Gå til innhold

Jeg har gått ned i kilo, det skremmer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra sambo for et år siden. Dette siste året har jeg gått ned 12 kilo. Ja jeg vet at jeg har et annet kosthold enn før. Sambo var gammeldags. Ønsket fete sauser til alt av middag. Drakk cola med sukker 7 dager i uken. 

Nå er jeg singel. Jeg spiser mere enn før. Oftere. Drikker vann. Spiser god mat. Men har gått ned i vekt. Jeg var fornøyd med å ha noen kilo for mye.

Blir  litt skremt.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare drikke cola med sukker og spise fete sauser så du legger på deg igjen da? Hvorfor blir du skremt når du vet årsaken til vekttapet? Du skriver du var fornøyd med og ha noen kilo for mye- er du normalvektig nå? 

Anonymkode: d2e9e...9fe

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor blir du skremt, er du undervektig?

Anonymkode: 0cb22...ba0

• Liker 6
Skrevet

Du har vel gått ned i vekt fordi du spiser mer riktig mat, hvorfor er det skremmende?

Anonymkode: fac95...41c

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg er ikke undervektig. Jeg er 162 i høyde. Nå veier jeg 65 kilo. Jeg er egentlig vant med å ha noen kilo for mye. Jeg er/ var fornøyd med det. 

• Liker 2
Skrevet

Det er helsefarlig å være overvektig. Du bør være glad du er på vei til å bli slank.

Anonymkode: 1e29e...b9a

• Liker 8
Skrevet

Da er det bare å gå tilbake til ditt gamle kosthold. Er vel ikke noe å bli redd for. Du vet årsaken til vekttapet. Hadde du ikke visst årsaken kunne jeg skjønt du ble litt skremt.

Slike tråder som dette opprettes ofte av de som faktisk trives med vektnedgangen sin.

Anonymkode: 431b5...27b

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Helene said:

Nei jeg er ikke undervektig. Jeg er 162 i høyde. Nå veier jeg 65 kilo. Jeg er egentlig vant med å ha noen kilo for mye. Jeg er/ var fornøyd med det. 

Men herlighet, så får du begynne å drikke brus hver dag og spise fete sauser da, hvis absolutt ønsker å være overvektig? Du har nå en mye sunnere vekt som gir bedre helse, men du er altså bekymret over å være normalvekt fremfor overvektig.
For en merkelig tråd. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør ta deg en tur til legen dersom du har gått såpass mye ned i vekt uten å endre på kostholdet. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Arth88 said:

Du bør ta deg en tur til legen dersom du har gått såpass mye ned i vekt uten å endre på kostholdet. 

Hun har jo endret på kostholdet, les innlegget da. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sliter med å gå ned i vekt.. Er som deg, eller, er 163cm og over 70kg. Er akkurat kommet på 70-tallet og vil enda mer ned, men selv om jeg spiser lite mat så går det såvidt nedover.. 

Anonymkode: 05e2f...422

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har jo endret på kostholdet, les innlegget da. 

Jeg har lest innlegget. Hun skriver at hun spiser godt, og mer enn før. Det vil si at hun har kompensert for at hun ikke lenger spiser mat med like høy energitetthet ved å øke i mengde. Jeg vet ikke om du noensinne har forsøkt å slanke deg, men 12 kg forsvinner ikke bare sånn av seg selv uten at du helt skjønner hvorfor. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En nabo sa; hvor har du blitt. Hun mente at jeg hadde gått på slankekur.  Jeg slanker meg ikke. Jeg spiser mat alltid. Men har skiftet kosthold etter x. Ferdig med cola og snacks hver kveld.  

Skrevet

Hvis du mener at du får i deg like mange kalorier som før til tross for endring i kostholdet, så er det lurt å ta en tur til legen.

Føler du deg trøttere enn før?

Anonymkode: 45022...4a2

Skrevet
Helene skrev (15 minutter siden):

Og jeg er 161 cm høy og veier 50 kg. Hadde ikke likt å veie 15 kg mer. Om du ikke liker å veie mindre, er det bare å kjøre på med samme kosthold som du hadde før. 

Anonymkode: d99ca...7bc

• Liker 4
Skrevet

Hvis du går uforklarlig ned i vekt bør du alltid høre med en lege.

Skrevet
8 minutter siden, Arth88 said:

Jeg har lest innlegget. Hun skriver at hun spiser godt, og mer enn før. Det vil si at hun har kompensert for at hun ikke lenger spiser mat med like høy energitetthet ved å øke i mengde. Jeg vet ikke om du noensinne har forsøkt å slanke deg, men 12 kg forsvinner ikke bare sånn av seg selv uten at du helt skjønner hvorfor. 

TS har lagt om kosthold, jeg trodde det var åpenbart i HI. Les under for ytterligere bekreftelse. Å kutte ut brus hver dag er ofte en god grunn alene for vektnedgang. 

8 minutter siden, Helene said:

En nabo sa; hvor har du blitt. Hun mente at jeg hadde gått på slankekur.  Jeg slanker meg ikke. Jeg spiser mat alltid. Men har skiftet kosthold etter x. Ferdig med cola og snacks hver kveld.  

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS har lagt om kosthold, jeg trodde det var åpenbart i HI. Les under for ytterligere bekreftelse. Å kutte ut brus hver dag er ofte en god grunn alene for vektnedgang. 

Du tar utgangspunkt i at kroppen skjønner forskjell på en kalori fra brus og en kalori fra gulrøtter. Selvfølgelig vil man gå ned i vekt av å endre kosthold, men da er man vanligvis veldig klar over det og sitter ikke å lurer over årsaken. Kroppen vår sier som regel godt i fra gjennom sultfølelse om den mister masse, selv om den massen er overvekt.

Hun skriver også i HI at hun er skremt over vektnedgangen og at den ikke er ønsket. Hvilket får meg til å konkludere med at hun ikke har slitt med ubehagelig sultfølelse det siste året. Ergo, en tur til legen for en sjekk kan være lurt for å utelukke at det ikke er noe annet som spiller inn på nedgangen.

Skrevet
Helene skrev (52 minutter siden):

Javel. Ser av innleggene dine at du bryr deg fryktelig mye om hva andre mener om deg. De aller fleste bryr seg forsvinnende lite. 

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Arth88 said:

Du tar utgangspunkt i at kroppen skjønner forskjell på en kalori fra brus og en kalori fra gulrøtter. Selvfølgelig vil man gå ned i vekt av å endre kosthold, men da er man vanligvis veldig klar over det og sitter ikke å lurer over årsaken. Kroppen vår sier som regel godt i fra gjennom sultfølelse om den mister masse, selv om den massen er overvekt.

Hun skriver også i HI at hun er skremt over vektnedgangen og at den ikke er ønsket. Hvilket får meg til å konkludere med at hun ikke har slitt med ubehagelig sultfølelse det siste året. Ergo, en tur til legen for en sjekk kan være lurt for å utelukke at det ikke er noe annet som spiller inn på nedgangen.

Hvis man er vant til å drikke en flaske cola hver dag, i tillegg til snacks osv, og ikke lenger inntar dette, så er det logikk i vektnedgang. Er du klar over hvor mye sukker som er i cola? Selvsagt skjønner kroppen forskjellen på 1 liter cola og 1 pk gulrot om dagen. I en halvliter cola er det 26 sukkerbiter. I 1 liter cola, er det 97,5 gram tilsatt sukker. Skal du virkelig sammenligne dette med gulrøtter?

Å slutte med denne enorme mengde sukker OG nacks daglig, er selvsagt og åpenbar grunn til vekttapet. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...