Gå til innhold

Hvor lenge varte deres svangerskapskvalme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 8 uker på vei og holder på å tørne. Spyr ikke, men er konstant kvalm og føler jeg konstant er på nippet til å spy. Har aversjon mot 95% av vanlig mat. Håpet mitt er at de fleste svarer det ga seg rundt starten på 2. trimester eller tidligere 🙏

Anonymkode: f5683...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra uke 5 til sånn 12/13

Ny runde nå (uke 31) men det er ikke like ille

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til uke 33, også fikk jeg svangerskapsforgiftning som gjorde at kvalmen kom tilbake i uke 36 🫠

Anonymkode: 988b8...b20

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8-15 med første. Sånn skikkelig hangover kvalme om morgenen. Med andre hadde jeg en mer generell uggenhet og dårlig matlyst på 6-12 ca. 

Endret av myMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele svangerskapet med nummer 1

Noen få uker med svak kvalme frem til uke 10 med nummer 2

Hele første og andre trimester med nummer 3, men ikke så kraftig som første. Fikk medisiner som hjalp en del

Anonymkode: 419bc...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm og uvel i de 3 første mnd med tvillinger. I andre og tredje trimester hadde jeg et veldig fint svangerskap. 
En liten mager trøst når du står oppi dette akkurat nå, men når kvalmen gir seg, så øker sexlysten 🤪

Anonymkode: fbb63...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg var kvalm og uvel i de 3 første mnd med tvillinger. I andre og tredje trimester hadde jeg et veldig fint svangerskap. 
En liten mager trøst når du står oppi dette akkurat nå, men når kvalmen gir seg, så øker sexlysten 🤪

Anonymkode: fbb63...21b

Det får man håpe, akkurat nå er sexlysten ikkeeksisterende 😅

Anonymkode: f5683...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uke 9 nå og også veldig kvalm om det er noen trøst 😅 Har egentlig vært mentalt forberedt på at det skal bli bedre i uke 13 men skjønner jo at det kan variere. Denne uken har det vært så ille at jeg skal prøve å få noe kvalmestillende hos legen i morgen. Får kun i meg tørre kjeks og druer så litt kjipt på matfronten. 

Anonymkode: b4035...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen (barn nummer 6) har jeg vært kvalm av og på fra start og er fortsatt periodisk kvalm i uke 28. Med de andre barna har jeg enten ikke vært kvalm eller så har det gitt seg et sted mellom uke 10 og 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var kvalm en ukes tid. Ble anbefalt å ta vitamin b6 (pyridoksin) av jordmor, det skal visst hjelpe på kvalme  🤔 

Anonymkode: f8a38...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldagskvalme fra uke 5 ca her. Er i uke 13 nå og det har begynt å avta litt. Men de dagene jeg har fått lite søvn eller er sliten så smeller det tilbake. 

Anonymkode: 259ca...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 39 nå, og har vært kvalm med oppkast fra uke 6🫣 Ligger til familien her, da.

Anonymkode: dc596...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andregangsgravid i uke 15. Kvalm har endelig begynt å slippe taket og jeg klarer å fungere som normalt.

Første gang var jeg bare kvalm i tre uker eller noe. De aller færreste er kvalme gjennom hele graviditeten, så hold ut og ta vare på deg selv så godt du kan :) Legen kan gi deg kvalmestillende hvis det blir for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...