Gå til innhold

Elbil som bruksbil

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her var det mye løgn! Kobolt er ikke borte fra batteriene før de er over på faststoff batteriene, eller at de bruker Blade batteriene som BYD lager, og der er ikke veldig mange enda. Og fremheve Tesla som begynner å bli liten i global målestokk mot alle andre elbiler, blir det lite å juble for.

Det er ingen som har dokumentert noe som helst, av prosessen med å bruke kobolt til å ta ut svovel fra bensin/diesel. Den er for innviklet til at en vanlig dødlig vet noe der, og dessuten skulle kobolt ha vert et problem for lenge siden, om det var sant. Ja jeg kjenner til bloggen ”ferdigsnakka”, men det er bligg og null tillit til den!

Anonymkode: de41a...007

Hva med batteriene CATL lager..?.🙈..Verdens største batteriprodusent...lager Lithium/ jernfosfat- batterier til halvparten av verdens elbiler...Og nå har de begynt å kjøre Sodium/ion batterier av salt og kull..Finnes ikke kobolt i noen av de ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

China enters the chat.

Anonymkode: 16fed...4b9

Ingen av de kinesiske produsentene selger mer enn Tesla. Prøv igjen.

Skrevet
15 hours ago, -jk- said:

Maurset er også ok, men bare 12 ladeplasser da. Når Vøringsfossen er klar blir det 16 til der. Oversikt finnes på https://supercharge.info/map

Maurset er sikkert bra, om man har nok strøm til å komme seg dit. 

Folk står jo i ladekø på Geilo, fordi de ikke gidder å bruke en time eller tid på å komme seg til Ål eller Gol, og sitte der å glo mens bilen lader, eller starte på turen over Hardangervidden til Maurset på nesten tomt batteri. 

Som sagt el-bil er bra greier i hverdagen med en 22kw lader i garasjen, men det tar mye frihet når man er på tur. Dette er det da ikke vanskelig å forstå, eller nødvendig å krangle på.

Jeg gidder i alle fall ikke ladestyr når jeg er på ferie, om jeg kan unngå det. Eller måtte planlegge meg ihjel, eller ta alle matpausen mine på bensinstasjon eller Mc Donalds lignende steder, for det er det som finnes der hvor ladestasjonene er. 

Trenger ikke på død og liv å kjøre elbil på alt jeg gjør. Har derimot kjørt nok elbil til å vite at det langt i fra alltid går som smurt. 

Anonymkode: dd986...98a

Skrevet

Hva skjer med en elbil når batteriet er gåent? Kan man sette inn et nytt batteri?

Anonymkode: 6e4e8...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...