikk mye turer når jeg kom meg opp av senga. Men fellesaktiviteter gjorde jeg ikke. Og det fikk jeg ikke noe pes på, var greit jeg viste hva jeg trengte.

Skrevet

Er du den som har skrevet så mange innlegg om psykologer i det siste? Hadde vært fint å vite at du er på et sted du får hjelp.. 

Anonymkode: 33357...a26

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du den som har skrevet så mange innlegg om psykologer i det siste? Hadde vært fint å vite at du er på et sted du får hjelp.. 

Anonymkode: 33357...a26

Nei jeg er noen andre.

Skrevet

Nå er det tirsdag og har fortsatt ikke fått snakke med lege eller psykolog. Føler meg helt nedbrutt og klarer ikke følge behandlingen. 

Skrevet

Har vært innlagt på dps noen ganger og har aldri hatt noe sånn at jeg måtte følge alle aktiviteter på avdelingen som behandling. Faktisk skjedde det bare et par ganger på alle de mnd jeg var innlagt der at jeg var med på noen av de aktivitetene. Jeg hadde mitt eget opplegg, noen dager fulgte jeg det, andre ganger kunne det gå over en uke før jeg klarte å gjøre noe av det. osv. 

Hvis det å være innlagt på dps bare gjør at du føler deg verre bør du skrive deg ut. 

Anonymkode: 7efdd...5ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...