Gå til innhold

Vask av utvendig tak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det selv? Hvis ikke, hvilket firma?

Anonymkode: 9f07d...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det selv nå for noen uker siden. Skikkelig drittjobb, så godt forståelig om det settes bort. Har ganske bratt takvinkel, så får ikke til å stå på taket uten å henge i en sele/tau. 

Jeg fikk bare tatt halve taket og brukte sikkert totalt 2-3 arbeidsdager på dette, inkludert opp-/ og nedrigging (og div turer til Bildtema) samt rydding. Brukte helkroppssele og fallblokk fra Biltema. mitt eget klatretau, en del slyngerx høytrykksspyler. Flyttet noen mønesteiner og skrudde fast noen solide forankringsfester i drageren under der med noen svære franske treskruer (brukte drill og så muttertrekker).

Det ble utrolig mye gris/moserester, så måtte spyle ned huset til naboen etterpå.

Neste år når jeg har andre halvdelen, må jeg trolig dekke til naboens tomt/uteplass med presenning for å ikke grise det ned totalt.

Skrevet

Noen som har leid inn noen og vet pris ca?

ts

Anonymkode: 9f07d...c0f

Skrevet

Fikk et lokalt firma til å spyle taket i fjor sommer... husker ikke hva det kostet, men det var vel verdt det. Han brukte noen timer og det ble (selvsagt) fryktelig grisete nedenfor etterpå. 
Fikk også satt på sink-beslag, en slags list langs hele toppen (mønet?) for å forhindre mosedannelse, så derfor kostet det litt mer enn vanlig, men er veldig plaget med mose, så spanderte på meg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...