Gå til innhold

Magnet-sensor til dør, men som ikke krever hub

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å få montert en enkel magnetsensor på kjellerdøra og få varsel på mobilen hvis døra åpnes. Men det ser ut til at disse krever en hub. Jeg skal kun ha sensor på denne døra, og skal ikke koble til lysstyring, alarm osv. Finnes det en så enkel kontakt? 

Anonymkode: 7a359...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (1 time siden):

Kan nok sikkert fikses med en raspberry pi. Men må da og kunne litt fikling med denne. 

Det eneste jeg skjønte av setningen din er at du antagelig ikke mener at jeg skal bake en bringebærpai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det eneste jeg skjønte av setningen din er at du antagelig ikke mener at jeg skal bake en bringebærpai. 

Nei den vil nok ikke fikse problemet ditt😅 Men du trenger nok en duppedings som enten er koblet opp mot mobilnett, eller internett. Hvis ikke har den ingen mulighet til å varsle deg på mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Lykkedykker skrev (På 24.9.2023 den 18.43):

Nei den vil nok ikke fikse problemet ditt😅 Men du trenger nok en duppedings som enten er koblet opp mot mobilnett, eller internett. Hvis ikke har den ingen mulighet til å varsle deg på mobilen. 

Takk for svar :) 

Så da må jeg ha en hub? Jeg kan ingenting om dette. Jeg har en lampe jeg kan skru av og på fra mobilen så trodde det kanskje fantes en like enkel løsning til en sensor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedutfordringen er at de fleste små duppedingser som lyspærer, sensorer osv. ikke snakker direkte med internett. De snakker enten med telefonen via blåtann eller med en lokal hub. Batteriet holder ikke så godt om de skal snakke med internettet. 

En hub burde ikke koste allverdens. Nå har Matter kommet, så om du finner hub og dørsensor som bruker Matter kan du mikse og trikse med ulike produsenter uten problemer. Fint med standarder iblant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...