Fru2020 Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Jeg har begynt å date igjen etter en skilsmisse. Det får meg til å tenke mye. Jeg vil jo egentlig ikke ta hensyn til andre barn enn min egen. Jeg vil jo at hensynet til han skal få foran alt annet. Og da tenker jeg at kanskje jeg ikke er klar for å date. Han jeg dater nå har to barn med heftig baggasje så det blir mange hensyn å ta. Hvor lenge datet dere før dere introduserte barna? Hvor lenge før dette eventuelt introduserte barna? Hvordan går det å i noen tilfeller sette hensynet til andre barn foran ditt eget?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Hvilke hensyn tenker du på? Det er vel bare hensyn til samværet med barna? Da er han mindre tilgjengelig, og må prioritere de. Jegville ventet et år å presentert barna. Sjansen for at barnemor er dramaqueen er nesten 100%. Anonymkode: 943a8...f4f 1
Fru2020 Skrevet 24. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvilke hensyn tenker du på? Det er vel bare hensyn til samværet med barna? Da er han mindre tilgjengelig, og må prioritere de. Jegville ventet et år å presentert barna. Sjansen for at barnemor er dramaqueen er nesten 100%. Anonymkode: 943a8...f4f Jeg tenker på hvis vi skulle bli samboere en gang. Tenker uendelig langt frem nå. Men det er jo den veien mange ønsker seg. Han og barnemor er i en konflikt ja så det er også noe å ta hensyn til
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Hva mener du med heftig baggasje? Det er en ting barn har godt av å lære, og det er å gi rom for andre, eller å ta hensyn til andre. Det høres ikke sunt ut, å ha «bare» et barn, og alt du ønsker er å ta hensyn til han (barnet)? Jeg tror ikke du er klar for dette nye, jeg tror nok du sikkert har rett i at baggasje og drama queen, konflikt etc ikke er noe å gå inn i, gor noen, deg inkludert. Om du overdriver det, trenger det ikke være så ille. Det er viktig at barn lærer å dele plassen, ta hensyn til andre. Anonymkode: f6148...236 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #5 Skrevet 24. september 2023 Move on. Hvis dine barn er stabile og vant til deres rutiner, tenk med hans barn og deres utfordringer blandet inn i den hverdagen/ ferien etc… Tenk tilbake til egen barndom… å plutselig måtte dele hjem med noen «nye» barn, med det som virker som adferdsproblemer… Anonymkode: 87201...752
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Anbefaler deg slutte date han du holder på med🙈 For hans og barnas del. Du skal lete lenge etter finne en godt voksen mann uten barn med rette verdier og som klaffer for deg 100%. Jeg var heldig fant en med kun stort 1barn. Har mange barn selv,og holdt meg langt unna dem med mange små barn. Orker ikke det,har nok selv. 1barn innafor😊 Anonymkode: 16463...e2b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 Jeg har de barna jeg ønsker meg. Dater kun menn meg minst like store barn som mine uten ønske om å flytte sammen, ev. barnløse, eller med utflyttede barn. Jeg er nærmere 50 selv, min yngste er 12. Overraskende mange menn på 40 ++ med småbarn, det er jeg ferdig med. Mine barn har møtt én jeg har datet i løpet av 9 år. Man må ikke flytte sammen for å ha en kjæreste. Drama ligger jeg unna så godt jag kan, har selv et problemfritt forhold til min ex. Anonymkode: 76c5d...714
Brunello Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvilke hensyn tenker du på? Det er vel bare hensyn til samværet med barna? Da er han mindre tilgjengelig, og må prioritere de. Jegville ventet et år å presentert barna. Sjansen for at barnemor er dramaqueen er nesten 100%. Anonymkode: 943a8...f4f Det betyr vel at du mener det er 100 % sjanse for at TS er dramaqueen også? 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #9 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Anbefaler deg slutte date han du holder på med🙈 For hans og barnas del. Du skal lete lenge etter finne en godt voksen mann uten barn med rette verdier og som klaffer for deg 100%. Jeg var heldig fant en med kun stort 1barn. Har mange barn selv,og holdt meg langt unna dem med mange små barn. Orker ikke det,har nok selv. 1barn innafor😊 Anonymkode: 16463...e2b Godt at ingen ga det samme rådet til han du er sammen med, da hadde han slått opp med deg siden du har så mange unger. Anonymkode: aac21...d97
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 For guds skyld, ikke flytt sammen med han. Styr unna ellers blir det et helvettes styr. Ikke flytt sammen med en mann som har barn med utfordringer. Redd deg selv (og barna dine) mens du kan. Forbli særboer til barna har flyttet ut. Anonymkode: 62c2b...047
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #11 Skrevet 24. september 2023 Fru2020 skrev (2 timer siden): Jeg har begynt å date igjen etter en skilsmisse. Det får meg til å tenke mye. Jeg vil jo egentlig ikke ta hensyn til andre barn enn min egen. Jeg vil jo at hensynet til han skal få foran alt annet. Og da tenker jeg at kanskje jeg ikke er klar for å date. Han jeg dater nå har to barn med heftig baggasje så det blir mange hensyn å ta. Hvor lenge datet dere før dere introduserte barna? Hvor lenge før dette eventuelt introduserte barna? Hvordan går det å i noen tilfeller sette hensynet til andre barn foran ditt eget? Jeg tenker at dere etter et år eller to på det absolutt tidligste kan tenke på å introdusere barne for den andre voksne. Og da selvsagt under forsikringer om at de ikke behøver bo sammen med andre fremmede barn/voksne bare fordi mor har en kjæreste. Dere voksne klarer heeelt fint å bo hver for dere til alle barn har flyttet hjemmefra, må du forsikre dem om. Hensynet til andre barn forstår jeg ikke hvordan du skal prioritere opp mot egne? Det at du dater en mann betyr verken at barna dine må ha eller ønske et forhold til han eller at de må ha et forhold til barna. De er egen mennesker - ikke vedheng til deg. Hadde noe voksent menneske foreslått introdusere meg for barna sine etter mindre enn ett år ville jeg gått. På sekundet. Så ukritisk idiotisk et menneske blr ingen velge å tilbringe tid med. Jeg har i alle fall betydelig høyere krav til min partner. Anonymkode: 9e312...6c9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Skrevet 24. september 2023 Jeg har tre unger mellom 9 og 16, eneste jeg var helt sikker på da jeg brøt med eksen for to år siden var at ungene skulle slippe å ha noe med en evt ny kjæreste å gjøre. Traff en veldig fin fyr for et år siden, vi er sammen når ungene er hos den andre foreldren. I begynnelsen klaffet ikke ukene våre helt, så det var bare noen få kvelder hver måned, men nå har vi flyttet på det så vi har like "friuker". Ungene vet hvem han er og at vi er sammen, men de har ikke noe med hverandre å gjøre. Synes det er perfekt! Anonymkode: ca99a...863 1
fru Alving Skrevet 24. september 2023 #13 Skrevet 24. september 2023 Ville nok vært veldig klar på at du er ute etter en kjæreste ikke etter "ny" familie. Det er klart at du er opptatt av ditt barn og vil ta hensyn til det men han du dater er akkurat like glad i og opptatt av sine. Det løses best ved at dere treffes når han og du ikke har barn, så kan dere begge ta hensyn til egne unger som det passer dere. Når du sier heftig bagasje og konflikt med barnas mor, tenker jeg umiddelbart at her hadde jeg trukket med ut. Det er nok utfordringer i livet med egne ting om du ikke skal bli dratt inn i andres greier.🤣 Og helt ærlig er det litt turn off med folk som har konflikter med eksen når de har barn, det er gjerne to sider av den saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå