AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Hei, jeg skal snart søke vgs å vurderer å gå på vgs i en annen by 2 timer unna. Har noen av dere erfaring med hvor mye jeg får i bortestipend? Først å fremst, grunnen til jeg flytter er fordi det ikke er noe greit her hjemme. Foreldre kjefter hele tiden å mye av grunnen til dette er min lillebror. Lillebroren min er funksjonshemmet å sitter i rullestol. Jeg føler det ikke er noe plass til meg i familien å han tar all oppmerksomheten. (Jeg har tenkt på å flytte lenge, så dette er ikke en spontan tanke) Men jeg føler foreldrene mine har nokk med broren min å føler også det er bedre om jeg flytter. Jeg føler jeg har veldig mye press på meg også siden broren min er som han er. Jeg må liksom være den flinke på skolen osv… Moren min er også gal å det virker som hun er bipolar, å faren min blir påvirket av min mor. Hadde blitt veldig glad for tips eller hva jeg kan gjøre for å takle dette bedre (da det er 1 år til jeg ska begynne 1 VGS) Har gjerne lyst å snakke om dette med mine foreldre, men har prøvd før å det nytter ikke. Tusentakk for alle svar, setter stor pris på det! Anonymkode: 70aa0...5bd
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Det kan være at dette er det beste for deg. Men uansett tror jeg at du bør lufte det for mor og far. Det er godt mulig at de er superslitne og nær å gå på veggen av jobben og bekymringene rundt broren din. Du er bare 16, og vet neppe hva de går igjennom. Det høres ut som om det er veldig tøft å være dem. Samtidig høres det ut som at de har glemt å være gode foreldre for deg. La dem få sjansen til å gjøre noen endringer. Kanskje aner de ikke at du føler det slik du gjør. Det høres ut som at det er veldig tøft å være deg også. Kanskje de også mener at det er best for deg å flytte fordi din bror krever så mye av dem. Uansett, gi dem en sjanse ved å fortelle hva du tenker på mtp flytting. Og masse lykke til! ❤️ Anonymkode: 66ee0...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå